Getijden overpeinzingen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • shfeeder
    no vaste stok no cry
    • 03-09-2008
    • 378
    • alphen aan den rijn

    Getijden overpeinzingen

    Ik vis de laatste tijd veel op de Hollandse ijssel en vang hier ook goed,maar alleen met afgaand water als het van laag water naar hoogwater ga vang ik heel weinig hoe komt dit.zou het opgaande water soms nog te koud zijn of zo of komt er teveel zout water binnen vanuit de zee wie heeft er een antwoord
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    #2
    Vissen zijn heel gevoelig voor verandering. Thuis in de vijver zie ik het ook, als ik iets teveel water ververs (10%) dan hebben ze er direct last van. Met temperatuursschommelingen is net zo...
    Carpe Diem

    Reageer

    • pastoor
      ...
      • 02-02-2003
      • 1112
      • Drongelen

      #3
      De getijden zijn van nature van invloed op de vissen.
      In dit geval heeft koud water of zout van uit zee er niks mee te maken.
      Hier aan de maas is het algemeen bekend dat het hele jaar door de vis het beste bijt de laatste twee a drie uur van afgaand water.
      Met opkomend water of dood tij is het gewoon altijd minder en daar is ook niks aan te doen.

      Vroeger toen de Hanringvliet sluizen er nog niet waren was het andersom.
      Toen beten ze beter bij opkomend water.
      Omdat er door de sluizen nu een rem op zit in de tijdsduur dat het getij b.v. in Heusden begint te werken is het omgedraaid.

      Wat ik meestal doe is tijdens verkeerd tij is de voerplek goed onderhouden en met veel of groot aas proberen toch een grote te pakken.

      Jos.

      Reageer

      • shfeeder
        no vaste stok no cry
        • 03-09-2008
        • 378
        • alphen aan den rijn

        #4
        Ok bedankt voor de antwoorden op mijn vraag.nou is het rare,laatst zat ik er weer en toen beten ze wel met opkomend water al gekken alleen niet op de lange onderlijn en alleen op de korte onderli in met hair en ringers wafter waardoor zouden ze dan wel azen m3t opgaand water.ik dacht eigenlijk dat het met de water temperatuur te maken had

        Reageer

        • shfeeder
          no vaste stok no cry
          • 03-09-2008
          • 378
          • alphen aan den rijn

          #5
          Wat ik wel opmerk is dat afgaand water troebel is en opkomend water helder.zouden ze bij troebel water meer azen?

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎