Snachts feederen zonder targetboard

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • shfeeder
    no vaste stok no cry
    • 03-09-2008
    • 378
    • alphen aan den rijn

    Snachts feederen zonder targetboard

    Omdat ik veel aan nacht vissen doe had ik altijd een targetbord bij me die ik monteerde op de kant met een andere feeder steun.ik liep altijd te Kooten met zo.n bord en zeker met hengels van verschillende lengtes.maar daar heb ik wat op gevonden.ik heb mijn hengel toppen die ik gebruik in de nacht neon geel en bij de wikkelingen neon oranje laten spuiten door een maat van me die erg goed overweg kan met airbrush spuit.er zit ook een lichtgevende coating op gespoten met als gevolg dat je je top nou heel goed kan zien met je hoofdlamp.je krijgt geen last van je ogen.dit had ik in het verleden wel met breek staafjes.nu heb ik geen target bord meer nodig.nu heeft niet iedereen over een airbrush,maar t kan ook gewoon met modelbouw verf in neon natuurlijk.maar wel eerst de grondlaag aan brengen met modelbouw verf.de kleuren neon geel en oranje zie je ook erg goed bij daglicht.
    Aangepast door shfeeder; 09-09-2018, 23:25.
  • Bert Kamp
    Frequent aanwezig
    • 08-09-2017
    • 158
    • Almelo

    #2
    Ik gebruik daarvoor


    Monteer ik met een siliconenslangetje net onder het eerste oogje van de top, heb je drie nachten licht van.
    Je hoeft de hoofdlamp niet de hele tijd aan te hebben waardoor je ogen beter gewend zijn aan het donker.

    Reageer

    • shfeeder
      no vaste stok no cry
      • 03-09-2008
      • 378
      • alphen aan den rijn

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Bert Kamp
      Ik gebruik daarvoor


      Monteer ik met een siliconenslangetje net onder het eerste oogje van de top, heb je drie nachten licht van.
      Je hoeft de hoofdlamp niet de hele tijd aan te hebben waardoor je ogen beter gewend zijn aan het donker.
      Interesant waar kun je die dingen kopen

      Reageer

      • Bert Kamp
        Frequent aanwezig
        • 08-09-2017
        • 158
        • Almelo

        #4
        Gewoon in de hengelsportzaak, zowel Vos als Voorhuis hier verkopen ze dus dat zal bij jou ook wel zo zijn.

        Reageer

        • shfeeder
          no vaste stok no cry
          • 03-09-2008
          • 378
          • alphen aan den rijn

          #5
          Het is dus met hetzelfde principe als met breekstaafje.daarvan kreeg ik juist altijd last van me ogen en nou me hengel toppen geel zijn heb ik daar met me hoofdlamp juist geen last van me ogen

          Reageer

          • Bert Kamp
            Frequent aanwezig
            • 08-09-2017
            • 158
            • Almelo

            #6
            Dit ledje is veel helderder dan een breekstaafje dus je hoeft niet zo te turen als met een breekstaafje maar het is een kwestie van proberen of het voor jou werkt.

            Reageer

            • Ron67
              Vaste stok & Feeder
              • 18-09-2009
              • 144
              • Zoetermeer

              #7
              Shfeeder,
              Probeer eens een goede fietslamp (oplaadbare batterijen) op je feedersteun te plaatsen.
              Hierdoor heb je een prima zicht en je zit zelf niet in het licht waardoor je minder last hebt van muggen :-)
              Tight lines Ron

              Reageer

              • hans vis
                Sportvisser
                • 26-08-2009
                • 998
                • Eelde-Paterswolde

                #8
                In de jaren dat ik 's nachts poogde specimen brasems te vangen gebruikte ik een olielampje, gehangen aan een steun. Het gaf een aangenaam gespreid licht en brandde uren op een vulling lampenolie.
                groet,
                Hans

                https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                Reageer

                • shfeeder
                  no vaste stok no cry
                  • 03-09-2008
                  • 378
                  • alphen aan den rijn

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ron67
                  Shfeeder,
                  Probeer eens een goede fietslamp (oplaadbare batterijen) op je feedersteun te plaatsen.
                  Hierdoor heb je een prima zicht en je zit zelf niet in het licht waardoor je minder last hebt van muggen :-)
                  Hoe bevestig je lampje aan je feeder steun met tape of zo of met trekbandjes ben ik wel benieuwd naar.en wat voor steun kun je daar voor gebruiken (foto of zo zou makkelijk zijn.op zich lieten de muggen me wel met rust.met die hoofdlamp op me top gericht kon ik vrij ontspannend vissen zonder last van mijn ogen te krijgen
                  Aangepast door shfeeder; 15-09-2018, 03:16. Reden: Fout

                  Reageer

                  • Ron67
                    Vaste stok & Feeder
                    • 18-09-2009
                    • 144
                    • Zoetermeer

                    #10
                    Shfeeder
                    7CFD3000-B838-49E3-AB8A-C837C46147A1.jpg
                    2C744AB3-7D46-4B43-BFA3-AD8F49DF237E.jpg
                    Je kan deze lamp gewoon op je feedersteun klemmen en je hengel er tegenaan leggen.
                    Hierdoor schijn je de top van je hengel aan van dichtbij. Je kan een lamp met oplaadbare batterijen nemen.
                    Het maakt niet uit wat voor steun, mocht het niet passen dan maak je het op maat met isolatie materiaal voor buizen.
                    Je krijgt vooral last van je ogen van het wisselen van donker naar licht, heb je hier geen last van met deze opstelling.
                    Neem een goede lamp, hoeft niet veel te kosten.
                    Een hoofdlamp met sensor voor dichtbij voor bv het onthaken.
                    Suc6 Ron
                    Aangepast door Ron67; 18-09-2018, 05:42.
                    Tight lines Ron

                    Reageer

                    • shfeeder
                      no vaste stok no cry
                      • 03-09-2008
                      • 378
                      • alphen aan den rijn

                      #11
                      Ok thanks voor de tip

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎