Veel vis op de plek maar weinig beet!!! Wat te doen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • pastoor
    ...
    • 02-02-2003
    • 1112
    • Drongelen

    Veel vis op de plek maar weinig beet!!! Wat te doen?

    Hier op de gracht en op een we****** heb ik het probleem dat er veel vis op de plek is (grote) maar weinig beet.

    Gisteren ook weer vier uur lang altijd bellen en werkend voer. Je kunt gewoon zien aan het werken van het voer dat de vis naar je aas loopt maar gewoon voorbij gaat.
    Alles geprobeerd o.a. maden klein groot veel / casters een vier of combinatie met ander aas / pieren of combinatie met ander aas / mais / deeg. Maar het wil niet lukken. Incidenteel vang je er een b.v. gisteren had ik een zeelt aan de mais drijvend en een zeelt aan vier casters op de grond. Maar aan het gedrag vier uur lang van de vis heb ik de indruk dat je er een stuk of tien had moeten hebben. Er zit hier voornamelijk brasem spiegelkarpertjes en zeelt. Ik heb de indruk dat ze constant mijn voer in de mond nemen langzaam door zwemmen en ondertussen het voer in de mond uit filteren en daarna weer uit blazen. Dus ook heb ik geprobeerd een bolletje voer aan de haak maar ook niet goed.

    Ik denk dat dit een veel voorkomend probleem is bij iedereen?

    WIE HEEFT ER NOG EEN MOGELIJKE OPLOSSING?????
  • Douwe
    NHSF lid van verdienste
    • 01-07-2006
    • 3136
    • Leeuwarden

    #2
    Als ex-karpervisser denkend zou ik zeggen, voer niet teveel liever vaker kleine beetjes maak meerdere kleine voerplekjes aan werk en met een niet werkend voertje, kennelijk hebben ze het door.
    Vis NIET op de voerplekken zelf maar er ruim naast NIET er overheen, voer eens met kleine pellets 2, 4 en 6 mm en vis er ook eens mee.
    Voer vooral dode maden en vis met meerdere dode maden op de haak.

    Probeer eerst dat eens.

    Douwe
    Vissen is een hobby geen religie!

    Reageer

    • hans vis
      Sportvisser
      • 26-08-2009
      • 998
      • Eelde-Paterswolde

      #3
      Probeer eens een heel balletje deeg op haakje nr 18, vlak boven de grond
      groet,
      Hans

      https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2325
        • Ter Apel

        #4
        Als ze het aas wel oppakken, maar vervolgens weer uitspugen dan zou ik niet van aassoort veranderen, maar eerst eens kijken of je
        montage wel goed is. Ik neem aan dat je het aas direct op de haak prikt en dan is het wel aan te raden om de haakpunt vrij te houden.

        Hoe ziet je montage er overigens uit?
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        • fisscherman
          Met enige kennis...
          • 23-03-2013
          • 381
          • apeldoorn

          #5
          beetje zout op de staart leggen.
          succes Jean

          Reageer

          • Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

            #6
            Rolla in de karperwereld betekent oppakken en weer uitspugen aasherkenning, geen enkele reden om het te blijven gebruiken. Tijd voor aanpassingen. :-)
            Vissen is een hobby geen religie!

            Reageer

            • pastoor
              ...
              • 02-02-2003
              • 1112
              • Drongelen

              #7
              Vandaag was het zelfde alleen ietsje rustiger met de vis leek het. Misschien een mindere plek en weer een andere dag.
              Ik had regelmatig meer maden en mais bij gebracht dan gebruikelijk. De vangst was een spiegelkarper een aantal voorn bliekjes en baarsjes en twee zeelt er af in het vuil.

              Maar ik ben nog niet tevreden. Als ik morgen tijd heb wil ik toch eens proberen wat Douwe voorstelt, in ieder geval weinig voer en kuppen.
              Werkend voer vind ik meestal fijn omdat je dan kunt zien wat de vis doet of waar hij zich bevind. Maar het zou natuurlijk kunnen dat ze het door hebben zo als Douwe zegt.
              lukt het dan nog niet naar mijn zin probeer ik het een keer zonder voer. Dan kunnen ze me daar in ieder geval niet mee foppen.

              Ik vis trouwens gewoon met de vaste stok 9 meter. Meestal met 0,12 mm of 0,14 mm lijn. Altijd een lijn zonder knopen en natuurlijk top elastiek. Haak 14 of 16 kleiner gaat niet want de zeelten hier zijn bijna altijd rond de twee kilo of meer.

              Reageer

              • Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

                #8
                Vergeet vooral de dode maden niet zowel aan de haak als in de cup
                Vissen is een hobby geen religie!

                Reageer

                • knuppe
                  Frequent aanwezig
                  • 28-07-2013
                  • 122
                  • zuidlaren

                  #9
                  Ik ben niet echt een vaste stok visser, maar vis je niet met een te kleine haak.
                  De kans dat een "grotere vis" deze direct weer uitspuugd voor dat je deze kunt haken is heel groot.
                  Vis zelf altijd met haak 12, maar zou het ook nog wel met een 10 kunnen doen.
                  Je voer lijkt me wel oke, breed, omdat je alles pakt... van voorn tot.??
                  Een met regelmaat plezier visser.

                  Reageer

                  • Master
                    Voerboer
                    • 26-02-2007
                    • 1148
                    • Zoetermeer

                    #10
                    Is je voer niet te zwaar, je voerballen te stevig en zakken ze niet weg in de modder? Die bellen komen uit de omgewoelde grond (karper, zeelt, brasem) en niet uit je voer. Probeer anders eens je voer zo nat (eigenlijk net iets te droog) te maken dat je het erg hard moet aanknijpen zodat het boven de bodem uit elkaar valt. Met beschuitmeel en minder broodmeel krijg je het ook lichter.
                    Theo de Kreij.
                    www.natuurzorg.eu

                    Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

                    Reageer

                    • hans vis
                      Sportvisser
                      • 26-08-2009
                      • 998
                      • Eelde-Paterswolde

                      #11
                      Tja, met zeelten van 2 kg ga je het met een klein haakje niet redden, hoewel, ik weet niet wat de kleinste maten van bv Raptor zijn..Overigens in deze tijd van het jaar zijn zeelten zowiezo moeilijk te vangen.
                      groet,
                      Hans

                      https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                      Reageer

                      • pastoor
                        ...
                        • 02-02-2003
                        • 1112
                        • Drongelen

                        #12
                        Master het voer is wel goed of te goed, want bijna heel de sessie zie je wel eens bellen maar het meeste zie je het voer werken.
                        Soms even wat rustig en dan in eens op drie vier plaatsen tegelijk werkend voer in cirkels van circa 40 cm doorsnee.

                        Dode maden heb ik nog niet gebruikt maar ga ik ook eens proberen.

                        Ik ben nog een paar keer geweest en het beste resultaat tot nog toe was met circa 500 gram voer, en veel en regelmatig aas bij brengen.
                        Vrijdagmiddag had ik ruim 20 kg. wat voorn / bliekjes / baarsjes. Twee zeelt van 0,5 m en twaalf spiegelkarpertjes.

                        Je bent ook sterk afhankelijk van twee dingen denk ik. Een is dat de vis die je wil op de plek moet komen.
                        Twee het moment van de dag bepaalt of de vis dan ook daadwerkelijk wil azen op je haakaas.
                        Vrijdag heb ik zeker 3 uur liggen tobben om iets fatsoenlijks te vangen. wel zien dat de vis op je plek zit maar niet je haakaas pakken of heeeeeel voorzichtig.
                        Op een of andere manier slaat het plotseling om en vang ik de een na de ander. Van die 20 kg had ik denk 16 kg de laatste 1,5 uur.
                        Misschien een soort aasnijd of zo.

                        Morgen heb ik een wedstrijd daar. Dus mag ik NIET gaan zitten waar ik wil dus dan hoop ik er een paar te vangen dan ben ik dik tevreden.

                        Reageer

                        • reijntjes
                          Swingt(o)(i)pper
                          • 12-12-2005
                          • 3497
                          • Asten

                          #13
                          succes morgen !
                          Groeten

                          Frank

                          2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                          2016 walk-over Blauforlaet !
                          2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                          2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                          2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                          Reageer

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎