Welke methodfeeder en waarom deze keuze?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    Welke methodfeeder en waarom deze keuze?

    Ik het begin gebruikte ik de Guru methodfeeders, maar hier ondervond ik wat problemen mee. O.a. een methodfeeder tijdens de worp verliezen of een keer te werp werpen,
    vast zitten in het gras, los trekken en de method verliezen. Daarom overgestapt op de Preston elasticated methodfeeders. De Preston methodfeeders bevallen op zich wel
    goed alleen het probleem doet zich voor dat het elastiek wordt aangetast door het vismeelvoer. De nieuwe methodfeeders hebben het probleem weliswaar niet meer, doordat het
    elastiek door een buisje loopt, maar doordat de methodfeeder in een speldwartel hangt zal de vis bij lijnbreuk met de methodfeeder rond blijven zwemmen.

    De inline varianten hebben het probleem niet en zullen bij een lijnbreuk van de hoofdlijn schuiven, maar deze kan ik eenvoudig even wisselen voor een spod of voerkorf om een stek
    aan te leggen.

    Ik speel met de gedachte om weer een paar x-safe methodfeeders van Guru aan te schaffen. Deze hebben een plateau waar je het aas op legt en deze zijn veiliger voor de vis, doordat
    deze er bij een lijnbreuk niet mee rond blijft zwemmen.

    Ik ben benieuwd welke methodfeeder jullie gebruiken en waarom? Daarom heb ik een kleine poll toegevoegd.
    27
    Drennan
    3,70%
    1
    Fox Matrix
    3,70%
    1
    Guru
    25,93%
    7
    Kobra
    7,41%
    2
    Korum Dura
    11,11%
    3
    Preston
    18,52%
    5
    Ander merk
    22,22%
    6
    Ik gebruik geen methodfeeder, omdat....
    7,41%
    2

    The poll is expired.

    Vaste stok | Match | Feeder
  • Franki
    Komt net kijken
    • 19-09-2010
    • 59
    • Antwerpen

    #2
    Ik gebruik de inline feeders van Drennan en ben er zeer tevreden over.

    Reageer

    • polenvisser
      Frequent aanwezig
      • 28-01-2011
      • 241
      • wichmond

      #3
      Ik gebruik de guru. Eerder al eens anderen gekocht, maar was toen nog niet voldoende op de hoogte van het method vissen. Die anderen (waarvan ik het merk niet meer zeker weet, maar dacht preston) waren qua elastiek niet zo. Na een korte ongebruikte periode was het stiek al kapot. Door guru heb ik betere info gehad over de method en de feeders bevallen goed, hoewel ik nu ze een poosje ongebruikt heb liggen, ik nog niet weet hoe het stiek er aan toe is. Ik denk echter bij guru te blijven.

      Reageer

      • Quido
        pink floyd
        • 30-10-2007
        • 1509
        • Winschoten

        #4
        ik dacht dat het om de hengel ging, sorry. ik vis ook met drennan.
        groeten quido


        http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

        Reageer

        • jwhoveling
          Newbie
          • 23-06-2010
          • 41
          • coevorden

          #5
          Ik gebruik de inline method feeders van MAP. bevallen goed een andere reden waarom ik deze gebruik is dat ze geen lood bevatten en daarom bij verlies minder schadelijk voor het milieu zijn.

          Reageer

          • Rolla
            Allroundvisser
            • 03-05-2009
            • 2325
            • Ter Apel

            #6
            Iedereen tot zover bedankt voor het reageren.

            @Quido;
            Denk dat je bij het selecteren een foutje hebt gemaakt. Je stem staat nu bij ander merk ipv Drennan

            @Bas Nijmegen;
            Wil je ook zo vriendelijk zijn om aan te geven waarom je geen methodfeeder gebruikt?
            Vaste stok | Match | Feeder

            Reageer

            • odul
              pennenbouwer
              • 11-05-2005
              • 196
              • Zedelgem

              #7
              Ik gebruik de Kobra's, no nonsense method feeder, met de Daiwa Hydro, ik maak m'n korven op voorhand klaar en je kan zo in enkele seconden verwisselen van korf (haak-onderlijn) ooit gezien bij Steve Ringer aan de Lithse Ham maar door commerciële redenen is hij overgestapt naar die van Guru.(ook met die Daiwa elastiek) Je kan 3 jaar weg met die elastiek daarna komen er scheurtjes in.
              Odul
              Handgemaakte wedstrijdpennen: www.pennenrosseel.be

              Reageer

              • fisscherman
                Met enige kennis...
                • 23-03-2013
                • 381
                • apeldoorn

                #8
                ja ik dacht ook dat het over een hengel ging.
                jean.

                Reageer

                • reijntjes
                  Swingt(o)(i)pper
                  • 12-12-2005
                  • 3497
                  • Asten

                  #9
                  Precies Odul die Kobra's gebruik ik ook. Goed product !
                  Groeten

                  Frank

                  2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                  2016 walk-over Blauforlaet !
                  2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                  2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                  2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                  Reageer

                  • Rolla
                    Allroundvisser
                    • 03-05-2009
                    • 2325
                    • Ter Apel

                    #10
                    Willen de mensen die ander merk gekozen hebben ook even aangeven welk merk ze gebruiken?
                    Vaste stok | Match | Feeder

                    Reageer

                    • Foxdonut
                      I have a bream!
                      • 09-04-2010
                      • 1237
                      • Gro

                      #11
                      Ik gebruik de guru en die van map ook veel maar ondervind haast geen verschil tussen het vissen met een pelletfeeder of korf ten opzichte van een pure methodkorf (flatbed). Wel vind ik het gooien met een normaal korfje of pelletfeeder wat prettiger. Ik denk dat met name die flatbed methodfeeders handig zijn als je tegen een obstakel of kant aan ligt te vissen en iets direct op de plek moet blijven liggen. Bijvoorbeeld een eilandje zoals ze die veel op commercials hebben. Het voer ligt dan mooi compact om je haakaas heen.

                      Ben groot fan van haakaas dat er dan ook net even bovenuit stijgt qua presentatie. Bijvoorbeeld popup dumbeltes. Ik vergelijk brasems overigens toch altijd maar met koeien en die grazen liever een groter gedeelte af, op wedstrijden vis ik daarom toch 9 van de 10 keer met een gewoon korfje. Tenzij je voor je zelf weet dat je voor 1 of 2 (zekere) beten aan het vissen bent, dan kun je nog steeds de method flatbed kiezen.

                      beetje ingewikkeld verhaal misschien maar even de overweging achter die keuze voor een bepaald type korf even los van het merk. Overigens de kobra korven hebben wel mooie hoge gewichten waardoor je er verder mee kan gooien.
                      Groet,

                      Foxdonut


                      www.wedstrijdvisser.com

                      Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                      Reageer

                      • Rolla
                        Allroundvisser
                        • 03-05-2009
                        • 2325
                        • Ter Apel

                        #12
                        Duidelijk verhaal.

                        Ik vis alleen recreatief en heb ook gemerkt dat de methodfeeder niet op alle wateren effectief is.
                        Op sommige wateren vis ik liever met een klassieke montage met dus een gewone voerkorf.

                        Ik heb naar de Kobra methodfeeders met elastiek gekeken, maar vindt ze aardig prijzig en daarnaast
                        ook niet visvriendelijk.

                        Guru heeft overigens naast de 24 en 28 grams methodfeeders ook modellen van 36 en 45 gram.

                        Aangezien ik inmiddels toch al wat spulletjes van Guru heb aangeschaft neig ik er sterk naar om de
                        methodfeeders en de mould ook maar aan te schaffen.
                        Vaste stok | Match | Feeder

                        Reageer

                        • Bas Nijmegen
                          wedstrijdvisser
                          • 13-01-2009
                          • 541
                          • Nijmegen

                          #13
                          Ook ik dacht dat het om hengels ging....
                          Ik gebruik namelijk Shimano Twinpowers voor het method feederen.

                          Als feeder gebruik ik de Preston methodfeeders.
                          Elastiek heb ik vervangen, omdat het originele elastiek niet goed is.
                          Maar ik ga binnenkort andere kopen om te proberen.
                          Dat worden Guru's, aangezien ik daar veel positieve berichten van hoor.
                          Verder nooit problemen gehad met de feeders van Preston.
                          Gr. Bas

                          Een vis vangen is niet moeilijk.
                          Vis blijven vangen wel...

                          Reageer

                          • ErwinPhiAssen
                            Sense and Simplicity
                            • 13-03-2011
                            • 667
                            • Assen

                            #14
                            ja ik dacht net als Bas dat het om hengels ging

                            Als hengel gebruik ik nl een Spro Avontage method feeder van 3,6m.

                            Maar als methodkorf heb ik ze van Kobra (25gr) van Guru (24gram en 28gram) en van Drennan (25gram, 35gram en 45gram).
                            lets make things better

                            Reageer

                            • Rolla
                              Allroundvisser
                              • 03-05-2009
                              • 2325
                              • Ter Apel

                              #15
                              Ik dacht dat mijn openingspost wel duidelijk was.....als hengel gebruik ik nog steeds een
                              Beastmaster BX 360 medium feeder.

                              Met de Preston feeders heb ik op het elastiek na ook geen problemen gehad.
                              Echter met de Guru's wel, maar ik zag een filmpje van Maurice Keulen waar in hij eerst
                              een loodje met hetzelfde gewicht als een gevulde methodfeeder in de lus hangt om de afstand
                              te bepalen. Vervolgens doet hij de lijn achter de lijnclip en verwisselt het loodje voor de methodfeeder.
                              Dat is voor mij een handige tip daar ik in het begin al eens een methodfeeder verloren ben doordat ik te
                              ver gooide.
                              Vaste stok | Match | Feeder

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎