statisch met dood aas..

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • polenvisser
    Frequent aanwezig
    • 28-01-2011
    • 241
    • wichmond

    statisch met dood aas..

    Onlangs statisch met doodaas op snoek gevist. Systeem: Nylon, leadcore, plat lood ca 80 gram (karpersysteem dus) en stalen onderlijn met enkele haak en 1 dreg. Kreeg een hele mooie aanbeet, maar die werd gelost. Mijn vermoeden is dat dit gebeurde doordat het lood nog al zwaar is en niet vrijloopt. Lood zit in de leadclip. Het systeem is prima, wat ik zo bekeken heb op youtube en dergelijk. Alleen vraag ik me af of lichter lood beter zal werken, of dat inline lood misschien beter werkt. Ook denk ik er aan om een steen als gewicht te gebruiken en deze los te laten komen bij aanbeet (alleen kan ik niet vinden hoe dit dan in elkaar steekt). Hebben jullie nog goede technieken om de snoek aan de haak te houden tijdens de dril?
  • Wanted123
    Newbie
    • 11-10-2014
    • 1
    • pk

    #2
    Post

    los te laten komen bij aanbeet (alleen kan ik niet vinden hoe dit dan in elkaar steekt). Hebben
    Good

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2325
      • Ter Apel

      #3
      @Wanted123;
      Je reageert op een oud bericht. Hoop dat polenvisser het nog leest aangezien hij sinds 31-05-2014 al niet meer op het forum is geweest.

      Voor wat betreft de montage zou ik het lood laten schuiven over de hoofdlijn en niet in een leadclip. Snoek houdt nl. niet van weerstand.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • fleurnaald
        Newbie
        • 07-09-2010
        • 1
        • Pijnacker

        #4
        Mijn idee Rolla! Hoe is het nu Polenvisser? Heb je misschien ook nog nagedacht over een nieuwe montage?

        Gr. Rob

        Reageer

        • carpwillmerpike
          Newbie
          • 19-11-2013
          • 15
          • kamperzeedijk

          #5
          ik zou max een gram of 20 pakken. een snoek houd niet van weerstand en de snoek merkt het dan niet heel erg. je hebt met werpen ook het gewicht van de aasvis dat helpt al heel veel. de lijn zou ik ook niet heel strak draaien. met 80 gram zou ik het lood los laten komen.

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎