Vissen met de Zig Rig

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Carpcatcher86
    Newbie
    • 09-06-2015
    • 2
    • Wassenaar

    Vissen met de Zig Rig

    Dit jaar wil ik het eens gaan proberen met een zig rig, maar omdat ik hier geen ervaring mee heb weet ik nog niet precies hoe ik dat moet aanpakken.

    Het water waar ik de zig rig wil gebruiken is een diep water met veel taluten, en als het wat warmer is liggen ze vaak onder het oppervlak waar het 12 meter diep is.


    Voor zover ik het zig vissen nu begrijp heb ik dan onderstaande spullen nodig:

    The full Fox carp fishing range, including fishing rods, fishing reels, carp rigs, fishing jackets, fishing hats, fishing bags, hooks, tackle boxes and rig storage




    Hebben jullie ervaring met een floater of bepaalde zig rigs?


    Ook kwam ik veel van die zig bugs tegen in de hengelsport winkel, denk niet dat ik daar snel vertrouwen in zal hebben. Wat denken jullie over het gebruik van zig bugs?



    Alvast bedankt

    Groet Dre
  • peterg
    Komt net kijken
    • 04-01-2010
    • 98
    • IJsselstein

    #2
    Beste Dre,

    Misschien wat laat, enfin.

    Ik maak de zigs zelf.

    Het systeempje is gelijk aan de marker dobber. Alleen aan de bovenzijde van de dobber is een onderlijn naar gewenste lengte.

    Niet te grote haak. Ik gebruik de D rig met een pop up of schuim met smaakje. Zelfs een stuk brood aan de haak met elastiek.
    Vis ik drijvend, een eend in de buurt. zachtjes de lijn inhalen en ploep korstje/ hondebrok oid is onder.

    1e worp op de plek. tot aan wartel lijn strak en slagen tellen. "Dobber" boven dan terug naar gewenste diepte.
    ipv drijflichaam kun je ook een stukje piepschuim met pva aan de haak knopen. piepschuimpje plopt vanzelf van de haak.
    Het piepschuim dient als zichtpunt op afstand.

    Als hengel gebruik ik vaak een heavy feeder, met een stug topje, en vis ik op de top . De molen heeft wel een baitrunner.

    Succes.

    Reageer

    • Carpcatcher86
      Newbie
      • 09-06-2015
      • 2
      • Wassenaar

      #3
      Bedankt voor de info. Ga ik proberen. Zijn er nog andere die op een andere manier vissen ?

      gr dre

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎