Zwarte antenne

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Fresan
    Newbie
    • 03-04-2015
    • 2
    • Almere

    Zwarte antenne

    Ik heb nogal eens problemen met het goed zien van mijn dobbertjes. Nu weet ik al heel lang dat zwarte antennes vaak heel goed zichtbaar zijn, maar ze zijn moeilijk verkrijgbaar. Uiteraard zijn er de verwisselbare antennes, maar ook dat worden er steeds minder. Nu zit ik er over te denken om mijn antennes zwart te kleuren met een Edding. Maar vind dat eigenlijk nogal rigoureus. Hebben jullie andere oplossingen?
  • vislood
    Sportvisser
    • 18-03-2003
    • 717
    • Grubbenvorst

    #2
    Er zijn dunne hulzen te krijgen die je over je antenne schuift daardoor wordt hij ook wat beter zichtbaar.
    Groetjes Ruud

    Reageer

    • PeBo
      Hengelaar
      • 29-09-2007
      • 2636
      • Oosterhout

      #3
      Zwart zie je niet als je in een schaduw (bv van een boom) vist. Dus als je het met een marker doet heb je een probleem. Van Preston zijn er zakjes met siliconenslang erin. Deze kan je over je antenne schuiven en eventueel weer verwijderen. Er zitten drie kleuren in een zakje nl. oranje, geel en zwart in drie verschillende diktes.Ik dacht van iedere soort drie stuks. Mocht je een dunne antenne hebben bv 0,8 mm dan past de dikste soort niet, omdat de diameter van binnen te groot is. Je kan dan eerst een stukje van de dunnere soort erop schuiven en daarover een stukje dikkere. Zelf gebruik ik altijd stukjes van een cm. Voor de prijs hoef je het niet te laten want ik dacht dat ze € 2,95 per zakje waren.Indien gewenst kan je het siliconen verwijderen en vervangen voor een andere kleur.
      ]Member of the Easterwood dreamteam.
      Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

      Groeten,
      PeBo.

      Reageer

      • vislood
        Sportvisser
        • 18-03-2003
        • 717
        • Grubbenvorst

        #4
        Pebo, die bedoelde ik ook.
        Groetjes Ruud

        Reageer

        • odul
          pennenbouwer
          • 11-05-2005
          • 196
          • Zedelgem

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Fresan
          Ik heb nogal eens problemen met het goed zien van mijn dobbertjes. Nu weet ik al heel lang dat zwarte antennes vaak heel goed zichtbaar zijn, maar ze zijn moeilijk verkrijgbaar. Uiteraard zijn er de verwisselbare antennes, maar ook dat worden er steeds minder. Nu zit ik er over te denken om mijn antennes zwart te kleuren met een Edding. Maar vind dat eigenlijk nogal rigoureus. Hebben jullie andere oplossingen?
          Met schoolbordverf bekom je een mooi mat resultaat die niet schittert in het zonlicht!
          Odul
          Handgemaakte wedstrijdpennen: www.pennenrosseel.be

          Reageer

          • peterg
            Komt net kijken
            • 04-01-2010
            • 98
            • IJsselstein

            #6
            Mijn zelf gefabriceerde dobbers hebben een witte en matzwarte kleur. Wit onder en zwart boven en eventueel een fluoriserend topje.
            Vaak een oud rood uitgewerkt breekje. 's nachts wel een nieuwe opzetten. Uiteraard zijn dit dan de wat zwaardere Matchdobbers.

            De kleintjes verwissel ik gewoon, al gaat dit wel ten koste van de excacte precisie, niet iedere dobber van 0,4 gr is 0,4 gr.

            Met viltstift of gastape wit werkt ook, na het vissen met was benzine verwijderen.

            peterg

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎