nieuwe feederhengel aanschaffen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Methodcarp
    Newbie
    • 22-02-2014
    • 1
    • sleeuwijk

    nieuwe feederhengel aanschaffen

    Hoi,

    Ik wil graag een nieuwe feederhengel aanschaffen..


    Ik zoek een medium actie feederhengel van rond de 3m

    kunnen jullie mij er een aanbevelen??

    graag onder de 70 euro.



    mvg,

    Methodcarp
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2326
    • Ter Apel

    #2
    Gezien het feit dat je vraagt om een medium actie feederhengel van 3 meter denk ik dat je hem gaat gebruiken voor de methodfeeder. De Shimano Forcemaster is een hengel die daar voor geschikt is en verkrijgbaar in lengtes van 3 mtr, 3.30 mtr en 3.60 mtr. Qua prijs vallen ze ruim binnen je budget.

    Een andere optie is de Spro Avontage Method Feeder. Echter is deze alleen verkrijgbaar in 3.60 mtr.

    Ik raad je aan eens naar een hengelsportzaak te gaan en daar je wensen kenbaar te maken. Dan kun je wat hengels in de hand nemen en proberen. Mocht je nog een molen hebben liggen die onder hengel komt te hangen dan zou
    ik die meenemen dan kun je gelijk zien of de combinatie hengel/molen goed is.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • Franki
      Komt net kijken
      • 19-09-2010
      • 59
      • Antwerpen

      #3
      Kijk eens naar de CS feederserie van Korum.
      Prijs kwaliteit absoluut top.

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2326
        • Ter Apel

        #4
        De CS feederserie zal een mooie serie hengels zijn, maar persoonlijk vindt ik het werpgewicht wat tegenvallen. De 9" en 10" max. 30 gram. De 11" max. 45 gram.
        De 10" Forcemaster van Shimano heeft daar in tegen een werpgewicht van 70 gram. Dan kun je ook nog wat zwaardere methodfeeders gebruiken mocht je op
        afstand willen vissen of als je een mini spod wilt gebruiken voor het voeren.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        • Sport-Visser
          Frequent aanwezig
          • 25-08-2010
          • 179
          • Geldermalsen

          #5
          Gezien dat er bij jou in de buurt 2 Hengelsportzaken zijn(Gorkum/Sliedrecht) moet je eens doen wat Rolla zeg dan heb je er een gevoel bij. vr/gr Wim

          Reageer

          • willempje
            Newbie
            • 21-10-2012
            • 24
            • lienden

            #6
            De shimano forcemaster zijn goede hengels voor een uitstekende prijs.
            Heb zelf de 10 en 11" in bezit en bevallen me prima voor de method tot 30gram..

            Reageer

            • Bart-Online
              Newbie
              • 06-05-2013
              • 4
              • Twente

              #7
              Zelf maak ik ook gebruik gebruik van verschillende soorten en gewichten als het gaat om de method. De CS feederserie van Korum kan ik hier voor zeker aanbevelen. De versie die ik pak is de Korum CS Series Feeder 11ft. Kan net iets meer wegzetten dan de 10ft en bestaat uit 2 delen, waar de 10ft uit 3 bestaat (lees: persoonlijke voorkeur).

              Het wegzetten van methods van 30 gram, tot de nok gevuld met voer / particels / etc, over een afstand van 30 meter is geen probleem (zelfde geldt voor gevulde korven). Het is geen lange-afstand-kanon, dus ga dit ook niet verwachten voor die prijs. Maar perfect voor de vijvervisserij (Korum zelf schrijft ook kleine rivieren, maar ja.. wat is klein). Na het haken van de vis heeft de feeder een mooie parabolische actie, al zit de hengel meer in de range de light/medium dan medium/heavy.

              Zoals altijd stem je dus je keuze af op het soort water waar je gaat vissen, waar je op gaat vissen en gevoel.

              Let wel: Mijns inziens is een goeie molen al de helft van het werk en minstens zo belangrijk (al dan niet belangrijker) als de keuze voor je feeder. Alle cliches als een goede range molen (4000 bv) en een goed gevulde spoel (!!) gaan hier op. Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

              Ohja, 1e post

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎