Barbeelvangst op de Roer ( Roermond ) 25-09-2015

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Markus
    Frequent aanwezig
    • 30-09-2015
    • 108
    • Roermond

    #46
    Oorspronkelijk geplaatst door BarbelerEde
    Beste Barbelers,

    Leuke en mooie verhalen weer.
    Mark heeft mij getriggerd om af te reizen naar de Roer, wat een unieke rivier voor Nederlandse begrippen, een mix tussen de Ourthe en the Wey (UK), ook qua vangsten!
    Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.
    Wat betreft de maden op de hair is de tip van Marco wat mij betreft idem.
    Zie beide barbelen op de foto, gevangen met de Maggotclip.
    Tip, ik koop ze altijd in bulk, net als wartels, bufferbeeds ect via Ebay.com, scheelt bakken met geld!
    Mocht je daar meer over willen weten dan hoor ik het graag.[ATTACH=CONFIG]2591[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2592[/ATTACH]
    Mooie Brabelen en ook nog op de Maggotclip gevangen.
    Hoe waren de aanbeten op de top van de hengel toen je deze barbelen ving?
    Gebruikte je ook de baitrunner met slip erop?

    Want bij mij waren de aanbeten heel voorzichtig en zag de top van de hengel even bewegen en dan weer niks.
    Bij de aanbeten van een brasem dat zie je wel dan beweegt de top van de hengel veel vaker.

    Hoor het graag Roland.

    Groet,

    Mark

    Reageer

    • BarbelerEde
      Frequent aanwezig
      • 16-09-2013
      • 125
      • Ede

      #47
      Hoi Mark,

      De aanbeten waren in eerste instantie verrassend voorzichtig, maar eenmaal raak begon de baitrunner (Shimano AERO 5000 RE ) heerlijk te gieren. 2 wat oudere baitrunners, maar o wat een fijne molens.
      Uiteraard de slip een stukje open. (0,28 nijlon hoofdlijn, 0.25 nylon onderlijn, ik wil graag een beetje rek)
      In tegenstelling tot de IJssel en Waal is de Roer stukken verfijnder vissen.
      Volgende week is de Ardennen aan de beurt, Semois, Ourthe en Ambleve.

      Groet, Roland

      Reageer

      • Markus
        Frequent aanwezig
        • 30-09-2015
        • 108
        • Roermond

        #48
        Raar bij mijn aanbeten op de maggotclip zag je de hengeltop even bewegen en dan weer geen actie en dit een paar keer achter elkaar.
        Daarna even de hengel uit het water en bijna al de maden weg op de maggotclip.

        Doe ik iets verkeerd,zoals de maggotclip te dicht of te ver van de haak 8 geknoopt?

        Zie foto mijn eerste montage met een maggotclip.

        Reageer

        • BarbelerEde
          Frequent aanwezig
          • 16-09-2013
          • 125
          • Ede

          #49
          Hallo Mark,

          Bij mij zit inderdaad de clip er veel korter op, weinig tot geen missers.
          Mijn onderlijnen (icm een voerkorf) vind ik langer prettiger, 100 tot 150 cm.
          Zie foto.20160730_123759.jpg

          Reageer

          • Markus
            Frequent aanwezig
            • 30-09-2015
            • 108
            • Roermond

            #50
            Hoi Roland,

            Bedankt voor de uitleg en foto

            Morgenvroeg ga ik weer proberen mij een mooie grote sportvis te vangen met de maggotclip.
            Nu moet ik toch wel slagen door al jullie nodige tips,Thanks

            Reageer

            • BarbelerEde
              Frequent aanwezig
              • 16-09-2013
              • 125
              • Ede

              #51
              Succes Mark!

              Reageer

              • Elsenburg
                Frequent aanwezig
                • 24-01-2016
                • 154
                • Duindorp Den Haag

                #52
                Hallo Markus,

                Leuk verslag weer !
                Ik zie uit naar je verslag van morgen.

                Marco

                Reageer

                • Markus
                  Frequent aanwezig
                  • 30-09-2015
                  • 108
                  • Roermond

                  #53
                  Net terug van het vissen aan de Roer nabij het centrum van Roermond en zat vlak naast de spoorbrug wat achter de Benizepomp Shell ligt.

                  Ik was om 06:30u aan het water en om 07:00u lagen beiden hengels getuigd en gereed om in te werpen.
                  Eenmaal op hun plaats het aas was het kort wachten,want had op een karper een blokje kaas en ving hiermee een dikke brasem.
                  En op de Heavy Feeder viste ik met de maggotclip kreeg wel beten hierop,maar schuwe aanbeetjes heb hier tijdelijk mee gevist.

                  Omdat ik op de karper hengel met een blokje kaas beet had,dacht ik ga de Heavy Feeder ook voor zien van een blokje kaas op een hair.
                  Rond de klok van 09:00u kreeg ik een mooie aanbeet op de Heavy Feeder en deze keer was het raak

                  Er volgde een spannende Drill van ongeveer 10min.

                  Ben blij dat ik een Shimano Baitrunner had gekocht,want de grote vis trok aardig en steeds maar met de slip spelen.
                  Toen de vis naar de oppervlakte zwom zag ik tot mijn verbazing een grote Karper aan de lijn ipv een dikke Barbeel

                  Ach dacht eindelijk heb ik jouw te pakken,want durf te wedden dat deze Karper ook afgelopen woensdag heeft geaast op de maden waar ik steeds mis sloeg of de vis ging van de haak.
                  Maar kan ook weer een andere karper zijn geweest.

                  Zie de mooie foto`s van de vangst van de Dag;







                  De rest van de dag niks meer gevangen en de aanbeten waren minimaal.
                  Beste tijd om daar te vissen is van in de ochtend 1 uur voor zon opkomst en `s avonds van 18:00u tot 1 uur na de zon onder gaat.
                  Overdag heeft het geen zin om daar te vissen,mist het water erg bruin van kleur is en wat harder stroomd dan heb je kans op leuke vangsten.

                  De maggotclip is voormij nog nieuw en moet hier aan wennen.
                  Blijkbaar heb ik de maggotclip nog te ver van het haakje geknoopt.

                  Maar met een lange onderlijn vissen is een aanrader tussen de 100cm en 1.50cm




                  En dit is de visstek waar ik vandaag en de andere visdagen heb gezeten en ideaal om je schepnetten tegen de muur te plaatsen.
                  En beide hengels liggen op een strand/barbeel steun ideaal om hier aan de rivier de Roer te gebruiken.





                  Aangepast door Markus; 31-07-2016, 16:45.

                  Reageer

                  • Rolla
                    Allroundvisser
                    • 03-05-2009
                    • 2326
                    • Ter Apel

                    #54
                    Leuk verslag en een mooie karper heb je gevangen. Dat zijn de vissen die je visdag in een keer goed maken.

                    Waarom gebruik je overigens 2 schepnetten? Ik gebruik zelf een rubber gecoat pannet van 60 cm met 6 mm mazen i.c.m. mijn standaard schepnetsteel van 4.50 mtr.
                    Ben ik die lengte niet nodig laat ik er een deel af en is hij nog circa 3 meter. Om de steel schuif ik nog zo'n netfloat, wat er voor zorgt dat het net blijft drijven.
                    Vaste stok | Match | Feeder

                    Reageer

                    • Markus
                      Frequent aanwezig
                      • 30-09-2015
                      • 108
                      • Roermond

                      #55
                      Hoi,

                      Ik gebruik 2 schepnetten,vanwege het luxe probleem

                      1 schepnet met lange steel dus uit schuifbaar met klein net gebruik ik vooral voor witvis,zoals brasem,zeelt,voorn,baars en andere kleine vissen.

                      2de schepnet ook met lange steel en grote net met grote mazen gebruik puur voor de grotere vissen,zoals Barbeel,Karper,snoek(Baars),forel en andere grote vissen.

                      Op dit moment zijn er werkzaamheden bij het Hoge Bad ( klein watervalletje ) bij de aftaking rivier de Roer naar de rivier Hambeek.
                      Ik ben even wezen kijken en zodoende kun je zien nu de waterstand in de Roer 1 meter lager staat,waar de obstakels zijn en waar het dieper is.
                      Foto gemaakt nabij het Hockyclub Concordia te Roermond ligt naast de rivier de Roer.
                      Mij valt nu op dat de roer harder stroomd en meer bruiner van kleur is,maar heb deze week geen tijd om te gaan vissen,heel misschien zondagmorgen.

                      Reageer

                      • Markus
                        Frequent aanwezig
                        • 30-09-2015
                        • 108
                        • Roermond

                        #56
                        Morgenvroeg zit ik weer aan de rivier de Roer te vissen en ga eens vroeg in de ochtend voor meer vangsten.
                        De rivier de Roer stroomd wat harder na de vele regenval van de afgelopen dagen,dus meer kans op mooie vangsten.

                        Verslag hiervan volgt morgen van het vis avontuur en ben benieuwd wat de vangsten gaan opbrengen.

                        Iig ga niet met de maggot clip vissen,maar met oude kaas,krill pellets of mais op de hair.

                        Gebruik ook een andere hengelsteun,een Feedersteun die ik normaal gebruik als ik op witvis ga vissen.
                        De feedersteun wordt normaal bevestigd op een visplataupoot.
                        Maar nu probeer ik het anders.
                        De feedersteun is 2 meter lang en wordt bevestigd op een losse poot die ik in de grond duw.
                        En vlak er naast staat een poot met V-hals op het einde ook in de grond geduwt en hier leg ik de Heavy feeder hengel op.
                        Zo als ik een aanbeet krijg op de top van de hengel direct beter kan aanslaan,want ik zit er vlak naast.

                        Eens kijken of deze methode een goede of slechte vangst opleverd.

                        Je moet van alles proberen om te kijken welke methode het beste is als je mooie aanbeten krijgt en wie weet vang ik weer een mooie Barbeel of een dikke karper

                        Foto`s hiervan volgen morgen bij het verslag vis avontuur in de rivier de Roer

                        Reageer

                        • Rolla
                          Allroundvisser
                          • 03-05-2009
                          • 2326
                          • Ter Apel

                          #57
                          Dat luxe probleem heb ik ook, maar ik neem echt geen 3 landingsnetten mee naar het water.

                          Als je je feedersteun aan een losse poot bevestigd en de grond in drukt, blijft deze dan wel staan? Ik gebruik een Preston monster feeder chair en als het
                          kan monteer ik de dutch master feederarm direct aan mijn stoel en anders aan het bijbehorende voetplateau.

                          Als het mogelijk is om banksticks in de grond te krijgen dan steek ik mijn banksticks in de grond en steun mijn hengel daar op af. Daarnaast heb ik nog zo'n messing adapter,
                          waar je zelf een driepoot mee kunt maken door er 3 banksticks op te schroeven.
                          Vaste stok | Match | Feeder

                          Reageer

                          • Markus
                            Frequent aanwezig
                            • 30-09-2015
                            • 108
                            • Roermond

                            #58
                            Ben net terug van het vissen in de Roer en viel mij vies tegen door verschillende redenen.

                            Ten eerste het waterpeil stond zeker 1 meter lager,omdat de aan het Hoge bad ( Klein watervalletje ) in de roer bezig zijn met werkzaam heden.
                            En het volgende de hengel top van Shimano Vengeance Heavy Feeder is gebroken toen ik in wierp.
                            Op de feeder hengel staat max kwa gewicht lood 110 gram en ik viste met 100 gram en toch is de hengeltop afgebroken,zie de foto`s.
                            De roer was best wel bruin van kleur en stroomde wat harder dan normaal,dus dacht meer kans op beet,maar heb mij vergist en maar 1 brasem gevangen op de oude kaas aan de hair.
                            Zat om 06:30u aan het water en ben tegen 11:30u huiswaarts gegaan,omdat na 09:00u totaal geen aanbeten kreeg en mij te warm werd aan het water.

                            Hier foto van de Shimano Vengeance Heavy Feeder wat geschreven staat op de hengel kwa max werp gewicht aan lood.



                            Foto`s van hoe de feeder hengelsteun stond.





                            En hier 2 foto`s van de hengeltop die mij bij het inwerpen door midden is gebroken.





                            Ga aankomde zaterdag terug met de Heavy Feeder hengel naar de shop Eurotackel in Roermond waar ik deze feeder heb gekocht en vragen of hier garantie op valt,want heb de hengel begin dit voorjaar gekocht.Opzich een fijne Heavy Feeder,maar de hengeltoppen ben ik niet over te spreken met al die oogjes vlakbij elkaar en zo klein. Want zie het resultaat al 1 van de 2 gebroken en ook nog de carbon versie.
                            Aangepast door Markus; 07-08-2016, 12:08.

                            Reageer

                            • Rolla
                              Allroundvisser
                              • 03-05-2009
                              • 2326
                              • Ter Apel

                              #59
                              Shimano levert bij de feederhengels verschillende toppen. Onderstaand de toppen die bij mijn feederhengels geleverd zijn:

                              Beastmaster BX medium
                              Super Tip AX 1.00 oz Carbon SGSD
                              Super Tip AX 2.00 oz Carbon SGSD
                              Super Tip AX 3.00 oz Carbon SGSD

                              Super Ultegra AX light
                              Super Tip AX 0.75 oz Carbon SGSD
                              Super Tip AX 1.50 oz Carbon NGSD
                              Super Tip AX 2.00 oz Carbon NGSD

                              Speedmaster AX feeder multi extra heavy
                              Super Tip AX 3.00 oz Carbon LGLD
                              Super Tip AX 4.00 oz Carbon LGLD
                              Super Tip AX 5.00 oz Carbon LGLD

                              Onder normale omstandigheden mag een top niet breken, zelfs al ga je iets over het max. werpgewicht heen. Dus gewoon mee terug gaan en garantie claimen.
                              Als je nu de SGSD (= Small Guides Small Diameter) toppen hebt dan zou je eens kunnen vragen of hij je onder garantie een NGSD (=Normal Guides Small Diameter) wil leveren.
                              Deze ogen zijn groter, maar de diameter van de top is het zelfde.

                              Ik heb in juni twee weken op een camping aan de Weser gestaan en uiteraard gevist. Tijdens die twee weken steeg en zakte het water en ging het van troebel naar helder weer
                              naar troebel. Dat is in mijn ogen geen ideale situatie voor het vissen.
                              Vaste stok | Match | Feeder

                              Reageer

                              • BarbelerEde
                                Frequent aanwezig
                                • 16-09-2013
                                • 125
                                • Ede

                                #60
                                Karper op de rivier is altijd mooi!

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎