vooraf uitgeloodde lijn met matchdobber

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Dizzy
    Newbie
    • 31-05-2014
    • 3
    • Izegem

    vooraf uitgeloodde lijn met matchdobber

    De vijver waar er gevist wordt is ongeveer 2 meter diep. Kan je een lijn vooraf uitloden zodat je die aan het water alleen aan de draad van de molen moet bevestigen, zoals je zou doen tijdens het vissen met een vaste stok? Is dat verantwoord volgens jullie? En hoe bevestig je die dan aan de lijn van de molen, lus-in-lus of wartel?
  • atkk
    Newbie
    • 21-07-2012
    • 42
    • Hellevoetsluis

    #2
    Zelf heb ik al mijn match dobbers genummerd en "loodlijnen" gemaakt van 1.20 lang met boven en onder een warteltje. Ik vis met een stuitje op mn hoofdlijn. Ik pak bv dobber nr 5 en loodlijn 5 en hoef alleen maar een onderlijn te bevestigen, peilen en ik kan vissen. Dit is voor mij de ideale manier

    Reageer

    • Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

      #3
      Loodlijntjes zijn perfect zoals hierboven beschreven. Lus in lus zou je ook kunnen overwegen, maar om de lus iedere keer uit elkaar te halen bij wissel is niet ideaal. Wisselsysteem best op de laatse meters lijn houden.
      Zelf tuig ik mijn hengels thuis altijd op, want meestal weet je hoe de omstandigheden zullen zijn. Dat bespaart veel tijd aan de waterkant. bij aankomst is het enkel afstand bepalen, peilen en vissen. Mocht het toch anders zijn dan verwacht, dan kan een dobber met gewichtsschijfjes heel handig zijn. Dan kun je loodzetting gelijk houden en enkel het dobbergewicht aanpassen.
      Carpe Diem

      Reageer

      • Bronco
        Newbie
        • 25-06-2009
        • 23
        • Almere

        #4
        Net als atkk heb ik een stuk isolatiebuis met lijntjes. Boven en onder een klein warteltje. Diverse lijntjes met verschillende gewichten, passend bij je dobbers. Ideaal!

        Reageer

        • misser
          cuore sportivo
          • 06-04-2007
          • 317
          • ijsselmuiden/kampen

          #5
          Hoe lang heb je die lijntjes gemaakt dan ,en lijndikte het zelfde als hoofd lijn
          lijkt mij ook wel wat om het zo te maken, maar dan denk ik geen 1,20 mtr lang lijkt mij iets te lang
          maar kan mij daar ook in vergissen , waar bazeer je de lengte op .?

          Reageer

          • atkk
            Newbie
            • 21-07-2012
            • 42
            • Hellevoetsluis

            #6
            Lengte heb ik nergens op gebaseert. Toevallig is de pergola boven mn vijver naar het muurtje rond mn vijver 1.20. Ik kan me voorstellen dat je met een lijntje van een meter op vijvers ook goed uit de voeten kan. Zelf vis ik vaak schuivend op Het Voornse Kanaar (+/- 4mtr diep) en jou dobbers zullen waarschijnlijk geen 10 gram zijn

            Reageer

            • atkk
              Newbie
              • 21-07-2012
              • 42
              • Hellevoetsluis

              #7
              Mijn dikte van mn loodlijnen zijn 18/100 en n hoofdlijn is 16/100. Loodlijn is hierdoor iets stugger zodat je lood netjes achter je dobber valt

              Reageer

              • misser
                cuore sportivo
                • 06-04-2007
                • 317
                • ijsselmuiden/kampen

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door atkk
                Lengte heb ik nergens op gebaseert. Toevallig is de pergola boven mn vijver naar het muurtje rond mn vijver 1.20. Ik kan me voorstellen dat je met een lijntje van een meter op vijvers ook goed uit de voeten kan. Zelf vis ik vaak schuivend op Het Voornse Kanaar (+/- 4mtr diep) en jou dobbers zullen waarschijnlijk geen 10 gram zijn
                Bedankt , mijn dobbers zijn van 5 tot 12 gram op kanalen of plassen heb je dan loodlijnen met een groot bulk lood en wat val loodjes
                of heb je meerdere loodjes op de lijn
                kanaal de voorne vis ik ook wel eens als we op familie bezoek gaan in hellevoet

                Reageer

                • atkk
                  Newbie
                  • 21-07-2012
                  • 42
                  • Hellevoetsluis

                  #9
                  Boven aan een mini warten, vervolgens, afhankelijk van gewicht, begin ik met enkele SSG kogels en bouw dan af richting val loodje van 6 met een mini warten er onder voor mn onderlijn van 45 cm. Ik heb wel dobbers waar ik een schuiflood van 2x 8 gram aan heb gehangen maar daar heb ik eigenlijk nog nooit mee gevist ( dobber 20gr). Bang dat ik hem in de war gooit ����

                  Reageer

                  • misser
                    cuore sportivo
                    • 06-04-2007
                    • 317
                    • ijsselmuiden/kampen

                    #10
                    Bedankt atkk voor deze uiteenzetting

                    Reageer

                    • atkk
                      Newbie
                      • 21-07-2012
                      • 42
                      • Hellevoetsluis

                      #11
                      Graag gedaan, als je naar Hellevoet komt moet je maar een seintje geven kunnen we misschien samen gaan matchen in het Kanaal

                      Reageer

                      • misser
                        cuore sportivo
                        • 06-04-2007
                        • 317
                        • ijsselmuiden/kampen

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door atkk
                        Graag gedaan, als je naar Hellevoet komt moet je maar een seintje geven kunnen we misschien samen gaan matchen in het Kanaal
                        Kun je begin november ook nog wat vangen in het voors kanaal of is dit dan niets meer , waar zou ik het dan kunnen proberen rond hellevoet
                        waar ik met de vispas mag vissen of een dag kaart halen

                        Reageer

                        • atkk
                          Newbie
                          • 21-07-2012
                          • 42
                          • Hellevoetsluis

                          #13
                          Dagkaarten bestaan bij ons niet meer. Verders kan je in het Kanaal rond november mooie voorns vangen op +/- 6 mtr uit de kant en verders kan je het hele jaar door brasem vangen. Ik weet eigenlijk niet of het Kanaal in de grote vergunning zit, zal je even voor moeten kijken. Laat het mij even weten als je daar wil gaan vissen, misschien kunnen we samen gaan.
                          Sucses Andre

                          Reageer

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎