Maver of DAM of?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • derLudolf
    Frequent aanwezig
    • 06-08-2016
    • 192
    • Emmen

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Rolla
    De Gen-Z Match EV kit 3 is een 3-delige topset, qua lengte gelijk aan de eerste 3 delen van de hengel. Deze topset
    past op het 4de deel van de hengel. Een extra topset is handig om snel te kunnen wisselen tussen verschillende tuigen.
    Zo kun je bijv. 1 topset gebruiken voor de voorn en de dobber zo uitpeilen dat je met een staande haak vist, terwijl je de
    andere topset zo uitpeilt dat je onderlijn op de bodem ligt, wat ideaal is voor de brasem. Uiteraard gebruik je dan wel
    twee verschillende tuigjes.

    De Gen-Z cupping EV kit 2 is een cupset, waarmee je logischerwijs kunt cuppen (=voeren). Deze bestaat uit 2-delen
    en is sterker dan de normale hengeldelen, zodat je het aan het uiteinde een cupje kunt bevestigen waar je een balletje voer of
    los aas in kunt doen. Met een cupje kun je heel precies en geruisloos voeren. Dat is handig als op ondiep water vist en je geen
    voerballen wilt werpen om de vis niet te verjagen of als je los aas wilt bij voeren.

    Op de kleinere kanalen zoals bijv. het Oranjekanaal en Scholtenskanaal kun je prima met een 9.50 meter hengel uit de voeten, omdat
    die kanalen niet zo breed zijn. Vis je daar in tegen op de Bladderswijk of Hoogeveense Vaart dan zou ik minimaal een 11.50 meter hengel
    nemen. Een deel er af pakken is immers gauw gedaan.

    De keus is aan jouw. Mocht je geïnteresseerd zijn dan zou ik niet zo maar heen rijden, maar Jurgen van te voren even bellen en zowel
    een Catana als Technium reserveren. Het prijsverschil tussen beide is maar minimaal, terwijl de Technium van iets beter carbon gemaakt is.
    Ben je zelf verkoper? Denk d'r nu wel over na namelijk...
    9,5m zal ruim voldoende zijn. Vis meestal op kanalen niet breder dan in 't Streekje op Ter Apel.

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2325
      • Ter Apel

      #17
      Ha ha ha, nee ik ben geen verkoper. Ik ben gewoon een visser die een goede ervaring heeft met het merk Shimano en met Voorhuis Hengelsport.

      Als je alleen op zulke kanalen vist dan heb je inderdaad voldoende aan een 9.50 meter hengel.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • derLudolf
        Frequent aanwezig
        • 06-08-2016
        • 192
        • Emmen

        #18
        Vanmiddag de Maver Thema van 9m gehaald. Met een cupset, voor €165.

        Reageer

        • Rolla
          Allroundvisser
          • 03-05-2009
          • 2325
          • Ter Apel

          #19
          Veel plezier ermee. Lijkt mij een prima hengel voor grote vis.
          Vaste stok | Match | Feeder

          Reageer

          • derLudolf
            Frequent aanwezig
            • 06-08-2016
            • 192
            • Emmen

            #20
            Bij een andere winkel ook nog wel een Catana vastgehouden, maar vond de Maver fijner en bovendien was de Shimano ook duurder. Naar Albergen rijden voor de Technium had ik geen zin in

            Reageer

            • Rolla
              Allroundvisser
              • 03-05-2009
              • 2325
              • Ter Apel

              #21
              Voor wat betreft de Shimano vaste hengels is Voorhuis een van de goedkoopste van NL, zo niet de goedkoopste.
              Dan zal die Catana, die je vastgehouden hebt, een flink stuk duurder geweest zijn. Maver is ook een gerenommeerd
              merk en daar ga je ongetwijfeld veel plezier aan beleven.

              Je hebt elastiek in de hengel zitten?
              Vaste stok | Match | Feeder

              Reageer

              • derLudolf
                Frequent aanwezig
                • 06-08-2016
                • 192
                • Emmen

                #22
                Jup. Dat wou ik ook graag

                Reageer

                • knuppe
                  Frequent aanwezig
                  • 28-07-2013
                  • 122
                  • zuidlaren

                  #23
                  En? inmiddels al een aantal vissessies gehad hoop ik.
                  Hoe bevalt je de hengel, en het cuppen.
                  Een met regelmaat plezier visser.

                  Reageer

                  • derLudolf
                    Frequent aanwezig
                    • 06-08-2016
                    • 192
                    • Emmen

                    #24
                    De hengel bevalt erg goed, een dergelijke hengel is toch wel een paar klassen hoger dan een Shakespeare oversteek van een paar tientjes Kan de Maver Thema een ieder van harte aanraden.

                    Afgelopen zaterdag m'n eerste wedstrijd mee gevist, ook voor het eerst dat ik op 9m heb gevist en hij is prima vier uur vast te houden op die lengte.

                    Cuppen ook voor het eerst gedaan, het is wel effectief maar vind het wel beetje omslachtig. Maar goed, maïs en maden op zo'n afstand gooien is haast niet te doen lokvoer heb ik wel gewoon gegooid

                    Reageer

                    • Amadeus
                      Knoeit wat aan het water.
                      • 02-09-2007
                      • 1626
                      • Westerlee

                      #25
                      Wat mais en of maden in een voerbal kneden kan ook ;-)
                      Cuppen is wel leuk en aardig maar verliest in mijn ogen ( met name in de grote diepe en druk bevaarde kanalen ) gauw zijn effectiviteit.
                      Een dikke ranzige voerbal gevuld met mais, maden of andere friemelaars heeft dan volgens mij meer effect.
                      https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎