Het klonen van een Nash boilie

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Elsenburg
    Frequent aanwezig
    • 24-01-2016
    • 154
    • Duindorp Den Haag

    Het klonen van een Nash boilie

    Er is een boilie die anders is dan andere boilies en misschien juist daarom ook zo goed vangt, de TG Active boilie van Nash. Deze ruikt zeer kruidig naar Tandoori en knoflook.
    Ik ben al aan mijn 4e kilozak toe en met € 16,00 per kilo is deze boilie niet bepaald goedkoop en een aanslag op mijn visbudget.

    Daarom kreeg ik het idee om te proberen deze boilie zelf thuis na te maken, liefst een exact kopie, die net zo goed is en dit dan uiteraard puur voor eigen gebruik.
    Dus heb ik verschillende tandoori kruiden mengsels gekocht, maar dat viel toch tegen, de geur was niet 100% hetzelfde, terwijl ik dat juist wel wilde.

    Omdat een karpervisser niet snel opgeeft ben ik verder gaan zoeken en ben ik tandoori paste gaan proberen, maar ook van deze pastas kwam de geur niet 100% overeen.

    Om een lang verhaal kort te maken vond ik een paste die “spot on” is, exact de geur van de Nash boilies, namelijk de Madras Indiase kruidenpasta van het merk Patak’s, gewoon te koop mij elke grote supermarkt.
    Nu kon het draaien beginnen !

    Omdat knoflook olie ook niet goedkoop is (€ 10 bij Albert Heijn voor een klein flesje) heb ik deze zelf gemaakt, dit door een beetje goedkope zonnebloemolie in een pannetje heet te maken en daar tig knoflookteentjes in te doen. Dit heb ik vervolgens in een pot gedaan en 5 dagen laten trekken, waarna de olie een zeer sterke knoflook geur had.

    Vanmiddag heb ik 2 kilo 20mm’s gedraaid op mijn roltafeltje en deze 8 minuten gestoomd.

    (Ingredienten: Madras Paste, knoflook, knoflookolie, eieren, griesmeel, tarwebloem, trouvit, babycorn, Orlux eivoer en gebroken hennep zaad).

    Het resultaat is verbluffend, de geur en looks zijn helemaal hetzelfde als die van de originele TG Active Nash boilie en dat voor de prijs van nog geen € 3,00 per kilo ! Nu maar hopen dat deze net zo goed vangt, dat gaan we de komende weken uittesten.

    Marco




















  • ADO69
    Frequent aanwezig
    • 31-01-2013
    • 181
    • Oudenhoorn

    #2
    Leuk dat je dat hier deelt, ben heel benieuwd naar de resultaten :-)
    https://www.antjes-creaties.nl/index.php

    Reageer

    • tim geerts
      Frequent aanwezig
      • 03-07-2014
      • 105
      • oosterhout

      #3
      Ben heel benieuwd sttaks naar de resultaten.

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎