hengel weg

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Sido
    Sportvisser
    • 06-09-2005
    • 801
    • dorpje aan franekervaart

    #16
    en een paar van die dingen met een lode kop en dan als lichaam zoon nepvisje.
    als je shad zegt is het misschien wat duidelijker

    ik vond laatst een stuk werplood met mijn blinkertje
    ik zat vast dus ik sh*t grmbl en nog wat van die dingen, er zat niets anders op dan aan het touwtje te trekken en op het beste te hopen. maar toen begon het langzaam te schuiven en bleek het een vuilniszak vol drap met een stuk visdraad en iets wat ooit een haak is geweest en een stukkie werplood. :P
    Sido
    ____
    HSV: De Deinende Dobber

    Reageer

    • Jan Broess
      Specimen Hunter
      • 21-09-2003
      • 1131
      • Nieuwegein

      #17
      Ik maakte het in mijn kleine jaren weleens mee dat de hengel het water in verdween.
      Zeker toen ik een baarsje ving en mijn broer (viste ook) naar mijn pogingen om deze baars te onthaken keek zag ik plots zijn hengel tergend langzaam richting water glijden en de snelheid nam dan snel toe. Hij schrok ervan en kon niet actie ondernemen. Ik begrijp er nu niets meer van waarom hij zijn hengel niet achterna dook.

      Ook tijdens de wedstrijd legde ik de stok in de steunen omdat ik niets meer ving. Toen in de laatste minuut was ik babbelen met mijn vader en plots lag mijn stok half in water, met nog enkele millimeters achterkant op de voorste steun en ik greep het meteen vast. Ja hoor, dobber weg. De omstanders meenden dat het om een karper ging.

      Bij anderen heb ik het regelmatig zien gebeuren. Wat een grappige situaties toen hahaha.
      Bij deze, hou je hengel altijd in de gaten!!!!
      Greetz,
      Jan Broess

      www.devaartposcar.nl

      Reageer

      • Eduard
        Moderator
        • 11-08-2004
        • 3278
        • Sappemeer

        #18
        Toen ik nog met de vliegenhengel in de weer was is het wel eens voorgekomen dat de vis net met mijn vlieg ervandoor ging toen ik, met de hengel losjes onder de arm en de vlieg nonchalant net voor mijn voeten op het water dobberend, in een van mijn vliegendoosjes op zoek was naar een andere vlieg. Hoe zeer ik ook mijn best deed het natuurlijke gedrag van de Red Tag, het Palmertje of Zwarte Klinkhamertje te immiteren....

        Met de feeder zorg ik er altijd wel voor dat ie geen kant op kan of dat ik mijn oog erop kan houden....ik ben meer het type dat op dingen gaat staan...(Rinko is getuige) (@)
        groet,
        Eduard

        Reageer

        • rickie
          hoe kouder hoe beter
          • 18-11-2005
          • 2377
          • Oldebroek

          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Jan Broess

          Ook tijdens de wedstrijd legde ik de stok in de steunen omdat ik niets meer ving. Toen in de laatste minuut was ik babbelen met mijn vader en plots lag mijn stok half in water, met nog enkele millimeters achterkant op de voorste steun en ik greep het meteen vast. Ja hoor, dobber weg. De omstanders meenden dat het om een karper ging.
          bij mijn steunen is er niet zoveel kracht voor nodig om de hengel er uit te krijgen. Zelfs een brasem krijgt dat voor elkaar. Vooral zijwaarts, met wind is dit ook erg lastig, maar andere steunen vind ik ook niet geweldig.

          Oorspronkelijk geplaatst door Eduard

          Met de feeder zorg ik er altijd wel voor dat ie geen kant op kan of dat ik mijn oog erop kan houden....ik ben meer het type dat op dingen gaat staan...(Rinko is getuige) (@)
          ik viste dit jaar in Elburg in de haven, toen zat er zo'n man naast me die ff 2 topsetjes kapot trapte op de steigerplanken. Die zal ook wel flink gebaald hebben!

          Reageer

          • Pieter Stam
            Tinca Tinca
            • 11-10-2002
            • 2882
            • NL

            #20
            Ik heb wel eens de top van mijn vaste hengel gebroken op een rietvoorn. Ik wilde hem uit het water tillen. Hup hengel omhoog. Knak top doormidden. Jammer hoor.

            Gr. Pierre


            [Gewijzigd door Pierre op 04-14-06 at 11:54 PM]

            Reageer

            • pastoor
              ...
              • 02-02-2003
              • 1112
              • Drongelen

              #21
              Het is in ieder geval wel verstandig om een beetje op te letten waar je je materiaal neer zet.

              Anderen zullen het zich wel herrineren dat verleden jaar tijdens de ineterland in Belgie iemand zijn foudraal in de lengte tussen twee geparkeerde auto's had liggen.

              Toen er een wegreed en ze niet zag met zijn voorwielen wegdraaide pardoes over de foudraal. (KKKKRRRR)
              Ik weetniet hoeveel, maar er waren verschillende dure hengels naar de knoppen.

              Reageer

              • Klaas Hoen
                Met enige kennis...
                • 09-04-2006
                • 346
                • gorredijk

                #22
                tsja dat is altijd mooi dom..!!
                StuntelLaar

                Reageer

                • Dylan
                  Smits =D
                  • 17-04-2006
                  • 90
                  • Sliedrecht

                  #23
                  Paar keer gehad dat ik niet aan het opletten was bijna hengel uit m'n handen getrokken. Maar nee , nog nooit echt helemaal in het water.
                  Vissen ,vissen, vissen en nog eens vissen

                  P.R. Karper: 24 pond
                  P.R. Zeelt: 51 cm.

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎