Wat moet er veranderen aan het NHSF?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • fisscherman
    Met enige kennis...
    • 23-03-2013
    • 381
    • apeldoorn

    Wat moet er veranderen aan het NHSF?

    Helaas zit ik er aan te denken om het account af te sluiten,want het draait maar om een paar man hier op dit forum.
    Misschien zit ik er naast,maar denk het niet.
    groet jean en het beste ermee.



    [topictitel gewijzigd-Forummanager]
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Helaas denk ik dat je er niet ver naast zit. Er is een selecte groep leden die regelmatig reageert en vaak zijn
    dat ook nog witvissers. In de subfora karper-, vlieg- en roofvissen worden bijna geen berichten gepost. Zou je
    overigens niet zeggen met bijna 6000 leden.

    Er zijn forumleden bij die al 10 jaar of meer niet meer ingelogd zijn. Ook zijn er leden bij die zich geregistreerd hebben
    en vervolgens maar 1 of 2 keer ingelogd hebben. Een mooie taak voor de forumbeheerder om de ledenlijst eens
    grondig op te schonen lijkt mij.

    Als ik het voor het zeggen had zou ik de subfora vlieg-, karper- en roofvissen schrappen, omdat daar al specifieke fora
    voor zijn. De meeste vlieg-, karper- en roofvissers weten die fora ook te vinden en komen hier niet waar door er weinig
    in die subfora gepost wordt. Ik zou mijn dan meer gaan richten op alle facetten van het witvissen.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

      #3
      Helaas is dit forum zo goed als uitgestorven. Het hoogtij was een kleine 10 jaar geleden. Je kom toen echt veel leren. De Belgen doen het een stuk beter met hun witvisforum. Dat blijft goed. Staat heel veel op over lokvoer en additieven. die zijn daar echt mee bezig, veel meer dan hier. Zal wel aan die vijvervisserij liggen zeker.
      Carpe Diem

      Reageer

      • fisscherman
        Met enige kennis...
        • 23-03-2013
        • 381
        • apeldoorn

        #4
        Ja ik vindt het wel jammer,maar goed het is niet anders,dan moet ik maar eens naar een ander visforum op zoek gaan,wie heeft er tips waar ik kan zoeken.
        Maar ik merk het wel op meer forums,ik ben ook een oldtimerfan,heb er vele gehad,maar nu de roverheid dat ook al kapot gemaakt hebben,zijn de forums ook dood.
        en andere forums ook,ik denk ook dat voor de meeste het leuke er wel af is,het was weer wat nieuws en dat is weer voorbij.
        groetjes Jean. en hopelijk komt er wat meer leven in de brouwerij,anders heb ik het snel gezien.

        Reageer

        • ADO69
          Frequent aanwezig
          • 31-01-2013
          • 181
          • Oudenhoorn

          #5
          Dit forum is kapot gemaakt door verkeerd beheer, wat Rolla al zegt: zo'n 10 jaar terug was dit forum de grootste van internet, ik was toen ook lid, heb zelfs nog gemodereerd, maar juist door dat modereren leerde ik wat er achter de schermen speelt, en dat beleid is nog steeds niet anders en zal denk ik ook niet veranderen in de toekomst, jammer maar geheel eigen schuld dat dit forum zo gedecimeerd is.
          Ik ben actief op een ander forum waar het beleid wel wat beter is dan hier al heeft ook dat forum zijn eigenaardigheden (heb er ook gemodereerd) dat forum is sportvistotaal.nl is wel wat actiever.
          https://www.antjes-creaties.nl/index.php

          Reageer

          • Master
            Voerboer
            • 26-02-2007
            • 1148
            • Zoetermeer

            #6
            Veel vissers zijn lid geworden omdat ze dan ook bij het voer en aas gedeelte konden komen. Die info is belangrijk. Een vraag stellen heeft minder zin omdat je met de zoekfunctie letterlijk honderden topics tegenkomt waar je vraag ruim wordt beantwoord. Nieuwkomers die een vraag stelden werden ook telkens op niet mis te verstane wijze daar op gewezen. Gevolg, geen reactie meer van nieuwelingen.
            Ikzelf kijk nog iedere dag op dit forum. Maar als je na al die jaren alles al meerdere keren hebt beantwoord, dan heeft reageren door al die oude topics geen zin.
            Lijkt me dat het wegvallen van onder andere de grote motor, onze maffe Belg Frederik de Belder, ook geen goed heeft gedaan.
            Theo de Kreij.
            www.natuurzorg.eu

            Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

            Reageer

            • Kosmozz
              Match en Feeder
              • 25-07-2005
              • 1959
              • Hannut

              #7
              Naas het wegvallen van actieve leden, zijn er ook meerdere die een andere hobby zijn gaan zoeken. Wat er achter de schermen is gebeurd kan ik niets over zeggen. Het is jammer.

              Ik zie dat er wel een opleving zou kunnen komen door het commercial vissen, omdat het voor velen nog onontgonnen terrein is. Zeker voer, aas en loodzettingen zijn wellicht dan nog belangrijker, want die vissen leren zeer snel. Aan de andere kant is het animo voor het commercial vissen momenteel nog niet om naar huis over te schrijven. Er zouden meer grote vijvers moeten komen van minimaal 5 hectare, dan wordt dat wel anders.
              Carpe Diem

              Reageer

              • ADO69
                Frequent aanwezig
                • 31-01-2013
                • 181
                • Oudenhoorn

                #8
                Dat commercial vissen zit in de lift inderdaad maar is tot nu toe weggelegd voor de upperclass met een dikke portomonee, als jij als nieuwkomer mee wil doen dan vissen ze je compleet naar huis en als dat meerdere keren gebeurd ben je het al gauw zat (en dan gaat het voornamelijk om de air die de "big boys" hebben over hun eigen kunnen, en jouw dat als beginner in niet misverstane bewoording laat weten dat je een nul bent)
                Anyway, ook dat commercial vissen zal dit forum niet liften zolang het beheer niet veranderd.
                https://www.antjes-creaties.nl/index.php

                Reageer

                • fisscherman
                  Met enige kennis...
                  • 23-03-2013
                  • 381
                  • apeldoorn

                  #9
                  Ik heb nog nooit van mijn leven een wedstrijd gevist,gewoon omdat ik daar niks aan vindt,ik vis puur voor de ontspanning en de natuur,en of ik nou 10 of 30 vissen vang,dat maakt me niet uit.
                  Ook al die karpervissers,als ze eenbrasem vangen of een voorn dan is het temin.en de spullen,ja ik heb er geen enkele moiete mee als iemand al zijn geld aan dure ,te dure visspullen te kopen.
                  Dat zijn dingen daar moet je gewoon bovenstaan.nogmaals jammer,maar dan heeft jammer ook wat.
                  groet Jean.

                  Reageer

                  • Kosmozz
                    Match en Feeder
                    • 25-07-2005
                    • 1959
                    • Hannut

                    #10
                    Blijkbaar heb je er geen goede ervaring mee. Gelukkig is het maar lucht.... Veel vissers kunnen ver komen als ze over dezelfde middelen zouden beschikken. Je moet veel uren kunnen investeren, een perfecte stekkennis hebben en toegang tot zeer veel aas en voer. In de internationale top vissen kost zo 20.000 euro per jaar, elitair is het zeker...
                    Carpe Diem

                    Reageer

                    • fisscherman
                      Met enige kennis...
                      • 23-03-2013
                      • 381
                      • apeldoorn

                      #11
                      waar heb ik geen ervaring mee.in dure spullen bedoel je,ik heb niet het goeie koopste,ik kies altijd een beetje voor de middenweg.
                      de feederhengels die ik heb kosten rond de 100euro,en de molentjes,100,150euro.en dan heb ik voor mijn inziens goed genoeg spul.
                      Want ik vang meestal wel een visje. Jean

                      Reageer

                      • The Frisian Viking
                        NHSF Erelid
                        • 27-06-2006
                        • 5439
                        • Feânwalden

                        #12
                        Dat maakt toch niets uit duur of goedkoop het gaat om het plezier hebben in vissen de ene heeft plezier in het wedstrijdvissen en de ander wil dat niet prima toch
                        Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                        ik knibbelje foar gjin ien

                        The Frisian Viking

                        Reageer

                        • fisscherman
                          Met enige kennis...
                          • 23-03-2013
                          • 381
                          • apeldoorn

                          #13
                          Ja natuurlijk is dat prima.
                          Maar laat ieder in z,n waarde.
                          Jean.

                          Reageer

                          • Harpie
                            Specimen Hunter
                            • 13-02-2003
                            • 1009
                            • Emmen

                            #14
                            Het Belgisch witvisforum is vele malen beter dan dit forum.
                            Dit niet alleen door de vijvervisserij, want het kanaal vissen komt daar ook aan bod.
                            Naast de vaste stok, zijn er sub forums over matchvissen, feedervissen, karpervissen, roofvissen en zeevissen.
                            Ook is er een levende handel in vraag en aanbod.
                            Ben daar al vier jaar lid, kan je zeggen daar zitten de moderators er echt boven op.
                            Daar heb je geen last van meerdere topics die over dezelfde onderwerpen gaan.
                            Sinds ik daar zit, kom ik nog sporadisch op dit forum, alleen maar uit nieuwsgierigheid of er hier nog wat verbe****** in komt.
                            Steeds blijkt dat het niveau niet verbetert.
                            Gr,
                            Harpie
                            https://www.prestonfishing.nl/

                            Reageer

                            • Rolla
                              Allroundvisser
                              • 03-05-2009
                              • 2325
                              • Ter Apel

                              #15
                              Ik zal mij eens aanmelden op dat Belgisch witvisforum. Zo te horen een prima alternatief.

                              Verder viel het mij op dat er ook een aantal leden van hier actief zijn op het sportvistotaal forum. Zal daar
                              ook eens een kijkje nemen.

                              Ik zal voorlopig mijn account nog houden, maar mocht hier niets veranderen dan moet ik misschien in de toekomst mijn account toch maar opzeggen.
                              Aangepast door Rolla; 09-07-2014, 20:06.
                              Vaste stok | Match | Feeder

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎