Swingtip

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • reijntjes
    Swingt(o)(i)pper
    • 12-12-2005
    • 3497
    • Asten

    Swingtip

    Zo heb mijn Swingtip hengels weer opgetuigd.
    Ik vind de komende periode ideaal om met de swingtip hengel op onze vijver te vissen.

    Zijn er meer mensen die dat nog doen ?
    Groeten

    Frank

    2015 de Belgen verslagen in eigen huis
    2016 walk-over Blauforlaet !
    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !
  • fisscherman
    Met enige kennis...
    • 23-03-2013
    • 381
    • apeldoorn

    #2
    heb ik op de vecht nog gedaan,overgestapt van de brasem naar de voorn,en dan is dat mooi.
    jean.

    Reageer

    • henk de wit
      Komt net kijken
      • 10-09-2009
      • 98
      • groningen

      #3
      ik zeker lang niet meer!Heb wel een spring tip ergens nog liggen...... Tis wel leuk maar niet even effectief als andere methodes.....

      Reageer

      • fisscherman
        Met enige kennis...
        • 23-03-2013
        • 381
        • apeldoorn

        #4
        elk systeem heeft zijn charmes.En ik denk dat het net zo effectief is als andere systemen,
        het is gewoon gevoel pur sang.
        jean.

        Reageer

        • henk de wit
          Komt net kijken
          • 10-09-2009
          • 98
          • groningen

          #5
          Wie gaat het met zo een swing tip op stromende water? Of zelfs met wat wind? Op een afstand van 100mtr? Of heel kort voor de kant puur uit onervaren interesse dan???
          Hey hoe gaat het met beten die nauwelijks te zien zijn klein voorns zeg maar ? Waarom zie je ze niet meer ik bedoel was wel een tijd toen die de norm waren ,moet wel een reden voor zijn ik kan alleen maar gissen!

          Reageer

          • fisscherman
            Met enige kennis...
            • 23-03-2013
            • 381
            • apeldoorn

            #6
            sorry hoor,maar hier kan ik geen touw aan vastknopen,wat een raaskal.
            jean.

            Reageer

            • fisscherman
              Met enige kennis...
              • 23-03-2013
              • 381
              • apeldoorn

              #7
              dan maar even zo,uit onervarenheid ving ik wel allemaal dikke voorns,nu jij weer.dan een aanbeet van een klein voorntje zie je nog,en dan de vecht kan ook vrij rustig wezen,vooral tegen de avond,en dan is een swingtippie op een freubelhengel een prima oplossing,maar goed ben pas 50jaar geleden begonnen met vissen,dus kan ik nog veel leren,want je bent tenslotte nooit te oud om te leren,en nu heb jij ook weer wat geleerd dat het wel kan.
              jean.

              Reageer

              • reijntjes
                Swingt(o)(i)pper
                • 12-12-2005
                • 3497
                • Asten

                #8
                Jongens ik heb het over swingtippen op een vijver. En geloof me met een swingtip zie je de beten van de kleinste vissen . Het is in de periode die voor ons ligt , met zeer voorzichtige beten, een zeer effectieve manier van vissen en ik durf te beweren effectiever dan met een feeder !

                Nee met een swingtip ga je niet in de Vecht of welke andere stromende rivier vissen en ook niet met windkracht 8 dat is duidelijk.
                Groeten

                Frank

                2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                2016 walk-over Blauforlaet !
                2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                Reageer

                • henk de wit
                  Komt net kijken
                  • 10-09-2009
                  • 98
                  • groningen

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door fisscherman
                  dan maar even zo,uit onervarenheid ving ik wel allemaal dikke voorns,nu jij weer.dan een aanbeet van een klein voorntje zie je nog,en dan de vecht kan ook vrij rustig wezen,vooral tegen de avond,en dan is een swingtippie op een freubelhengel een prima oplossing,maar goed ben pas 50jaar geleden begonnen met vissen,dus kan ik nog veel leren,want je bent tenslotte nooit te oud om te leren,en nu heb jij ook weer wat geleerd dat het wel kan.
                  jean.
                  Wauw zeg....Wat ik wel mis in dit verhaal is de verhouding tussen de swing tip en zeg maar de gewoon feeder of picker ,zelfs een reeks van andere methodes, en waarom deze blijken de plaats van de swingtip te hebben ingenomen?In geen van die teksten boven kon ik lezen , dat die swingtip niet werkt maar ja zou aan mij liggen natuurlijk . Wat ik wel kon lezen was dat er beter of meer effectieve methodes waren, maar toch ben ik voor nostalgie weet je de center pin en splitcane hengel zijn top...Waar je wel GROOT gelijk in heb is je ben nooit te oud om te leren...Dus er is wel hoop voor die miljoenen die vroeger de swing tip gebruikte en nu een andere methode gebruiken,blijft een raadsel of ze zijn gewoon hard leers...
                  de groeten henk

                  Reageer

                  • reijntjes
                    Swingt(o)(i)pper
                    • 12-12-2005
                    • 3497
                    • Asten

                    #10
                    Nogmaals in bepaalde omstandigheden is de swingtip effectiever dan de feeder . Het klopt dat je de feeder in meerdere situaties en omstandigheden kunt gebruiken en daardoor natuurlijk meer ingeburgerd is dan een swingtip.
                    Maar als de omstandigheden ideaal zijn geef mij dan maar een swingtip !
                    En natuurlijk mag iedereen zelf weten met welke hengel men vist. Wilde alleen even peilen of er nog meer forumleden met een swingtip hengel vissen :-)
                    Groeten

                    Frank

                    2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                    2016 walk-over Blauforlaet !
                    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                    Reageer

                    • fisscherman
                      Met enige kennis...
                      • 23-03-2013
                      • 381
                      • apeldoorn

                      #11
                      iedereen weet het beter,behalve degene die het doet,
                      maar goed. jean.

                      Reageer

                      • hans vis
                        Sportvisser
                        • 26-08-2009
                        • 998
                        • Eelde-Paterswolde

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door henk de wit
                        Wie gaat het met zo een swing tip op stromende water? Of zelfs met wat wind? Op een afstand van 100mtr? Of heel kort voor de kant puur uit onervaren interesse dan???
                        Hey hoe gaat het met beten die nauwelijks te zien zijn klein voorns zeg maar ? Waarom zie je ze niet meer ik bedoel was wel een tijd toen die de norm waren ,moet wel een reden voor zijn ik kan alleen maar gissen!
                        Ooit op de Kuikhornstervaart (Zwemmer) gevist terwijl het heel hard stroomde. Met een swingtip en 30 gram lood zonder korf. Na het ingooien de hele handel stak gedraaid, het beet openbaarde zich in slapvallers die allen hingen. Ik denk dat ik die middag wel 100 kg heb gevangen. Zou ik ook eens op de grote rivieren kunnen proberen.
                        groet,
                        Hans

                        https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                        Reageer

                        • henk de wit
                          Komt net kijken
                          • 10-09-2009
                          • 98
                          • groningen

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door hans vis
                          Ooit op de Kuikhornstervaart (Zwemmer) gevist terwijl het heel hard stroomde. Met een swingtip en 30 gram lood zonder korf. Na het ingooien de hele handel stak gedraaid, het beet openbaarde zich in slapvallers die allen hingen. Ik denk dat ik die middag wel 100 kg heb gevangen. Zou ik ook eens op de grote rivieren kunnen proberen.
                          Volgende keer probeer met wat lood draad om de swing tip heen zo deden wij dat vroeger ..... Maar ja eigenlijk wat je zegt is je heb een sort quiver tip van je swing tip gemaakt en blah blah blah maar daar ging deze discussie niet om!Waar wil je me eigenlijk van overtuigen???????
                          Ik weet een keer dat ik aan het uitlooden was op een stromende water, de haak was rood en ik ving achter elkaar door zonder dat ik voorde en toch kies ik om wat op me haak te doen... lol maar ja wat je wil ......
                          Inderdaad ik zoals duizenden anderen hebben nooit objectief met een swingtip gevist nooit wat beters,effectiever gevonden ....
                          Vind ik leuk dat mensen deze keizen zo word het niet vergeten maar blijf reeel.......
                          Aangepast door henk de wit; 09-10-2013, 17:04.

                          Reageer

                          • reijntjes
                            Swingt(o)(i)pper
                            • 12-12-2005
                            • 3497
                            • Asten

                            #14
                            Reageer eens normaal man. Lees mijn vraag nou eens goed. Kunnen we niet eens meer een topic openen zonder elkaar in de haren te vliegen. Het gaat er niet om wie gelijk heeft.
                            Groeten

                            Frank

                            2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                            2016 walk-over Blauforlaet !
                            2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                            2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                            2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                            Reageer

                            • henk de wit
                              Komt net kijken
                              • 10-09-2009
                              • 98
                              • groningen

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door henk de wit
                              ik zeker lang niet meer!Heb wel een spring tip ergens nog liggen...... Tis wel leuk maar niet even effectief als andere methodes.....
                              Dat deed ik toch?

                              heb je wel gelijk dit is niet normal en een post van viel om gelijk te kregen
                              Ooit op de Kuikhornstervaart (Zwemmer) gevist terwijl het heel hard stroomde. Met een swingtip en 30 gram lood zonder korf. Na het ingooien de hele handel stak gedraaid, het beet openbaarde zich in slapvallers die allen hingen. Ik denk dat ik die middag wel 100 kg heb gevangen. Zou ik ook eens op de grote rivieren kunnen proberen.
                              maar ja wij zijn dan allen schuldig in deze context van gelijk willen hebben of zie ik dat ook verkeerd??
                              Nogmaals in bepaalde omstandigheden is de swingtip effectiever dan de feeder .
                              Aangepast door henk de wit; 09-10-2013, 17:54.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎