Er zijn vissers die voerboillies halen om een voerplek mee op te bouwen en vervolgens met een andere boillie gaan vissen. Dat zou ik niet doen. Je moet zorgen dat de karper vertrouwen krijgt in
de boillie waar je mee gaat vissen en daarom zul je er dus ook mee moeten voeren. Om het betaalbaar te houden zou ik een 25 kg zak gemengd duivenvoer halen. Kosten tussen de 10 en 15 euro.
Duivenvoer kun je het beste circa 24 uur laten weken en dan koken. Het duivenvoer koken is belangrijk, omdat het anders schadelijk kan zijn voor de vis.
Met het duivenvoer en de boillies die je als aas gebruikt bouw je vervolgens een voerplek op. Hoeveel je iedere dag voert is o.a. afhankelijk van hoeveel karpers er op het water zwemmen. Voordat
je begint met voeren raad ik je wel aan om eens op verschillende tijdstippen op je potentiele voerplek te gaan kijken. Doe je het niet dan loop je kans dat iemand anders op hetzelfde idee is gekomen op
daar te gaan voeren, of dat je na zoveel dagen voeren wilt gaan vissen en er zit al iemand anders te vissen.
Nu we richting de winter gaan heeft het geen zin om veel te voeren.
Favorieten/bladwijzers