experiment method cage feeder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Tony De Wilde
    Komt net kijken
    • 02-09-2012
    • 63
    • Gent

    experiment method cage feeder

    Beste vissers

    Ik tracht in het kanaal Gent Terneuzen te vissen met een priksysteem op brasem , de korf is een plastic feeder maar dan eentje inline en zit vast. Hieronder een onderlijn 22 honderste met hairrig. Lengte 12 cm.


    Ik vang er eigenlijk niks mee. Die filmpkes op t net doen zo geloven dat dit een wondermontage is ... de vis pakt het aas en hopsa kee de vis haakt zichzelf.

    Ik heb zo het gevoel dat in vele situaties de klassieke benadering de method ver achter zich laat.
  • fisscherman
    Met enige kennis...
    • 23-03-2013
    • 381
    • apeldoorn

    #2
    wondermontages bestaan niet,opzich hoe je het verteld is goed,zo zou de vis moeten bijten,en is idd een zelfhaaksysteem.
    waarom je niks vangt is me onduidelijk,zit er wel vis.en wat doe je met voeren.
    jean.

    Reageer

    • reijntjes
      Swingt(o)(i)pper
      • 12-12-2005
      • 3497
      • Asten

      #3
      Hoe diep is het kanaal ?
      Groeten

      Frank

      2015 de Belgen verslagen in eigen huis
      2016 walk-over Blauforlaet !
      2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
      2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
      2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

      Reageer

      • Tony De Wilde
        Komt net kijken
        • 02-09-2012
        • 63
        • Gent

        #4
        Beste

        Na 8 tellen ben ik met de korf op de grond (50 gr + 20 gr voer) dus ik schat 8 meter ongeveer.


        Er is zware golf slag , ik vermoed dat er nogal wat stroming moet zijn .


        Onder de haak vis ik met 5 a 7 maden via een maggot clip (kleinste formaat ) korf ook gevuld met lokaas en maden . haak is nummer 10 .


        Waarom zo zwaar ?, hoop op zware vissen . De haak neemt meer vlees en na een lange dril wil ik uitscheuren voorkomen.


        Waarom maden : wil andere vissen zoals baars , paling niet uitsluiten.

        Reageer

        • reijntjes
          Swingt(o)(i)pper
          • 12-12-2005
          • 3497
          • Asten

          #5
          Hoi Tony, ik denk dat de methodfeeder vooral goed werkt op vijvers met een diepte van maximaal 3 meter . Wat bij ons ook nog is dat er veel op karper wordt gevist en daardoor de brasems en andere vissen ( zeelt etc) ook gewend zijn aan vismeel. Waarom zou je in dat kanaal met 8 meter diepte met een priksysteem willen werken ? Ik denk dat daar de " normale" feeder technieken beter tot zijn recht komen.
          Groeten

          Frank

          2015 de Belgen verslagen in eigen huis
          2016 walk-over Blauforlaet !
          2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
          2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
          2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

          Reageer

          • Tony De Wilde
            Komt net kijken
            • 02-09-2012
            • 63
            • Gent

            #6
            beste

            Met de method kan ik met dikkere lijnen vissen , zodat ik als er een kapitale vis aanhangt meer kans maak om hem binnen te draaien.
            Met de klassieke feeder vis ik doorgaans met een paternoster systeem en 90 cm onderlijn , haak 14 dia 12 tot 16 .

            Via method heb ik 22 honderste ter beschikking. 22 honderste op klassieke montage lijkt me geen goed idde.

            Bovendien experimenteer ik graag , ik zou bij god nie weten waarom ik zo weinig vang . Theoretisch lijkt me alles in orde , maar in de praktijk ?.

            Reageer

            • fisscherman
              Met enige kennis...
              • 23-03-2013
              • 381
              • apeldoorn

              #7
              als de vis niet wil bijten,dan wil het niet,maar acht meter met de methodfeeder is veel ste diep,voor het voer aan de grond is is de method leeg.
              jean.

              Reageer

              • Tony De Wilde
                Komt net kijken
                • 02-09-2012
                • 63
                • Gent

                #8
                beste

                Dat is waar in het geval van een inline flat feeder . Maar ik vis met een cage feeder inline , dus voer blijft in de korf want afgesloten .

                MVg

                Reageer

                • fisscherman
                  Met enige kennis...
                  • 23-03-2013
                  • 381
                  • apeldoorn

                  #9
                  oke,dan moet je toch maar andere stekken gaan zoeken,want dan zit er gewoon weinig vis op die plekken.
                  ikzelf vis veel aan de vecht,maar dit jaar nog geen hengel in mijn handen gehad,ja dat nog net wel,maar dat was het ook.en nog wat 8honderste tuigjes gemaakt voor de vaste stok.
                  Maar het komt nog wel.
                  succes Jean.

                  Reageer

                  • ironny
                    Moderator
                    • 04-04-2006
                    • 1377
                    • Hamont

                    #10
                    22/100 is wel erg dik voor brasem denk ik ? Daarnaast zou ik beginnen met de gewone korf en pas wanneer je echt vis op de stek hebt en ze azen lekker, met de method gaan.
                    Mijn ervaringen overigens met die maggotclip zijn dramatisch. Ik heb t idee dat die net te veel onder de haak hangt bij die tuigjes met hair. Maar kan ook aan mij liggen.
                    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

                    Reageer

                    • Tony De Wilde
                      Komt net kijken
                      • 02-09-2012
                      • 63
                      • Gent

                      #11
                      beste

                      ik weet het 22 honderste is veel , maar veel van die kant en klare method feeder onderlijntjes (korum , preston) hebben soms nog grotere diameters.Ik speculeer dat de onderlijn zo kort is , dat bij opname van het aas de haak direct wordt gezet , nog voor de vis iets in de mot heeft.

                      wat bedoel je met "de clips te veel onder de haak hangt" en dramatisch?

                      Reageer

                      • fisscherman
                        Met enige kennis...
                        • 23-03-2013
                        • 381
                        • apeldoorn

                        #12
                        je kunt rustig onderlijkntjes van 16 a 18,die zijn nog dik zat,
                        jean

                        Reageer

                        • Kosmozz
                          Match en Feeder
                          • 25-07-2005
                          • 1959
                          • Hannut

                          #13
                          Volgens mij heb je op dat water meer kans met wormen en casters icm met gewoon voer. Probeer dat eens met je systeem en prik wat dikke pieren op de hair. Als dat niet werkt, dan ligt het zeker aan de montage. Daarna kun je altijd je voer gaan aanpassen richting de vismeel.
                          Carpe Diem

                          Reageer

                          • ironny
                            Moderator
                            • 04-04-2006
                            • 1377
                            • Hamont

                            #14
                            als ik met maggotclip vis, dan zet ik die op mijn hair. houdt eigenlijk in dat die nog onder de hair hangt en ik denk dat de afstand van het aas tot aan de haak dan te ver is, waardoor je aanbeten mist. althans, mss wel beet krijgt maar geen vis landt?
                            is mijn ervaring, maar mss deed ik iets niet goed.
                            Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

                            Reageer

                            • Tony De Wilde
                              Komt net kijken
                              • 02-09-2012
                              • 63
                              • Gent

                              #15
                              Beste

                              Ik heb dit systeem ook getest op een gewoon vijvertje met brasem , kweek vijver eigenlijk en werkt oke . Maar kan dit sukses kennelijk niet uitbreiden naar kanalen .

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎