Vissen op Voorn

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • DeBe
    Newbie
    • 03-07-2019
    • 1
    • Twente

    Vissen op Voorn

    Hallo,

    Ik zal mij eerst voorstellen, want ik ben hier nieuw! Mijn naam is Dennis en woon in het mooie Twente. Ben 24 jaar oud. Ik heb "vroeger" ooit wel eens gevist maar het was niet een serieuze hobby van mij. Sinds een week heb ik weer eens mijn vaste stok uit de schuur gehaald en heb ik gevist op Voorn in het kanaal. Nu heb ik al gelezen op internet dat je eerst met peillood moet peilen. Dit heb ik gedaan. Daarnaast is de dobberkeuze van belang, na mijn weten heb ik ook een goede dobber gekocht, steekt netjes iets boven het water uit. Maar na het peilen van de dobber gooi ik mijn hengel uit en zit mijn haak gelijk vol met groene slierten(draadalg?). De voorn zit op de bodem maar is het wel goed dat ik in die groene slierten zit te vissen? Of is die plek gewoon verkeerd? Ik zie daar namelijk wel vaak mensen zitten, op die plek waar ik zat te vissen. Jullie nog tips of ideeën?

    Alvast bedankt!

    Groet,
    Dennis
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Welkom op het forum.

    Voorn is geen bodemazer en kun je eigenlijk in alle waterlagen wel vangen. Soms gebeurt het ook dat tijdens het afzinken van je aas, je aas al wordt gepakt,
    voordat het op de ingestelde diepte is aangekomen.

    Bij het vissen op voorn peil ik altijd zo uit dat mijn haak net op de bodem staat of er iets boven. Dit bereik je door zo te peilen dat ongeveer een cm van je
    bovenantenne nog zichtbaar is, als je peillood op de bodem staat.

    Als je veel last van alg slierten aan je haak hebt zou ik persoonlijk een andere stek kiezen.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    Working...
    😀
    😂
    🥰
    😘
    🤢
    😎
    😞
    😡
    👍
    👎