Wat doe ik verkeerd?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Harpie
    Specimen Hunter
    • 13-02-2003
    • 1009
    • Emmen

    #16
    @JohnT,
    Waar vis je met de method?
    Op de kanalen, één van de vijvers of op de Rietplas/Roeibaan.
    Gr,
    Harpie
    https://www.prestonfishing.nl/

    Reageer

    • Tony De Wilde
      Komt net kijken
      • 02-09-2012
      • 63
      • Gent

      #17
      Beste

      Ik vis nog niet zolang met de method feeder op brasem (een jaartje of twee) maar heb veel ervaring met karpervissen via bolt-rig systemen.

      Mijn advies koop eerst kant en klare onderlijntjes en bouw die na dan heb je voorbeelden.

      Haak bevestigen via knotless knot . Afstand tussen onderkant van de haak en bovenkant aas neem ik nooit groter dan 5 mm .
      Het aas moet onder de haak zitten .
      Gebruik een grote haakmaat 12 of 10 en kijk of er geen bramen aan vastzitten , vooral aan de top.
      Gebruik dikke lijn .
      Zeer belangrijk indien er in je vis water slecht een beperkt aantal grote vissen zwemmen en massaal kleine vis , dan is het normaal dat je moeilijk vissen vangt.

      Reageer

      • mapijs
        Newbie
        • 21-10-2013
        • 13
        • delfzijl

        #18
        john ik zal je even vertellen hoe ik meestal vis, misschien heb je daar wat aan. ik heb een afbuigertje met daaraan een onderlijn van 40cm en een haak van maat 12. ik heb altijd 2 maden op de haak, ik gebruik nooit een hair, mijn voerkorf kan niet vrij bewegen. voor mijn vangsten maakt dit geloof ik weinig uit want gisteren heb ik nog zitten vissen en ving ik een stuk of 5 brasems en een aantal voorntjes waarvan de grootste 28 cm. dit is ongeveer voor mij een gemiddelde vangst voor een paar uur vissen. en zoals je kan zien is mijn montage vrij simpel maar het werkt
        hoop dat je er wat aan hebt.

        Reageer

        • reijntjes
          Swingt(o)(i)pper
          • 12-12-2005
          • 3497
          • Asten

          #19
          Afbuigertjes zou ik niet gebruiken. Even de zoekfunctie gebruiken om wat verschillende feeder montages te bekijken.
          Afbuigertjes zijn overbodige ballast aan je lijn.
          Groeten

          Frank

          2015 de Belgen verslagen in eigen huis
          2016 walk-over Blauforlaet !
          2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
          2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
          2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎