feeder vissen in noordzee kanaal

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jan Voer
    Frequent aanwezig
    • 26-03-2006
    • 147
    • egmond binnen

    feeder vissen in noordzee kanaal

    hallo, wie heeft er ervaring met feder vissen in het noord zeekanaal?, het is de bedoeling dat we volgend seizoen een paar wedstrijden in het noord zeekanaal gaan vissen, wat voor feder hengel moet je daar voor hebben en wat kan je het beste gebruiken voor voer en aas?, mijn enigste ervaring met het noord zeekanaal is van jaren terug, toen viste we daar nog wel eens op paling, maar deden dat met een strand hengel,o ja waar zijn de beste plaatsen?, bedankt!, gr jan voer
  • shfeeder
    no vaste stok no cry
    • 03-09-2008
    • 378
    • alphen aan den rijn

    #2
    op het noordzee kanaal kan overal goed gefeederd worden,zo heb je de stromboli weg in amsterdam daar kun je mooi zitten.nog meer stekken heb je bij zijkanaal c bij de pont,en aan de zaandamse kant en bij een gemaal bij zijkanaal c ergens in de buurt.ik gebruik altijd mijn lichte dutchmasters feeder hengels. mijn dm hebben een werp gewicht van 60 en 80 gram die van 80 gram is lekkerlang 4.15 m dat is handig met steenstort en ik vis nooit verder dan 20/30 meter.gewoon en simpel voertje kopen met mais maden en casters erin werkt vaak goed.verder kun je je lokvoer ook klaar maken met zout dit heeft meer bindkracht want het kanaal is max 15 m diep volgens mij.als je aan de zaandamse kant gaat zitten tegen over de pont van zijkanaal c bij de vuilstort moet je ff een dijk over klimmen.en je moet bij alle stekken een stevig plateau hebben

    Reageer

    • Jan Voer
      Frequent aanwezig
      • 26-03-2006
      • 147
      • egmond binnen

      #3
      shfeeder, bedankt voor de informatie, nog een paar vragen, hoeveel zout in b.v. een kilo voer?, en kun je ook met mest pieren overweg?, (haak, voer?), en moet je nog zwaarder vissen, lijn etc, nog maals bedankt, grtes j v

      Reageer

      • shfeeder
        no vaste stok no cry
        • 03-09-2008
        • 378
        • alphen aan den rijn

        #4
        ik gebruik 200 gram per 2kg maar dat moet je zelf wete en uittesten.met pieren vissen kan ook alleen met wormen knippen knippen kijk ik uit ik doe ze altijd in een apart bakkie doe je overvoeren krijg je last van krabben ik gebruik altijd haken van gamagatsu 2210ls en onderlijn 14/00 mochten ze op me stek zitten stap ik over op 16/18 honderste.er zit veel brasem ook kleine ik vang de grotere exemplaren met op de haak 2casters.een mais korrel en een worm en made

        Reageer

        • Jan Voer
          Frequent aanwezig
          • 26-03-2006
          • 147
          • egmond binnen

          #5
          bedankt shfeeder voor de informatie, mochten er nog meer zijn die wat weten, welkom!, bedankt, gr j v

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎