welke lichte karper stok kan ik het beste nemen voor kleine karpertjes te vangen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • CdeB
    Newbie
    • 24-10-2007
    • 21
    • Hellevoetsluis

    welke lichte karper stok kan ik het beste nemen voor kleine karpertjes te vangen

    Ik zag de lichte Preston monster Carp aan de waterkant heel mooie actie 3.30 m er zullen best wel meer goede merken zijn , wie kan mij vertellen welke ik het beste moet kopen.
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Als het ook een feederhengel mag zijn, dan kan ik je ook de Super Ultegra AX 60 gram aanraden. Ik gebruik deze al enkele jaren voornamelijk voor het methodfeederen. Deze hengel heeft een mooie parabolische actie en voldoende kracht om karper mee te drillen. De grootste karper die ik er mee gevangen heb was circa 70 cm en dat ging probleemloos.

    Overigens staat op YouTube nog een filmpje over de hengel. Even zoeken op nick speed super ultegra ax.

    Een goedkoper alternatief is de Beastmaster light feeder.

    Preston feeders zijn van horen zeggen ook goed. Alleen heb ik er geen ervaring mee.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • hans vis
      Sportvisser
      • 26-08-2009
      • 998
      • Eelde-Paterswolde

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door CdeB
      Ik zag de lichte Preston monster Carp aan de waterkant heel mooie actie 3.30 m er zullen best wel meer goede merken zijn , wie kan mij vertellen welke ik het beste moet kopen.
      Er zijn in het bijzonder voor commercials (visvijvers met een hoge kleine karperdichtheid) speciale hengels ontwikkeld. Wellicht dat daar wat van je gading bij is. Google maar eens met: pellet wagglerhengel
      groet,
      Hans

      https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

      Reageer

      • Kosmozz
        Match en Feeder
        • 25-07-2005
        • 1959
        • Hannut

        #4
        Je hebt in principe geen speciale commercial hengel nodig hoor :-) Er worden veel standaard light feeders gebruikt op commercials (shimano). Daar vang je alles mee. Ik gebruik altijd mijn speedmaster medium feeder, die zijn zeer licht en heb daar karpers tot 20 pond mee gevangen. Geven geen krimp :-) De lengte is in het algemeen belang ivm handelbaarheid. Tot 3.6 meter is goed, op kleine vijvers kun je korter nemen. Hengels vanaf 100 euro zijn goed, merk maakt niet zo heel veel uit. Dat is meer persoonlijk. Vooral belangrijk dat hij goed bij je past.
        Mvrgr, Dennis
        Carpe Diem

        Reageer

        • hans vis
          Sportvisser
          • 26-08-2009
          • 998
          • Eelde-Paterswolde

          #5
          Maar Dennis, hij had het toch niet over een feeder?
          groet,
          Hans

          https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

          Reageer

          • Rolla
            Allroundvisser
            • 03-05-2009
            • 2325
            • Ter Apel

            #6
            De TS heeft het over de Preston Monster Carp en volgens mij zijn dat feederhengels leverbaar in 10 en 11 ft.

            Vaste stok | Match | Feeder

            Reageer

            • hans vis
              Sportvisser
              • 26-08-2009
              • 998
              • Eelde-Paterswolde

              #7
              Ok, dat wist ik niet.
              groet,
              Hans

              https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

              Reageer

              • CdeB
                Newbie
                • 24-10-2007
                • 21
                • Hellevoetsluis

                #8
                Bedankt voor de tips van jullie zal vergelijken de feeder van Shimano met de carp van preston

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎