Los schieten method feeder onderlijn

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • shfeeder
    no vaste stok no cry
    • 03-09-2008
    • 378
    • alphen aan den rijn

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Bert Kamp
    Wat ik niet snap is dat je dat 15x achter elkaar laat gebeuren zonder iets te veranderen, iets met een ezel en een steen
    Begin volgende keer met een onderlijn van 70cm en maak langer of korter naar gelang.
    Als je lossers krijgt met de boilie is vaak de onderlijn te kort en/of de hair te lang.
    In dit geval denk ik dat er sprake is van voedselnijd waardoor ze heel fel azen zonder direct het aas in te slikken, vergelijk het maar met kippen.
    Als ik die voer met een hand vol graan gaan ze rustig staan pikken maar oh wee als ik er een worm bij gooi.
    1 van de dames pikt hem op en maakt zich uit de poten met de worm in de snavel, zou er een onderlijnsysteem met haakje in die worm zitten schiet de worm weer uit de snavel.
    Geef wat ruimte zodat de vis het aas wat verder in de bek heeft wanneer de lijn strak loopt.
    Ik neem aan dat je gecontroleerd hebt of het haakje nog scherp is of dat het puntje krom is ?
    Ik begin altijd met 70cm onderlijn met een dikke worm.zodra ze hierop azen en ik heb er een aantal gevangen,dan weet ik zeker dat op wormen azen.dan verander ik de onderlijn naar 38cm met hair.vaak is dit wel succes vol ,bij 2 lossers stap ik weer over naar 70 cm.meestal duurt het niet lang totdat ze weer gaan azen en stap ik weer over naar 38 omdat dit een zelf haak systeem is hoef je niet aan te slaan,ik vang met dit systeem soms 2 vier meter leefnettern volbrasems op een nacht.als het niet echt lekker loopt en ik heb veel lossers kan ik het gewoon niet geloven dat de aanbeten zo fel zijn en ik ze iedere keer los
    En in mijn fanatiekheid duurt het soms wel eens even voordat ik dan een andere onderlijn moet monteren.maar het is gewoon niet te geloven hoe hard de beten zijn en dan toch losschieters.ik ben er wel achter gekomen dat een brasem wafters vaak dieper in hun mond hebben met de haak in zijn lip dan mini boilies.maar k heb t snachts altijd naar mijn zin,potje bier erbij en een muziekie erbij en een jointje geen mensen die je lastig vallen geen last van honden .dit hele gebeuren met die losschieters zullen me bij een wedstrijd geen parten spelen dan gaat na 1 losser direct de 70 cm onderlijn erop
    Aangepast door shfeeder; 17-07-2018, 19:49. Reden: Toelichting

    Reageer

    • ADO69
      Frequent aanwezig
      • 31-01-2013
      • 181
      • Oudenhoorn

      #17
      Ik had nog zitten brainstormen, maar het kan ook zijn dat je hair te kort is waardoor je boilie te dicht op de haak zit en dan haken ze niet goed, de minimale afstand tussen boilie en haakbocht is 5 mm al gebruikte ikzelf altijd een ruimte van 8 mm.
      https://www.antjes-creaties.nl/index.php

      Reageer

      • shfeeder
        no vaste stok no cry
        • 03-09-2008
        • 378
        • alphen aan den rijn

        #18
        Ik zal de afstand straks eens op meten.ik gebruik altijd onderlijnen van preston dus dat zou toch wel goed moeten zijn.ik ga straks naar de hengelsport zaak en ik koop dan ook van die 10cm lange onderlijnen ik ga vannacht toch weer vissen op de amstel dus dan ga ik ff experimenteren.soms voordat ik ga vissen pak ik een extra heavy feeder en een fox spomb en gooi daarmee 1.5 kg duiven voer op mijn voerplek dit doe ik overigens niet altijd maar ik bedacht me gisteren dat er dan gewoon teveel vis op me voerplek is of dat er te veel voer in ligt zodat ze niet genoeg getriggerd worden om voedselnijd te hebben en azen ze hierdoor rommeliger.vannavond mij ik er gewoon 15 grote korven erin met voer en pieren.ff kijken hoe het dan gaat

        Reageer

        • shfeeder
          no vaste stok no cry
          • 03-09-2008
          • 378
          • alphen aan den rijn

          #19
          Afgelopen nacht weer een feeder sessie zonder voor te voeren, gewoon 15 tot 20 grote korven voer in het water.
          Als aas gebruik ik wafters boilies maïs en pieren helaas heb ik de pot casters thuis laten staan.
          Zoals gewoonlijk beginnen ze met bijten als het donker met dag licht doen ze op mijn stek niet veel. Ben begonnen met 70 cm onderlijn en vang al snel een paar brasems op de worm,ik verwissel de onderlijn met een 38 cm lange onderlijn met hair waar ik vorige week zoveel lossers van had.deze keer bijten ze gecontroleerd aan en ik mis op 4 of 5 x na geen aanbeet en ze blijven erop hangen aan de haak dit gaat zo de hele nacht door.
          Ik heb ook een 10cm lange onderlijn geprobeerd en hier ook mee gevangen, maar 10 cm vindt ik te kort dus ga ik weer na de 38cm.
          Ik blijf vangen totdat het licht wordt en dan is de lol er weer vanaf.
          Toen weer 70cm lange ondeijn eraan gedaan en toch vang ik er denk ik 10. Opgeteld heb ik in totaal 50 brasems.
          Ik heb wel een andere hengel gebruikt nl zammataro snake skin light feeder 3.60 60 gr werpgewicht, deze lichte feeder vangt de klappen beter op en dempt meer en is heerlijk parabolis.
          Vorige week had ik ook met zammataro feeder gevist nl masterpiece ultra light feeder 45 gram ondanks het verschil met lengte en werpgewicht vind ik de snake skin meer dempend en buigzamer
          20180719_110725.jpg20180719_110725.jpg

          Reageer

          • Bert Kamp
            Frequent aanwezig
            • 08-09-2017
            • 158
            • Almelo

            #20
            De bedoeling is dat ik het vanavond ga proberen.
            Met, toeval of niet, een zammataro 60 gram method feeder.
            Voor het voeren gebruik ik wel een beastmaster heavy, gaat het wat sneller.

            Reageer

            • ADO69
              Frequent aanwezig
              • 31-01-2013
              • 181
              • Oudenhoorn

              #21
              Leuke vangsten dus, wat ik me wel afvraag: waarom je 10 cm te kort vind?
              https://www.antjes-creaties.nl/index.php

              Reageer

              • shfeeder
                no vaste stok no cry
                • 03-09-2008
                • 378
                • alphen aan den rijn

                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door ADO69
                Leuke vangsten dus, wat ik me wel afvraag: waarom je 10 cm te kort vind?
                Ik viste met een schuivende montage en ik vond de afstand voerkorf /haak zo kort en met iedere vis die ik ving brak de onder lijn of de hair met quick stop maar wie weet aan de langere method onderlijnen moest ik ook aan wennen.

                Reageer

                • shfeeder
                  no vaste stok no cry
                  • 03-09-2008
                  • 378
                  • alphen aan den rijn

                  #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bert Kamp
                  De bedoeling is dat ik het vanavond ga proberen.
                  Met, toeval of niet, een zammataro 60 gram method feeder.
                  Voor het voeren gebruik ik wel een beastmaster heavy, gaat het wat sneller.
                  Voor het voorvoeren gebruik xxx speedkorven en dan knip ik het lood eraf.het gewicht van de korf en voer is ongeveer tussen de 60 en 100 gram schat ik.en omdat ik nooit verder vis dan 30 meter op mijn stek kun je dit gewicht met 60 grams feeder wegzetten maar ik mmaak soms ook gebruik van heavy feeder bv om 1.5 kg duiven voer met de spod op mijn stek te gooien.scces vanavond

                  Reageer

                  • Bert Kamp
                    Frequent aanwezig
                    • 08-09-2017
                    • 158
                    • Almelo

                    #24
                    Ik ben begonnen met 2 liter particle mix te voeren met een zelfgemaakte spod en daarna nog 10 preston bait up feeders



                    Of het te veel is geweest of dat de vis er niet was zullen we wel nooit weten maar na een snelle eerste palinkje bleef het lang angstig stil.
                    Vanaf half 1 begonnen de beten langzaam te komen en heb tot het licht worden met tussenpozen een aantal leuke vissen gevangen waaronder een knoepert van een winde.
                    Het was verder van alles door elkaar, de school met vloermatten waar ik voor kwam was blijkbaar niet in de buurt.
                    Ben ook begonnen met 70cm onderlijn maar dat resulteerde al snel in slikkers waardoor ik de helft van de tijd de onderlijn door moest knippen.
                    Alles voornamelijk aan maden gevangen, mijn pieren bliefden ze niet.
                    Ik heb een zwaardere 3oz carbon top gebruikt, daardoor buigt de hengel nog mooier door.
                    Voor de registratie maakt een zwaardere top niet uit, nachts lopen de beten wel door.

                    Reageer

                    • ADO69
                      Frequent aanwezig
                      • 31-01-2013
                      • 181
                      • Oudenhoorn

                      #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door shfeeder
                      Ik viste met een schuivende montage en ik vond de afstand voerkorf /haak zo kort en met iedere vis die ik ving brak de onder lijn of de hair met quick stop maar wie weet aan de langere method onderlijnen moest ik ook aan wennen.
                      Ja ik snap de combi ook niet, schuivend vissen met een methodfeeder, dat hele systeem is juist ontworpen om niet schuivend te vissen en dan in combi met de methodkorf vangt het elastiek in die korf d eklappen op, heb nog nooit meegemaakt dat mijn onderlijn brak o.i.d., alleen jij mixt de boel en dat werkt imo minder goed, slimste is om of alles te gebruiken voor het methodfeederen zoals het bedoeld is, of alles gebruiken voor het gewone feederen zoals het bedoeld is. Wat je nu doet is aanrommelen en het wiel zoeken die al meer dan 10 jaar geleden is uitgevonden.
                      https://www.antjes-creaties.nl/index.php

                      Reageer

                      • Bert Kamp
                        Frequent aanwezig
                        • 08-09-2017
                        • 158
                        • Almelo

                        #26
                        Je kunt met een method feeder hengel heel goed op de conventionele manier vissen, net zo goed als je met een 'normale' feeder heel goed kunt vissen met method korven.
                        We gebruiken die hengel omdat die hoepeltje rond gaat op de grotere vissen, niet te vergelijken met 'normale' feeders.

                        ps, staat die A in ADO voor Antoinette ?

                        Reageer

                        • ADO69
                          Frequent aanwezig
                          • 31-01-2013
                          • 181
                          • Oudenhoorn

                          #27
                          Klopt helemaal Bert

                          Het ging mij om de methodkorf vissen en een schuivende lijn, dat werkt niet naar mijn mening
                          https://www.antjes-creaties.nl/index.php

                          Reageer

                          • shfeeder
                            no vaste stok no cry
                            • 03-09-2008
                            • 378
                            • alphen aan den rijn

                            #28
                            Ik had een grote lus gemaakt met daaraan nog een lus op 3/4 van de grote lus met in de grote lus een speldwartel en daaraan de voerkorf .Dit is toch schuivend.heb met deze montage ook met de method korf goed vis gevangen.het enigste is dat ik onderlijnen van 38cm gebruik en niet van 10 cm had hier 2 of 3 weken geleden 72 dikke brasem gevangen dan werkt het toch wel dacht ik zo

                            Reageer

                            • ADO69
                              Frequent aanwezig
                              • 31-01-2013
                              • 181
                              • Oudenhoorn

                              #29
                              Blijkbaar werkt het niet als je zoveel losschieters hebt, anders had je dit topic niet gestart.....
                              https://www.antjes-creaties.nl/index.php

                              Reageer

                              • shfeeder
                                no vaste stok no cry
                                • 03-09-2008
                                • 378
                                • alphen aan den rijn

                                #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door ADO69
                                Blijkbaar werkt het niet als je zoveel losschieters hebt, anders had je dit topic niet gestart.....
                                Ik heb niet altijd los schieters gebeurd enkele keer als de vis raar aast s nachts daarop heb ik deze vraag gesteld omdat het namelijk frustrerend en irritant als je veel van die lossers hebt.maar die nacht had ik gewoon 21 platte terwijl de rest van de nachten dat ik vis me helemaal scheel vang dus.....Je moet geen vragen gaan omkeren

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎