hengel weg

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • wouter123
    Frequent aanwezig
    • 11-03-2006
    • 184
    • achterhoek

    hengel weg

    wie heeft er wel eens tijdens het witvissen zijn hengel kwijd geraakt door een andere GROTE vis.
    dat je hem in je standart zet en lekker wacht.
    schiet je hengel in een keer weg ~0 ~0 ~0

    ik heb het zelf wel eens mee gemaakt.
    mijn broer was nog klein en had niks gevangen :~
    dus deet hij er een mega grote klont brood aan en legde de hengel naast hem op de grond.
    ff later... zoefff weg...
    gelukkig hebben we de hengel nog heel terug gevonden.
  • arnold
    Newbie
    • 05-03-2006
    • 48

    #2
    niet weg wel bijnavis veel op brasem in de oude maas en je zal altijd zien leg je je hengel even weg om even iets te pakken en dan gaat hij

    wat ik wel eens heb meegemaakt had nieuwe feeder hengel gekocht en wou eerste keer gooien
    maar tijdens de gooi brak hij als een luciver hahaha
    ken gebeuren!!!

    Reageer

    • wouter123
      Frequent aanwezig
      • 11-03-2006
      • 184
      • achterhoek

      #3
      ja maar het is nooit fijn naruurlijk.
      !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$ !@#$

      Reageer

      • karperkoning
        Karpervisser!
        • 13-12-2005
        • 878
        • AELSE

        #4
        het is me eens gebeurd ja...
        toen ik no heel amaturistisch(poeh %) )zette ik mijn hengelstje van 4 meter even in zoon kokersteun
        ik zette me erachter en keek wat om me heen toen ik weer keek zag ik de hengle gaan...
        een werker van de fixia haalde hem eruit met een schep en trok de lijn als een gek over door vol te trekken...
        het was waarschijnlijk een karper die mijn maden graag wilde
        de hengel kreeg ik overigens terug..

        Ralph
        http://www.carpteamelsloo.tk

        http://www.hsv-juliana.tk

        Helemaal Karpervisser !!!
        Karp Fishing 4 live!

        De groeten
        Ralph

        Reageer

        • wouter123
          Frequent aanwezig
          • 11-03-2006
          • 184
          • achterhoek

          #5
          volgens mij gebeurd het wel eens waaker
          ff niet opletten WEG

          Reageer

          • rickie
            hoe kouder hoe beter
            • 18-11-2005
            • 2377
            • Oldebroek

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door wouter123

            volgens mij gebeurd het wel eens vaker
            ff niet opletten WEG
            Ik heb dat ook wel eens, maar dan met mn dobber #)

            Reageer

            • Pieter Stam
              Tinca Tinca
              • 11-10-2002
              • 2882
              • NL

              #7
              Nog nooit, ik heb wel een keer het afgelopen jaar mijn hengel nog net kunnen grijpen, anders had ik er ook achteraan kunnen duiken. Dat was tijdens het karperen. Handje Frolics in het slootje. Hengel op het gras gelegd, pennetje (dobbertje) net voor de kant tegen een bos waterplanten.
              Ik zat een meter of 2 bij mijn hengel vandaan en was naar het pennetje van m'n maat aan het kijken die aan de overkant een paar meter verder zat, want bij hem zat wel vis op de stek. "Bij mij niet" dacht ik. Opeens zie ik een boeggolf door het water. Ik dacht dat die karper gewoon was geschrokken. Ik kijk naar het V-spoor en zie opeens mijn hengel erachteraan stuiteren. Het scheelde echt heel erg weinig.
              Uiteindelijk heb ik die vis wel weten te vangen, hij was 13 pond. Als er liefhebbers zijn heb ik nog wel een foto'tje van 'm.

              Gr. Pierre

              Reageer

              • Fabian
                Fishy bites
                • 06-04-2006
                • 18

                #8
                Ik heb het nog nooit beleefd dat mijn hengel wegzwom. wel dat mijn hengel knapte als een luciferstokje.

                Vorige zomer was ik lekker recreatief aan het vissen in Nieuweschans en er stond ongelooflijk veel stroming. Zoveel dat mijn maden op het water dreven en mijn dobber hoog in de lucht zweefde. Ik had zelfs al een extra bulklood van bijna 7 gram aan de onderlijn geknoopt. Ik stond op het punt mijn hengel binnen te halen, want veel vis zou ik toch niet vangen op deze manier, toen mijn maden en dobber naar beneden schoten, de lijn brak en de dobber tegen mijn hengel aan in vier stukken spatte. De hengel brak vervolgens doormidden op de plaats waar de dobber hem had geraakt.

                Duur middagje geworden.
                Fabian

                Noi tutti siamo pescare, viventi entro la acqua di uno strano mare.
                Chi sa questo, viva da grande. Gli altri sono insetti. LdV

                Reageer

                • Boeze
                  Komt net kijken
                  • 16-06-2005
                  • 83
                  • Tynaarlo

                  #9
                  Ooit een keer met het vissen op paling in het van Starkenborgh kanaal. Gewoon met 5 deeltjes, even in de steun wegzetten en naar mn collega visser gelopen. Ineens, plons! ~0 Tja toen was het kiezen of delen. Ik heb toen maar mn kleren uitgedaan en ben achter de hengel aangezwommen. Een meter of 5 á 6 uit de kant kreeg ik mn korte stokje weer te pakken met de vis der nog aan!
                  Pas bij 2 golven onder is het beet!

                  Reageer

                  • reijntjes
                    Swingt(o)(i)pper
                    • 12-12-2005
                    • 3497
                    • Asten

                    #10
                    Ik heb vorig jaar bij Città Romana een hengel kunnen redden van een visser die aan de overkant zat te vissen.
                    Hij had op de een of andere manier een eend gehaakt die er met zijn hengel vandoor was gegaan.
                    De eend landde bij ons op het terras met hengel en al en ik kon hem na veel geschreeuw van de Engelse vissers aan de overkant nog net grijpen !
                    Groeten

                    Frank

                    2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                    2016 walk-over Blauforlaet !
                    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                    Reageer

                    • Sido
                      Sportvisser
                      • 06-09-2005
                      • 801
                      • dorpje aan franekervaart

                      #11
                      ik was laatst met mn buurjongetje (8jr ofso) aan het vissen, viel dr bij hem een stukkie lood af. had ik niet bij me (was toch bij ons achter) dus ik ff naar huis toe lopen, kom ik trug zit hij daar te lachen en lag mn hengel aan de andere kant van de sloot.
                      Ik was op brasem aan het vissen met een best stukkie brood zoals altijd, en dat had ik net boven het water gehangen zodat de vissies mn hengel niet mee zouden nemen, maar de eenden was ik even vergeten .
                      Sido
                      ____
                      HSV: De Deinende Dobber

                      Reageer

                      • rickie
                        hoe kouder hoe beter
                        • 18-11-2005
                        • 2377
                        • Oldebroek

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door reijntjes

                        Ik heb vorig jaar bij Città Romana een hengel kunnen redden van een visser die aan de overkant zat te vissen.
                        Hij had op de een of andere manier een eend gehaakt die er met zijn hengel vandoor was gegaan.
                        De eend landde bij ons op het terras met hengel en al en ik kon hem na veel geschreeuw van de Engelse vissers aan de overkant nog net grijpen !
                        hehe, mijn neefje ook bij citta Romana. Plons, staat nog op video. Even later ving hij een karper van 89 cm in dat kleine vijvertje, iets wat je niet zou verwachten. Die 3 dagen vingen we met zn 3'en meer dan 20 karpers per stuk. De meesten tussen de 40 en 70 cm.

                        Reageer

                        • Eijkb
                          Banned
                          • 13-08-2003
                          • 215

                          #13
                          Hééél lang geleden op een meertje bij mij in de buurt. Daar gingen we regelmatig vissen en een beetje zwemmen / surfen. Was net effe een babbeltje aan het doen of iets dergelijks toen mijn hengel uit de steun werd getrokken. Gelukkig stond de slip niet helemaal dicht (maar wel strak) zodat het drijfvermogen van de hengel en de drang van de vis naar beneden ervoor gezorgd hebben dat de hengel zichtbaar bleef. Met de surfplank erachter aan gegaan (liggend, niet al surfend ) en de hengel en vis te pakken gekregen.

                          Maar dat is zeker 13 jaar geleden ofzo.

                          Helemaal terug in mijn jeugd wel eens zo'n kinderhengel gebroken door een zware vis (op stukje brood) in een vijvertje, zal karper geweest zijn.

                          Reageer

                          • wouter123
                            Frequent aanwezig
                            • 11-03-2006
                            • 184
                            • achterhoek

                            #14
                            leuk om dat te horen

                            Reageer

                            • wouter123
                              Frequent aanwezig
                              • 11-03-2006
                              • 184
                              • achterhoek

                              #15
                              ja zijn er ook nog mensen die met het binnen halen van een grote karper
                              zijn hengel brak.
                              of dat je vast zat en je hengel breekt.
                              of iets verliest(dat gebeurt bijna iedereen)OF IETS VIND

                              in zweden wel maar we hebben meer gevonden dan verloren.
                              wat je daar vind zeg.
                              een doosje met een kunstvlieg voor vliegvisers.
                              een plug een paar blinkers .
                              en een paar van die dingen met een lode kop en dan als lichaam zoon nepvisje.
                              zo wat een zooi zeg.
                              maar je moet natuurlijk wel de meren in om ze te pakken.
                              dan heb je een stuk draad beet en dan ga je het water in.
                              iedeaal die meren als je vast zit ga je met slippers het water in en klaar is kees.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎