Guru rig case

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Ron67
    Vaste stok & Feeder
    • 18-09-2009
    • 144
    • Zoetermeer

    #16
    Printershop.nl voor de zelfde prijs en diverse modellen, ook brother
    Tight lines Ron

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2326
      • Ter Apel

      #17
      Bedankt voor de suggesties, maar inmiddels heb ik al labels@werk gemaakt.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • Ron67
        Vaste stok & Feeder
        • 18-09-2009
        • 144
        • Zoetermeer

        #18
        Gelijk heb je, veel goedkoper.
        Tight lines Ron

        Reageer

        • Rolla
          Allroundvisser
          • 03-05-2009
          • 2326
          • Ter Apel

          #19
          Ik heb de rig case inmiddels 2 jaar in gebruik en ben er nog steeds tevreden over. Daarom heb ik
          mij de lange uitvoering ook maar besteld. Deze ga ik gebruiken voor de vaste stok onderlijnen.

          Nu zit ik alleen even met de lengte van de onderlijnen die ik ga hanteren. Mijn onderlijnen waren
          altijd 22 cm, maar in de rig case passen 6", 8", 10" & 12" onderlijnen. Ik zal de lengte van de
          onderlijnen dus aan moeten passen.

          Nu heb ik ergens gelezen dat voor voorn onderlijnen 15 cm gehanteerd wordt en brasem wel 25 cm,
          wat overeenkomt met 6" en 10".

          Ik gebruik de LS-1010R (voorn) en de LS-1100B (brasem) van Gakamatsu als haak.

          Zal ik voor allround situaties en brasem 25 cm als lengte aan houden en voor de visserij op voorn en andere
          kleine vis 15 cm? Of zal ik alle onderlijnen 20 cm (8") maken?
          Vaste stok | Match | Feeder

          Reageer

          • Rolla
            Allroundvisser
            • 03-05-2009
            • 2326
            • Ter Apel

            #20
            Helaas kan ik mijn antwoord niet aanpassen, maar besloten al mijn
            onderlijnen 20 cm te maken daar ik las dat 15 - 20 cm het meest gebruikt
            wordt voor de kanaalvisserij.

            Ik heb ook wat brasempennen (Timms model Onno) aangeschaft om te gebruiken
            voor de bodemvisserij. Deze dobbers heb ik uitgelood met een verklikker loodje tegen
            De onderlijn aan. Ik neem aan dat 20 cm onderlijn prima is of gebruiken jullie ook weleens langer?
            Vaste stok | Match | Feeder

            Reageer

            • hans vis
              Sportvisser
              • 26-08-2009
              • 998
              • Eelde-Paterswolde

              #21
              Langer lijkt me onnodig, althans ik zie geen reden waarom. Wel korter, zodat je bij voorzichtige aanbeten je loodje dichter bij de haak kan zetten. Zo vis ik soms met het verklikkerloodje zo'n 3 cm van de haak.
              groet,
              Hans

              https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

              Reageer

              • Rolla
                Allroundvisser
                • 03-05-2009
                • 2326
                • Ter Apel

                #22
                Als je het verklikkerloodje op 3 cm van de haak plaatst dan ligt je onderlijn dus maar 3 cm op de bodem en vis je dus met het verklikkerloodje op de onderlijn.
                Dat laatste is niet handig aangezien het de onderlijn kan verzwakken en bij breuk ben je waarschijnlijk niet alleen je onderlijn, maar ook je loodje kwijt. Daarnaast
                moet je bij het monteren van een nieuwe onderlijn hoogstwaarschijnlijk ook weer opnieuw peilen.

                In de rig case passen maximaal 10 verschillende onderlijnen en ik zit nu op het volgende:

                1. - 8/00 - LS-1010R - Haakmaat 16
                2. - 10/00 - LS-1010R - Haakmaat 14
                3. - 10/00 - LS-1010R - Haakmaat 16
                4. - 10/00 - LS-1100B - Haakmaat 12
                5. - 10/00 - LS-1100B - Haakmaat 14
                6. - 10/00 - LS-1100B - Haakmaat 16

                Houdt ik nog ruimte over om in de toekomst 4 verschillende onderlijnen bij te maken.
                Vaste stok | Match | Feeder

                Reageer

                • hans vis
                  Sportvisser
                  • 26-08-2009
                  • 998
                  • Eelde-Paterswolde

                  #23
                  Het moge natuurlijk duidelijk zijn dat ik in dat geval niet met een onderlijn vis. Die gebruik ik alleen in de gevallen van 7-10/00. Ik hanteerde het als voorbeeld om te pleiten voor zo kort mogelijke onderlijnen omdat dat je speelruimte met het lood vergroot.
                  groet,
                  Hans

                  https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                  Reageer

                  • Rolla
                    Allroundvisser
                    • 03-05-2009
                    • 2326
                    • Ter Apel

                    #24
                    Zonder onderlijn heb je inderdaad meer speelruimte met het lood, maar dat weegt mijn in zien niet op tegen de nadelen die
                    het vissen zonder onderlijn met zich mee brengt. Om het lood toch dichter bij de haak te kunnen schuiven zal ik ook een aantal
                    onderlijnen van 15 cm maken. Ik ga dus 2 lengtes onderlijnen maken, 15 en 20 cm. Dank voor je reactie.
                    Vaste stok | Match | Feeder

                    Reageer

                    • Rolla
                      Allroundvisser
                      • 03-05-2009
                      • 2326
                      • Ter Apel

                      #25
                      Vorige week vrijdag de rig case long ontvangen te samen met wat Guru klein materiaal en afgelopen weekend aan het knopen van de vaste stok onderlijnen geslagen.





                      Volgens Guru passen er zo'n 150 onderlijnen in de rig case, maar als je er gewone vaste stok onderlijnen in bewaard dan passen er volgens mij wel zo'n 250 - 300 onderlijnen in, afhankelijk de haakgrootte.
                      Bij de rig case worden labels geleverd die je er in kunt plakken en waar je alle info over de onderlijn op kunt noteren. Ik heb een labelwriter met 6 mm tape gebruikt en heb daar labels meegemaakt. Vind ik wel zo netjes.
                      Vaste stok | Match | Feeder

                      Reageer

                      • ErwinPhiAssen
                        Sense and Simplicity
                        • 13-03-2011
                        • 667
                        • Assen

                        #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Rolla
                        Bedankt voor de info en foto Foxdonut. De rig case ziet er solide uit en de prijs valt mij ook mee. Ik neem aan dat de 4" onderlijntjes van Preston/Korum er ook gewoon in passen?

                        Worden er bij de rig box ook stickers geleverd die je op de rollen kan plakken, zodat je daar de haakgrootte en nylon dikte op kunt schrijven?

                        Ik zal zowiezo eens bij de Ara informeren of ze de rig case en rig box al in het assortiment hebben.
                        Heeft iemand een linkje van guru-filmpje voor mij?
                        lets make things better

                        Reageer

                        • Rolla
                          Allroundvisser
                          • 03-05-2009
                          • 2326
                          • Ter Apel

                          #27
                          Je bedoeld een filmpje van de rig case en rig box? Ik weet niet hoe goed je Pools is, maar op Youtube staan 2 filmpjes.....

                          Ik heb inmiddels zowel de normale rig case als de lange uitvoering en de rig box met de spoelen en kan niet anders zeggen dan dat de prijs/kwaliteit uitstekend is.
                          Dat zie je ook aan de afwerking van beide producten. De rig case bijv. is uitgevoerd met degelijke scharnieren en een magneetsluiting.
                          Aangepast door Rolla; 12-02-2016, 12:53.
                          Vaste stok | Match | Feeder

                          Reageer

                          • ErwinPhiAssen
                            Sense and Simplicity
                            • 13-03-2011
                            • 667
                            • Assen

                            #28
                            Rolla meer hoe je zelf een onderlijn knoopt.. Ik bedoel ik kan echt wel onderlijnen knopen.. maar om ze nou precies op 10cm of 45 cm te krijgen lukt mij niet.. ik snap ook niet wat ik fout doe. Ik maak eerst de haak vast en daarna de leg ik een lus met een sensas loop tie-er... maar ik zit nooit op exact 10 cm...
                            lets make things better

                            Reageer

                            • vanschilte
                              Newbie
                              • 27-08-2014
                              • 2
                              • Halsteren

                              #29
                              zodra de haak aan je lijn zit, "haak" je de haak over 1 van de pootjes, breng je lijn over het pootje heen zolang je de onderlijn wilt maken. Pak nu beide lijnen vast en haal je haak los, nu heb je een grote lus, hiermee kan je met een looptyer een mooi klein lusje maken, en je onderlijntje zal nu een paar mm korter zijn als toen je hem over het pootje heen had.
                              Als je dit elke keer zo doet, zijn al je onderlijntjes even lang

                              Reageer

                              • vanschilte
                                Newbie
                                • 27-08-2014
                                • 2
                                • Halsteren

                                #30
                                https://www.youtube.com/watch?v=0gORtyySl_A op 3:30 minuten is dit te zien.

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎