Methode feeder net iets anders.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ghelsing
    Frequent aanwezig
    • 20-03-2004
    • 245
    • Vleuten

    Methode feeder net iets anders.

    Is het niet beter als je in plaats van de methode feeder, vooral op wat dieper water, met een voerkorf , met een onderlijn van 10 cm met Hairrig en Minibolies/mais . en in de voerkorf maden casters en geknipte wormen doet, zo kan je volgens mij meer voer naar de plek brengen . Maar moet ik dan de onderlijn 10 cm aan houden, of naar 75 cm gaan , of er tussen in. En kan ik in de voerkorf ook gewoon Methodemix van ringers en minipellets doen.
    Dus allemaal vragen waar ik graag een antwoord op heb.

    Gerard
    Groeten van Gerard Elsing
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2326
    • Ter Apel

    #2
    Om aan het begin van een vissessie een voerplek aan te leggen gebruik ik een mini spod van Korda i.c.m. met een medium feederhengel.
    In de spod doe ik pellets, mais, boillies e.d. en dek het vervolgens af met een laagje method voer. Ik werp een paar spods op de plek
    en vervang de spod dan voor een methodfeeder of ik vis met een vast lood systeem
    Tijdens het vissen verwissel ik het lood of de methodfeeder weer voor de spod om weer wat voer op de stek te brengen.

    Met de method is het de bedoeling dat de vis zich zelf haakt. Gebruik je een voerkorf dan zal ik een onderlijn lengte nemen van 38 cm (15") Mijn inziens als je een langere onderlijn neemt van bijv. 75 cm dat de vis eerst de onderlijn moet strekken alvorens zichzelf te haken. Geeft de vis meer tijd om het aas te inspecteren c.q. weer uit te spugen. In de korf kun je natuurlijk gewoon method voer of pellets doen, maar je kunt ook om kosten te besparen het method voer mengen met gewoon feedervoer.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • ghelsing
      Frequent aanwezig
      • 20-03-2004
      • 245
      • Vleuten

      #3
      oké bedankt, ik ga het eens uit proberen
      Groeten van Gerard Elsing

      Reageer

      • minimus
        Specimen Hunter
        • 19-03-2003
        • 1203
        • Tilburg

        #4
        Zweer, als de vis niet aast, die hairrigs of bandums of bayonette rigs eens af. Ik heb zelf "gewone" onderlijnen gemaakt van 10 cm met een "wide gap" haak eraan. Je zult er versteld van staan hoe gretig de vis dan hapt in de daaraan bevestigde casters (die ik wel een smaakje meegeef)
        As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

        Reageer

        • fisscherman
          Met enige kennis...
          • 23-03-2013
          • 381
          • apeldoorn

          #5
          ja maar ik heb gehoord dat de vissen in tilburg altijd azen.
          jean.

          Reageer

          • ghelsing
            Frequent aanwezig
            • 20-03-2004
            • 245
            • Vleuten

            #6
            Dus dan kan je geen Mini boilies 8 of 10 mm gebruiken , kan je daarvoor soft pellets van 8 of 10 mm gebruiken , die je dan op de haak doet.
            Of zijn casters en maden, wormen , mais ook goed.
            Wel gewoon de methode feeder gebruiken ?
            Groeten van Gerard Elsing

            Reageer

            • ghelsing
              Frequent aanwezig
              • 20-03-2004
              • 245
              • Vleuten

              #7
              Kan ik wel de methode mix van Sonubaits en pellets van 2 mm blijven gebruiken
              Groeten van Gerard Elsing

              Reageer

              • Rolla
                Allroundvisser
                • 03-05-2009
                • 2326
                • Ter Apel

                #8
                Als de vis niet aast is het aan te raden om eens een ander aas te proberen. Mais, maden en wormen kun je ook prima
                gebruiken, maar bedenk wel dat het ook kleine vis aan kan trekken. Kies het aas dus niet te klein.

                De soft hooker pellets van Sonubaits kun je ook prima op een hair visssen. Je kunt ze ook combineren met een korrel
                mais. Heeft mij een aantal mooie brasems opgeleverd tijdens het vast lood vissen.

                Een method mix (voer) kun je ook prima gebruiken bij het gewone feederen met een voerkorf of zelfs met de vaste stok.
                Het voer is er op gericht om de grotere vissen te vangen.

                Kijk eens op www.tackleguru.com Daar staan foto's en filmpjes op waarin e.e.a. duidelijk wordt uitgelegd.
                Vaste stok | Match | Feeder

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎