Los schieten method feeder onderlijn

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • shfeeder
    no vaste stok no cry
    • 03-09-2008
    • 378
    • alphen aan den rijn

    Los schieten method feeder onderlijn

    Ik heb afgelopen nacht gefeederd in de amstel.op een gegeven moment had ik ze erop ik ving er een aantal achter elkaar aan een 38 cm lange onderlijn met quickstop en viste met boilie en een worm.toen kreeg ik een mooie aanbeet.ik wacht altijd totdat de hengel top 2 gegaan is zodat ik zeker weet dat ze eraan hangen.maar het volgende gebeurde hij schoot los.dit heb ik denk 15x achter elkaar gehad.een snoeiharde beet gehaakt en weer losschieten op mijn voerplek met als resultaat dat de vis van mijn voerplek ging.heeft iemand hier een oplossing voor want ik eerst er schijtziek van en zou een 10cm langere onderlijn van 48 cm iets uithalen
  • hans vis
    Sportvisser
    • 26-08-2009
    • 998
    • Eelde-Paterswolde

    #2
    Als je een schuivend systeem gebruikt is misschien een paternostersysteem een oplossing. Anders zou ik het niet weten.
    groet,
    Hans

    https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2325
      • Ter Apel

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door shfeeder
      Ik heb afgelopen nacht gefeederd in de amstel.op een gegeven moment had ik ze erop ik ving er een aantal achter elkaar aan een 38 cm lange onderlijn met quickstop en viste met boilie en een worm.toen kreeg ik een mooie aanbeet.ik wacht altijd totdat de hengel top 2 gegaan is zodat ik zeker weet dat ze eraan hangen.maar het volgende gebeurde hij schoot los.dit heb ik denk 15x achter elkaar gehad.een snoeiharde beet gehaakt en weer losschieten op mijn voerplek met als resultaat dat de vis van mijn voerplek ging.heeft iemand hier een oplossing voor want ik eerst er schijtziek van en zou een 10cm langere onderlijn van 48 cm iets uithalen
      Viste je met een voerkorf gezien de lengte van de onderlijn of toch de methodfeeder zoals de titel doet vermoeden? Welke haken gebruik je? Weerhaak of weerhaakloos?
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • shfeeder
        no vaste stok no cry
        • 03-09-2008
        • 378
        • alphen aan den rijn

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Rolla
        Viste je met een voerkorf gezien de lengte van de onderlijn of toch de methodfeeder zoals de titel doet vermoeden? Welke haken gebruik je? Weerhaak of weerhaakloos?
        Ik vis met een speedkorf van 30 gram en ik gebruik kant en klare onderlijnen met weer haak van preston haak maatje 20 of 12.ik heb geen goede ervaringen met weerhaakloze haken en ik gebruik paternoster montage.soms krijg ik ook zulke harde aanbeten dat ik denk dat ze gewoon te hard bijten dat ze de haak er ook weer haak uit.daarom dacht ik als de onderlijn 10 cm langer is zou de aanbeet dan wat minder agressief zijn.ik vis met boilies wafters mais en pieren en ik combineert ze ook.het is verschrikkelijk frustrerend om al die lossers te hebben en zeker als ze er goed azen want je verneukt je hele voerplek.en dan heb je ook nog soms nachten dat je niets fout kan doen dan heb 3 of 4 lossers en dan heb je 2 leefnetten nodig om je vangst te bewaren

        Reageer

        • ADO69
          Frequent aanwezig
          • 31-01-2013
          • 181
          • Oudenhoorn

          #5
          Ik zou juist de onderlijn drastisch inkorten naar max 10 cm lengte.
          https://www.antjes-creaties.nl/index.php

          Reageer

          • shfeeder
            no vaste stok no cry
            • 03-09-2008
            • 378
            • alphen aan den rijn

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door ADO69
            Ik zou juist de onderlijn drastisch inkorten naar max 10 cm lengte.
            Ok wat is hierbij de achterliggende gedachte.volgens mij zijn de aanbeten dan nog zo hard of zie ik het verkeerd

            Reageer

            • Bert Kamp
              Frequent aanwezig
              • 08-09-2017
              • 158
              • Almelo

              #7
              Ze hebben dan minder afstand en tijd om op gang te komen maar ik denk dat een vloermat zich niet veel aantrekt van een 30 gram korfje, tijdens het karperen vaak zat volle runs gehad van brasem met 90 gram vast lood.
              Ik zou zelf voor een veel langere onderlijn kiezen, ik heb veel naar onderwater video's gekeken en als er voedselnijd is pakken ze het aas op en schieten weg, maar niet heel ver.
              Wat bedoel je met wachten totdat de hengel top 2 gegaan is ?
              Haak van preston haak maatje 20 of 12 of bedoel je 10 of 12.

              Reageer

              • hans vis
                Sportvisser
                • 26-08-2009
                • 998
                • Eelde-Paterswolde

                #8
                Wat ik niet snap is dat je met een paternostersysteem (vaste zijlijn) zulke harde aanbeten krijgt. Die zullen alleen ontstaan als de vis wegzwemt in precies het verlengde van je hoofdlijn. Een kans op zoveel..en in alle andere gevallen zal door een geringe verplaatsing van de hoofdlijn 'n aanbeet worden door doorgegeven door een evenwichtig doorbuigende top of in een enkel geval door een slapvaller..
                groet,
                Hans

                https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                Reageer

                • ADO69
                  Frequent aanwezig
                  • 31-01-2013
                  • 181
                  • Oudenhoorn

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door shfeeder
                  Ok wat is hierbij de achterliggende gedachte.volgens mij zijn de aanbeten dan nog zo hard of zie ik het verkeerd
                  Mijn ervaring is dat methodfeeder en korte onderlijntjes veel beter werken als lange onderlijnen, juist omdat ze zo kort zijn haken ze sneller en beter en krijgen ze minder kans zich te bedenken.
                  Als je ook kijkt naar het wedstrijdcircuit en methodfeederen zijn het allemaal onderlijntjes van max 10 cm
                  https://www.antjes-creaties.nl/index.php

                  Reageer

                  • shfeeder
                    no vaste stok no cry
                    • 03-09-2008
                    • 378
                    • alphen aan den rijn

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Bert Kamp
                    Ze hebben dan minder afstand en tijd om op gang te komen maar ik denk dat een vloermat zich niet veel aantrekt van een 30 gram korfje, tijdens het karperen vaak zat volle runs gehad van brasem met 90 gram vast lood.
                    Ik zou zelf voor een veel langere onderlijn kiezen, ik heb veel naar onderwater video's gekeken en als er voedselnijd is pakken ze het aas op en schieten weg, maar niet heel ver.
                    Wat bedoel je met wachten totdat de hengel top 2 gegaan is ?
                    Haak van preston haak maatje 20 of 12 of bedoel je 10 of 12.
                    Bedoel haakmaat 10 en 12 en vaak laat ik de top 2 x kromtrekken zodat ik de zekerheid heb dat de vis hangt vaak werkt dit maar soms ook niet

                    Reageer

                    • shfeeder
                      no vaste stok no cry
                      • 03-09-2008
                      • 378
                      • alphen aan den rijn

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door hans vis
                      Wat ik niet snap is dat je met een paternostersysteem (vaste zijlijn) zulke harde aanbeten krijgt. Die zullen alleen ontstaan als de vis wegzwemt in precies het verlengde van je hoofdlijn. Een kans op zoveel..en in alle andere gevallen zal door een geringe verplaatsing van de hoofdlijn 'n aanbeet worden door doorgegeven door een evenwichtig doorbuigende top of in een enkel geval door een slapvaller..
                      Slap vallers heb ik ook soms maar niet zo vaak als keiharde aanbeten.het haalt niet uit met welke montage ik vis.misschien ligt het eraan dat ik snachts vis en dat ze dan minder schuw zijn en ook feller azen
                      Aangepast door shfeeder; 17-07-2018, 10:01.

                      Reageer

                      • shfeeder
                        no vaste stok no cry
                        • 03-09-2008
                        • 378
                        • alphen aan den rijn

                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door ADO69
                        Mijn ervaring is dat methodfeeder en korte onderlijntjes veel beter werken als lange onderlijnen, juist omdat ze zo kort zijn haken ze sneller en beter en krijgen ze minder kans zich te bedenken.
                        Als je ook kijkt naar het wedstrijdcircuit en methodfeederen zijn het allemaal onderlijntjes van max 10 cm
                        Heb het al een keer geprobeerd met 10 cm onderlijnen en toen kreeg ik geen beet meer dus weer overgestapt op langere onderlijn van 38 cm

                        Reageer

                        • hans vis
                          Sportvisser
                          • 26-08-2009
                          • 998
                          • Eelde-Paterswolde

                          #13
                          Is je aas wel aangevreten? Hoewel ik niet zoveel geloof hecht aan lijnzwemmers zou ook dat het kunnen zijn. Wel is mijn idee dat vissen 's nachts feller azen, misschien idee om met een slappere lijn te vissen?
                          groet,
                          Hans

                          https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                          Reageer

                          • Bert Kamp
                            Frequent aanwezig
                            • 08-09-2017
                            • 158
                            • Almelo

                            #14
                            Wat ik niet snap is dat je dat 15x achter elkaar laat gebeuren zonder iets te veranderen, iets met een ezel en een steen
                            Begin volgende keer met een onderlijn van 70cm en maak langer of korter naar gelang.
                            Als je lossers krijgt met de boilie is vaak de onderlijn te kort en/of de hair te lang.
                            In dit geval denk ik dat er sprake is van voedselnijd waardoor ze heel fel azen zonder direct het aas in te slikken, vergelijk het maar met kippen.
                            Als ik die voer met een hand vol graan gaan ze rustig staan pikken maar oh wee als ik er een worm bij gooi.
                            1 van de dames pikt hem op en maakt zich uit de poten met de worm in de snavel, zou er een onderlijnsysteem met haakje in die worm zitten schiet de worm weer uit de snavel.
                            Geef wat ruimte zodat de vis het aas wat verder in de bek heeft wanneer de lijn strak loopt.
                            Ik neem aan dat je gecontroleerd hebt of het haakje nog scherp is of dat het puntje krom is ?

                            Reageer

                            • shfeeder
                              no vaste stok no cry
                              • 03-09-2008
                              • 378
                              • alphen aan den rijn

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door hans vis
                              Is je aas wel aangevreten? Hoewel ik niet zoveel geloof hecht aan lijnzwemmers zou ook dat het kunnen zijn. Wel is mijn idee dat vissen 's nachts feller azen, misschien idee om met een slappere lijn te vissen?
                              Ik vis ook vaak met een slappe lijn me was is dan ook niet aangevreten.morgenacht ga ik weer op pad,dus morgen de langs hengelsport winkel en dan zal ik nog eens 10cm onderlijnen kopen ga toch nog een keer uitproberen

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎