Voederstek

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Account deactivated 042020
    Newbie
    • 06-04-2019
    • 7
    • Emmen

    Voederstek

    Hallo vissers!

    Ik heb een mooi visplekje in de buurt en het leek me misschien een goed idee om daar een voederstek te maken om witvis te lokken.
    Ik heb daar echter geen ervaring mee, dus hoe kan ik dit het beste doen?
    Is het goed genoeg om daar elke dag een sneetje brood (in stukjes) in het water te gooien?
    Ik ben niet van plan om erg veel geld uit te gaan geven aan lokvoer, dus het liefst zoiets simpels.
    Alvast bedankt!

    Groetjes,
    Bram
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Als je een voerplek wilt maken, dan moet je wel zeker weten dat de door jouw gekozen stek weinig tot niet bevist wordt door andere vissers.
    Het zou jammer zijn als jij aan het voeren bent en iemand anders profiteert er van.

    Op dit moment hoef je nog niet veel te voeren, maar als de vis straks echt actief wordt dan is dat sneetje brood echt niet voldoende. Vooral als er
    een school hongerige brasems je stek gevonden heeft.

    Wat je kunt doen is bij de bakker vragen of ze de broodkruimels voor je willen bewaren of wellicht hebben ze oud brood. Dat hoeft niets te kosten
    en is een prima basis voor een voertje. Gooi het thuis wel even door de blender om het fijn te malen. Je kunt hier aan bijv. nog maismeel (bindende werking) of
    koekjesmeel (zoet) toevoegen. Op deze website vind je veel ingrediënten voor een voer en hun eigenschappen.

    Met alleen een voertje ben je er natuurlijk nog niet. Je kunt er voor kiezen om blikken mais in de supermarkt te kopen en dit door je voer te mengen, maar goedkoper
    is het om naar een Welkoop of soortgelijke winkel te gaan en een 20 kg zak mais te halen. Ben je circa 10 euro kwijt. Dit mais zul je overigens nog wel even moeten
    weken en koken. Het kookvocht vooral niet weg gooien, daar je dit prima kunt gebruiken om je voer mee te bevochtigen.

    Kortom, ook met weinig budget kun je prima een voerstek aanmaken.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • hans vis
      Sportvisser
      • 26-08-2009
      • 998
      • Eelde-Paterswolde

      #3
      Wat dacht je van een blikje mais, een week lang iedere dag op ongeveer hetzelfde tijdstip Kosten 50 cent per dag.
      groet,
      Hans

      https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

      Reageer

      • shfeeder
        no vaste stok no cry
        • 03-09-2008
        • 378
        • alphen aan den rijn

        #4
        Duiven voer is ook niet duur 20kg 13 euro ff laten weken zout erbij en melaasse en 20 minuten koken,of zak van 20kg bruinbrood meel kopen nat maken samen met melaasse, ballen maken en voeren

        Reageer

        • Account deactivated 042020
          Newbie
          • 06-04-2019
          • 7
          • Emmen

          #5
          Hallo Rolla,
          Dankjewel voor je antwoord!
          Bij de stek zie ik inderdaad regelmatig andere vissers zitten. Het zal dus inderdaad zo zijn dat er anderen mee kunnen profiteren.
          Toch bedankt voor de tips, die kan ik zeker nog wel eens gebruiken!
          Voor nu zal ik mijn overgebleven brood maar gewoon in het water gooien als ik klaar ben, en lekker blijven vissen.

          Reageer

          • Account deactivated 042020
            Newbie
            • 06-04-2019
            • 7
            • Emmen

            #6
            Hallo hans vis,
            Dankjewel voor je tip!
            Een beetje maïs kan er ook altijd nog wel bij!

            Reageer

            • Account deactivated 042020
              Newbie
              • 06-04-2019
              • 7
              • Emmen

              #7
              Hallo shfeeder,
              Dankjewel voor je antwoord!
              Ik zal er aan denken, maar voor nu houd ik het nog even simpel!

              Reageer

              • Rolla
                Allroundvisser
                • 03-05-2009
                • 2325
                • Ter Apel

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Bram Middendorp
                Hallo Rolla,
                Dankjewel voor je antwoord!
                Bij de stek zie ik inderdaad regelmatig andere vissers zitten. Het zal dus inderdaad zo zijn dat er anderen mee kunnen profiteren.
                Toch bedankt voor de tips, die kan ik zeker nog wel eens gebruiken!
                Voor nu zal ik mijn overgebleven brood maar gewoon in het water gooien als ik klaar ben, en lekker blijven vissen.
                Dan heeft voerplek op bouwen weinig zin en kun je beter een andere stek gaan zoeken.
                Vaste stok | Match | Feeder

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎