KARPER Lokaas & Voer TIPS & TRICS

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • gblommaert
    Newbie
    • 23-08-2019
    • 1
    • Kasterlee

    KARPER Lokaas & Voer TIPS & TRICS

    Beste Leden

    Ik ben sinds kort gestart met vissen en heb de smaak volledig te pakken. Nu heb ik mij her en der wat ingelezen om tot een lekker lokaas en degelijke voer te komen om op karper te vissen.

    Wat gebruiken jullie van aas of voer recept om de karper te bevissen?

    Mijn setup is momenteel:
    - Mais met 1tl paprikapoeder + 1tl vanillesuiker
    - Mais met 1tl amandelextract
    - Mais in rode curry pasta (heb ik al mee gevist en had beduidend meer beet)
    - Rozijnen met 1tl amandelextract + water

    Voer:
    250gr vismeel
    250gr chapelure fluo geel
    250gr vanille koekjesmeel
    250gr gemalen kempzaad
    100gr PV1
    250gr B.C. Collant

    Laat maar komen die tips/trics :-) Thanks!
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2


    Ik vis graag met de methodfeeder en gebruik dan bovenstaande producten. De Marine Halibut Groundbait meng ik 1 op 1 met Betaine Green Groundbait.
    Hiermee krijgt het voer een groenige kleur en daarmee pas ik het aan de kleur van het viswater.

    Soms gebruik ik alleen voer of pellets op de methodfeeder, maar ik wil ook nog weleens eerst een laagje pellets er op drukken en dan vervolgens nog
    een laagje voer er op drukken.

    Als aas gebruik ik mini bollies, mais, pellets, dendrobena's of dode maden.

    Met het zelf samenstellen van voer heb ik weinig ervaring. Dan zul je forumlid Master even een privébericht moeten sturen. Die kan je er wel een en ander over vertellen.
    Of de zoekfunctie gebruiken. Hier op het forum is ook wel een en ander te vinden.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • Oscarkarper
      Newbie
      • 30-08-2019
      • 2
      • Dordrecht

      #3
      Ik begrijp dat je met de feeder op karper vist?


      karper karper webshop
      Aangepast door Oscarkarper; 30-08-2019, 09:30.

      Reageer

      • Kosmozz
        Match en Feeder
        • 25-07-2005
        • 1959
        • Hannut

        #4
        Op een karpervijver bij ons in de buurt vind ik 2 dendrobenas op een hair nog een van de beste montages. Vis daar altijd met de slider. Daarnaast gewoon veel casters, geknipte pieren en gekookte hennep korrels brengen (liters). Voer maakt niet veel uit, want het gaat vooral om het aas dat erin zit. Zelf meng ik Supercrack Brasem en Big Fish (1:1, VDE), dat is prima. Ander voertje is High Pro Carp geel met Vijver Geel ook 1:1 van VDE. Als je op open water vist dan kun je vismeel gebruiken om wat selectiever te zijn en een miniboilie of mais op een hair. Sonubaits heeft goed voer tegenwoordig. Kost wel wat met 4-5 euro/kg. Ringers dark is ook een klassieker, deze laatste kun je 2:1 mengen met G5 (VDE).
        Ik neem aan dat je met een werphengel vist?
        Carpe Diem

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎