Maver of DAM of?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • derLudolf
    Frequent aanwezig
    • 06-08-2016
    • 192
    • Emmen

    Maver of DAM of?

    Ik ben van plan een nieuwe vaste stok te halen. Meter of 8 en wil niet meer dan zo'n €100 uitgeven.

    Nu dacht ik zelf aan de Maver Atlantic 810 of de DAM Sensomatch 800. Iemand ervaring met een van de twee of andere suggesties?
  • The Frisian Viking
    NHSF Erelid
    • 27-06-2006
    • 5439
    • Feânwalden

    #2
    Kijk eens op www.hengelspullen.nl
    Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

    ik knibbelje foar gjin ien

    The Frisian Viking

    Reageer

    • derLudolf
      Frequent aanwezig
      • 06-08-2016
      • 192
      • Emmen

      #3
      Ik vind dat een nogal onoverzichtelijke site... Ik weet nu dat Sensas met de Powerking 61 of 91 8m ook leuk zijn. Wat is het verschil tussen die twee eigenlijk?

      Reageer

      • derLudolf
        Frequent aanwezig
        • 06-08-2016
        • 192
        • Emmen

        #4
        Iemand hier iets over te zeggen? Of zijn dit te goedkope Hendriks voor jullie? :P

        Reageer

        • misser
          cuore sportivo
          • 06-04-2007
          • 317
          • ijsselmuiden/kampen

          #5
          De dam heb ik zelf ook gehad wel een vrij lichte hengel had de 7 mtr maar heb hem weer weg gedaan was niet mijn stokdan is de maver en sensas wat beter uitgevoerd

          Reageer

          • Rolla
            Allroundvisser
            • 03-05-2009
            • 2325
            • Ter Apel

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door derLudolf
            Ik ben van plan een nieuwe vaste stok te halen. Meter of 8 en wil niet meer dan zo'n €100 uitgeven.

            Nu dacht ik zelf aan de Maver Atlantic 810 of de DAM Sensomatch 800. Iemand ervaring met een van de twee of andere suggesties?
            Blijkbaar heb ik dit topic gemist. Ik weet niet of je inmiddels al voorzien bent?


            De goedkopere hengels, zoals de Sensas Powerking 61, zijn veelal gemaakt van composite carbon (carbon + glasfiber). Voor duurdere hengels
            wordt gebruikt gemaakt van alleen een carbonsoort. Nu heb je in carbon ook verschillende soorten. Zo gebruikt Shimano voor de goedkopere stokken
            XT carbon (o.a. Catana AR) en voor de duurdere stokken (Technium, Exage CX en hoger) HPC carbon. Daarnaast voegt Shimano daar nog Biofibers of
            Geofibers aan toe.

            De genoemde hengels zijn budgethengels en voor het geld mag je niet veel eisen stellen. Ik zou de hengels gewoon op volle lengte eens in
            de hand nemen. Belangrijk is dat de hengel prettig in de hand ligt. Is de hengel te zwaar en leg je hem daarom in de hengelsteunen dan
            ga je ongetwijfeld aanbeten missen.

            Daarnaast is het ook belangrijk om te bepalen of je met kikkertjes of elastiek wilt gaan vissen. Sommige hengels zijn al voorbereid op een elastiekmontage.
            Om met kikkertjes te kunnen vissen zul je dan een losse spriet er in moeten steken.

            Gezien je woonplaats denk ik dat je de vaste stok voor de kanaalvisserij gaat gebruiken. Als 100 euro je max. budget is dan houdt het bij een 8 meter hengel
            wel op. Kun je je budget nog wat verruimen dan zou ik ook zeker een 9.50 meter hengel in overweging nemen. Een deel er af halen is namelijk zo gedaan, maar
            een korte hengel langer maken niet.
            Vaste stok | Match | Feeder

            Reageer

            • shimanootje
              Newbie
              • 13-10-2016
              • 15
              • Drenthe

              #7
              Of kijk eens voor een goede 2e hands, voor 100 euro krijg je nieuw niet veel.
              Gr Shimaanootje VissenEnzo

              Reageer

              • Rolla
                Allroundvisser
                • 03-05-2009
                • 2325
                • Ter Apel

                #8
                Bij een tweede hands hengel moet er goed op letten hoe de staat van de bussen is. Als deze volledig over elkaar heen schuiven d.w.z. van de bus niets meer zichtbaar is,
                dan zijn de bussen hoogstwaarschijnlijk versleten en kun je de hengel beter laten staan. Daarnaast is het ook zaak om te kijken of de hengel nog in het leveringsgamma van
                de fabrikant zit. Is de hengel of zijn delen van de hengel niet meer leverbaar dan zou ik hem ook laten staan.

                Als je een ervaren visser bent en je weet waar je op moet letten dan hoeft tweedehands geen probleem te zijn, maar ben je dat niet dan kun je beter laten voorlichten
                in een goede hengelsportzaak.
                Vaste stok | Match | Feeder

                Reageer

                • Kosmozz
                  Match en Feeder
                  • 25-07-2005
                  • 1959
                  • Hannut

                  #9
                  Bel Jurgen van Voorhuis maar, die heeft vast nog wel wat inruilstokken staan. Een goede deal is daar altijd maken, Jurgen handelt graag :-)
                  Carpe Diem

                  Reageer

                  • derLudolf
                    Frequent aanwezig
                    • 06-08-2016
                    • 192
                    • Emmen

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Rolla
                    Bij een tweede hands hengel moet er goed op letten hoe de staat van de bussen is. Als deze volledig over elkaar heen schuiven d.w.z. van de bus niets meer zichtbaar is,
                    dan zijn de bussen hoogstwaarschijnlijk versleten en kun je de hengel beter laten staan. Daarnaast is het ook zaak om te kijken of de hengel nog in het leveringsgamma van
                    de fabrikant zit. Is de hengel of zijn delen van de hengel niet meer leverbaar dan zou ik hem ook laten staan.

                    Als je een ervaren visser bent en je weet waar je op moet letten dan hoeft tweedehands geen probleem te zijn, maar ben je dat niet dan kun je beter laten voorlichten
                    in een goede hengelsportzaak.
                    Ik was inmiddels nog niet voorzien Misschien ga ik tweede hands kijken.

                    Dat ik van de stokken die ik noemde niet teveel mag verwachten weet ik maar het is al gauw een verbe****** tov wat ik nu heb

                    Reageer

                    • Rolla
                      Allroundvisser
                      • 03-05-2009
                      • 2325
                      • Ter Apel

                      #11
                      Zoals Kosmozz al aangeeft gewoon Jurgen van Voorhuis hengelsport even bellen. Voorhuis heeft heel veel vaste stokken op
                      op volle lengte in de winkel liggen van o.a. Shimano, Daiwa en Preston.

                      Waarschijnlijk kan Jurgen jou de Shimano Catana of Technium nog wel in packvorm (= met 3-delige topset en 2-delige cupset) aanbieden voor een zeer scherpe prijs.
                      Vaste stok | Match | Feeder

                      Reageer

                      • derLudolf
                        Frequent aanwezig
                        • 06-08-2016
                        • 192
                        • Emmen

                        #12
                        Wat versta jij onder een leuke prijs?
                        Die Catana overschrijd m'n budget met minstens 100%

                        Reageer

                        • Rolla
                          Allroundvisser
                          • 03-05-2009
                          • 2325
                          • Ter Apel

                          #13
                          Voorhuis bood de Gen-Z (Catana, Technium & Exage) hengels altijd aan inclusief:

                          -Gen-Z Match EV kit 3 = 126 euro
                          -Gen-Z cupping EV kit 2 = 71,50 euro
                          ============================
                          Totaal = 197,50 euro

                          Als jij bijv. de Catana 950 koopt voor 219,95 euro, dan betaal je voor de hengel nog maar 22,45 euro.

                          De kale hengel, dus zonder top- of cupset kost bijv. bij Hareco nog 199,95 euro.

                          Als het financieel haalbaar is dan zou ik een Catana of Technium adviseren, daar je voor het geld wel heel veel hengel krijgt. Daar kun je uiteraard ook jaren
                          mee vooruit.

                          Anders Jurgen eens vragen wat hij aan inruil stokken heeft staan.
                          Vaste stok | Match | Feeder

                          Reageer

                          • derLudolf
                            Frequent aanwezig
                            • 06-08-2016
                            • 192
                            • Emmen

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Rolla
                            Voorhuis bood de Gen-Z (Catana, Technium & Exage) hengels altijd aan inclusief:

                            -Gen-Z Match EV kit 3 = 126 euro
                            -Gen-Z cupping EV kit 2 = 71,50 euro
                            ============================
                            Totaal = 197,50 euro

                            Als jij bijv. de Catana 950 koopt voor 219,95 euro, dan betaal je voor de hengel nog maar 22,45 euro.
                            Wat zit er in die kits en wat kan ik er mee?
                            Klinkt als een goede deal

                            Reageer

                            • Rolla
                              Allroundvisser
                              • 03-05-2009
                              • 2325
                              • Ter Apel

                              #15
                              De Gen-Z Match EV kit 3 is een 3-delige topset, qua lengte gelijk aan de eerste 3 delen van de hengel. Deze topset
                              past op het 4de deel van de hengel. Een extra topset is handig om snel te kunnen wisselen tussen verschillende tuigen.
                              Zo kun je bijv. 1 topset gebruiken voor de voorn en de dobber zo uitpeilen dat je met een staande haak vist, terwijl je de
                              andere topset zo uitpeilt dat je onderlijn op de bodem ligt, wat ideaal is voor de brasem. Uiteraard gebruik je dan wel
                              twee verschillende tuigjes.

                              De Gen-Z cupping EV kit 2 is een cupset, waarmee je logischerwijs kunt cuppen (=voeren). Deze bestaat uit 2-delen
                              en is sterker dan de normale hengeldelen, zodat je het aan het uiteinde een cupje kunt bevestigen waar je een balletje voer of
                              los aas in kunt doen. Met een cupje kun je heel precies en geruisloos voeren. Dat is handig als op ondiep water vist en je geen
                              voerballen wilt werpen om de vis niet te verjagen of als je los aas wilt bij voeren.

                              Op de kleinere kanalen zoals bijv. het Oranjekanaal en Scholtenskanaal kun je prima met een 9.50 meter hengel uit de voeten, omdat
                              die kanalen niet zo breed zijn. Vis je daar in tegen op de Bladderswijk of Hoogeveense Vaart dan zou ik minimaal een 11.50 meter hengel
                              nemen. Een deel er af pakken is immers gauw gedaan.

                              De keus is aan jouw. Mocht je geïnteresseerd zijn dan zou ik niet zo maar heen rijden, maar Jurgen van te voren even bellen en zowel
                              een Catana als Technium reserveren. Het prijsverschil tussen beide is maar minimaal, terwijl de Technium van iets beter carbon gemaakt is.
                              Vaste stok | Match | Feeder

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎