Lengte onderlijn met hairrig en minibolie. en gewone voerkorf

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ghelsing
    Frequent aanwezig
    • 20-03-2004
    • 245
    • Vleuten

    Lengte onderlijn met hairrig en minibolie. en gewone voerkorf

    Hoe lang kan ik het beste mijn onderlijn nemen als ik met gevlochten lijn en gewone voerkorf en eigen lokvoer met hairrig en een minibolie /mais vis .
    Ik heb enkele keren op deze manier geprobeerd, met onderlijn van 75 cm , als de vis het niet zo goed doet , en ik op deze manier toch nog wel het verschil kon maken.
    Als ik met de methode feeder vis zit ik met een onderlijn van 10 cm , maar ik wil met de gewone korf vissen en eigen lokvoer.


    Gerard
    Groeten van Gerard Elsing
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Ik heb het afgekeken bij Guru en maak mijn onderlijnen circa 40 cm (15"). Ik gebruik dan vaak een loodclip waar ik een voerkorf of een loodje in hang.
    En als ik geen voerkorf gebruik dan plaats ik met behulp van de pellet cone wat pellets op de onderlijn, zodat er toch wat voer bij de haak ligt.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • garry
      Frequent aanwezig
      • 21-10-2013
      • 103
      • alphen ad rijn

      #3
      Rolla , kan je een foto posten van jou rig met de loodclip ? dan wordt het mij iets duidelijker .

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2325
        • Ter Apel

        #4




        De montage is heel simpel. Je schuift de lead clip en tail rubber op de hoofdlijn en met behulp van
        de palomar knoop bevestig je de size 11 speldwartel aan de hoofdlijn. Deze speldwartel trek je
        vervolgens klemvast in de lead clip. Aan het armpje van de lead clip hang ik mijn loodje of een
        voerkorf. Op deze manier creëer je een zelf haak systeem.

        Vis ik met een loodje dan gebruik ik een pellet cone om pellets op de onderlijn te plaatsen.
        Je vult de pellet cone met pellets en drukt deze goed aan. Vervolgens trek je met een aasnaald
        de onderlijn door de pellets heen tot de haak in de pellets zit. Op de deze manier heb je altijd wat
        voer bij je haakaas liggen.

        In de warmere maanden gebruik ik vaak een, mini skyliner spod om voor aanvang een voerplek
        aan te leggen. Deze vul ik dan met bijv. pellets, mais en boillies. Vervolgens druk ik als laatste een
        laagje voer er in, zodat ik tijdens de worp niet verlies. Gaat prima met een feederhengel.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        • garry
          Frequent aanwezig
          • 21-10-2013
          • 103
          • alphen ad rijn

          #5
          thx voor de fotos , het is nu duidelijk.
          Bij deze montage heb ik veel last van in de warm gooien met de korf.

          Reageer

          • Rolla
            Allroundvisser
            • 03-05-2009
            • 2325
            • Ter Apel

            #6
            Ik heb er nog geen last van gehad. Misschien is het een idee
            om een tail rubber over de speldwartel te schuiven, zodat deze
            als afhouder fungeert?

            Of de Gripper feeders van Guru eens proberen. Het Lange stuk
            met wartel boven de korf fungeert ook als een soort afhouder.
            Vaste stok | Match | Feeder

            Reageer

            • garry
              Frequent aanwezig
              • 21-10-2013
              • 103
              • alphen ad rijn

              #7
              Ik zal het eens proberen.

              Reageer

              • Tony De Wilde
                Komt net kijken
                • 02-09-2012
                • 63
                • Gent

                #8
                beste

                interessante montage , wat is de diameter van de onderlijn? Prikt de vis zich ? Dit zou wel eens het antwoord kunnen zijn op de gebreken van de inline flat feeders : diepte = probleem , stroming = probleem , geen aas in voeder kunnen steken . Bij uw montage vervagen deze problemen ! Heb je hier veel sukses mee ? Is er een minimum gewicht nodig voor de korf ompriksysteem te doen werken ?

                groeten

                Reageer

                • Rolla
                  Allroundvisser
                  • 03-05-2009
                  • 2325
                  • Ter Apel

                  #9
                  Voor haakgrootte 16 gebruik ik 18/00 nylon en voor de haakgroottes 12 en 14 gebruik ik 20/00 nylon. Ik gebruik het systeem zowel met een loodje van 28 gram als met een voerkorf van 30 gram
                  en in de meeste gevallen haakt de vis zich zelf. Het voordeel van de voerkorf is dat je ook gewoon feedervoer kunt gebruiken en op de hair dan 2 maiskorrels of een (stukje) worm.

                  Het systeem, de lead clip, werkt op zich goed, maar ik gebruik het wel op wateren waar ik brasem, zeelt of karper kan verwachten.
                  Vaste stok | Match | Feeder

                  Reageer

                  • Tony De Wilde
                    Komt net kijken
                    • 02-09-2012
                    • 63
                    • Gent

                    #10
                    beste

                    wanneer je ingooit met een korf ... ga je die dan na het ingooien verplaatsen of laat je alles liggen zoals bij de flat inline feeder?

                    mvg Tony

                    Reageer

                    • Rolla
                      Allroundvisser
                      • 03-05-2009
                      • 2325
                      • Ter Apel

                      #11
                      Bij de methodfeeder vis je met korte onderlijnen en verplaats je de methodfeeder niet, zodat je haakaas tussen het voer blijft liggen.
                      Bij de voerkorf maakt het minder uit, omdat je langere onderlijnen gebruikt en soms werkt om je haakaas en korf te verplaatsen om zo
                      een aanbeet te forceren.
                      Vaste stok | Match | Feeder

                      Reageer

                      • reijntjes
                        Swingt(o)(i)pper
                        • 12-12-2005
                        • 3497
                        • Asten

                        #12
                        Ik vis o.a op de Sprong met een inline korf met een 10cm onderlijn net als met de methodfeeder. Werkt prima. Je kunt dan ook met pieren in de korf vissen en een pier aan de hair .
                        Groeten

                        Frank

                        2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                        2016 walk-over Blauforlaet !
                        2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                        2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                        2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                        Reageer

                        • Tony De Wilde
                          Komt net kijken
                          • 02-09-2012
                          • 63
                          • Gent

                          #13
                          heb eens het grippa inline method feeder systeem geprobeerd (inline cage feeeder) . onderlijn 10 cm nylon 20 honderste met hair 2 korrels mais.feeder geblokkeerd met stopper. resultaat 2 brasems op 7 uren vissen en om de 15 minuten korf opnieuw vullen.

                          Ik moet erbij zeggen heb gevist op kanaal met betrekkelijk laag bestand aan brasem. Wat ik niet begrijp brasem zwemt in scholen ;waarom kon ik er niet meer vangen als er eentje bijt moeten er toch nog bijten. Het was er niet zo diep zou het inslaan van de korf op de waterspiegel de vissen kunnen verjagen ?



                          verder had ik nog een vraag over de fotokes , zou het niet beter zijn om de onderlijn in onderstaande link te vervangen door 12 honderste ? waarom niet waarom wel ?

                          Reageer

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎