steur vissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • tim123
    Newbie
    • 26-03-2015
    • 2
    • zeist

    steur vissen

    Beste lezers,

    Ik ben van origine een roofvisser. Omdat het gesloten tijd is, en ik niet stil wil zitten heb ik besloten om in april een dag op steur en karper te vissen bij t mun in appeltern. Nu heb ik nooit op 1 van beide gevist dus hoor ik graag zo veel mogelijk info als ik kan krijgen. Ik heb een goedkope 2.25 pond kapel hengel die ik normaal voor t doodazen gebruik met 0.35 pond nylon lijn. Is dat goed? Wat heb ik verd er nodig voor een geslaagde dag? Misschien stek tips? Aas? Setup? Beetmelder of dobber? Andere tips? Zou top zijn als jullie me kunnen helpen!
  • ErwinPhiAssen
    Sense and Simplicity
    • 13-03-2011
    • 667
    • Assen

    #2
    De avontuurlijke vijver , hier zwemmen machtige steuren en reuze karpers. Verplicht is voor ieder een onthaakmat en een karperschepnet om deze reuze kanjers te kunnen landen.
    Natuurlijk ook weerhaakloos vissen, platgeknepen haakjes zijn niet toegestaan. In de hengelsportshop van “t Mun worden 5 soorten weerhaakloze haakjes in alle maten verkocht om u tot dienst te zijn. Wij leveren ook een uitgebreid assortiment Dynabaits voer.

    Direct vanaf de website van Het Mun

    Verder:

    .35.. ik weet dat sommige locaties niet meer dan .23 toestaan. Ik weet niet of dit voor het Mun geldt.
    ik zou kiezen voor een methodfeedersysteem.
    haak tussen de 12 en 16 aan een max 15cm onderlijn
    vissen met boilies (mini), mais, smac.
    en minipellets of groundbait op de method korf...
    lets make things better

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2325
      • Ter Apel

      #3
      Wat ook een aanrader voor Steur is is gerookte zalm. Deze kun je direct op de haak prikken. Verder kun je blokjes kaas gebruiken. Qua hengel volstaat een karperhengel en ik zou met een schuivend lood gaan vissen. Verder kun je best
      een stevige haak, maat 6 of 8 gebruiken. Dobber of pieper is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Verder een groot landingsnet en een onthaakmat.

      Ik heb tot nog toe 1 keer op steur gevist en dat was zoals boven omschreven. Met z'n drieën hebben we toen een aantal mooie steuren gevangen. De grootste was ronde de 1.20 mtr.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • tim123
        Newbie
        • 26-03-2015
        • 2
        • zeist

        #4
        Top dank jullie wel! aas op de bodem aanbieden neem ik aan?

        bij voeren met pellets?

        Reageer

        • Bollekneiter
          Met enige kennis...
          • 11-02-2010
          • 479
          • Amsterdam

          #5
          2.25ponds hengel met 35 honderdste is veel en veel te zwaar voor de vis daar (en mag daar ook nog eens niet). Meeste vis zit tussen de 1 en 4kg, hier moet je niet zo zwaar op vissen. Hierdoor krijg je papegaai bekjes omdat de vis kapot getrokken wordt. Pak een lichte spinhengel met 22% met een bomloodje en een pellet op een hair. Of anders een methodfeeder setup op je spinhengel.

          Aas: minibolies, 8mm pellets, 2mm micro pellets / vismeellokvoer (voor om de method)

          Reageer

          • Bas Nijmegen
            wedstrijdvisser
            • 13-01-2009
            • 541
            • Nijmegen

            #6
            En vergeet ook zeker geen dendrobena's.
            De steuren op het mun houden wel van een grote sappige pier of anders een stukje daarvan...
            Pieren knippen kan daar ook erg goed werken.
            Gr. Bas

            Een vis vangen is niet moeilijk.
            Vis blijven vangen wel...

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎