Mijn vangsten met de pen hengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Luppie
    Newbie
    • 25-07-2009
    • 23
    • Beilen

    #16

    Reageer

    • Luppie
      Newbie
      • 25-07-2009
      • 23
      • Beilen

      #17
      Gisteren in totaal 5 zeelten gevongen en me vis maat had ook 5 zeelten. Alles werd op 1 voerplek gevangen. 1 zeelt liet zich 2 keer vangen met een flinke tijd tussen de vangsten. Gisteren was een ware topdag qua zeelt vangsten.

      Reageer

      • Henso
        Met enige kennis...
        • 14-12-2002
        • 490
        • Hoogezand

        #18
        Moi Luppie,

        Na karper aan de vaste stok of een match hengel komt voor mij de zeelt, wat een geweldige vis is dit om te vangen.
        Het maakt vaak niet uit wat voor formaat het is, ze blijven knokken tot het laatst toe.
        Binnenkort zal ik ook eens weer proberen om een aantal te vangen, de klusjes thuis zijn nu ongeveer klaar., dus dan is het vis time.

        Groetjes Henk


        KANJER KAMPIOEN 2013
        2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

        Reageer

        • Luppie
          Newbie
          • 25-07-2009
          • 23
          • Beilen

          #19
          Moi Henso.
          Het blijven indd knokkers. Gisteren geen zeelt aan de pen, tot mijn verbazing wel weer een snoek, het was een grote snoek ook dus opgemeten 93cm en zwaar ook want de snoek had een enorm dikke buik. Ik wil wel een foto posten maar ik denk dat het niet in het gesloten seizoen gepast is? Ik had verder meerdere brasems, de grootste was 57cm.

          Vanmorgen had ik weer 2 mooie zeelten de eerste rond 7 uur met een lengte van 52cm en de 2e rom 11uur nadat ik een tijdje niet had gevist. Het was ingooien en direct vangen. Erna begon het erg hard te waaien dus ben ik maar gestopt. Ik heb helaas geen lange zware pen. Ik hoop dat vanavond de wind weer wat gaat liggen.

          52cm
          20200430_075926.jpg

          45cm
          20200430_111907.jpg

          Reageer

          • Rolla
            Allroundvisser
            • 03-05-2009
            • 2325
            • Ter Apel

            #20
            Dat zijn inderdaad mooie vissen die zeelten. Jij hebt dus wel een mooi zeelt water in de buurt.

            Voor mooie karperpennetjes kun je hier eens kijken --> http://www.dobberrob.nl/

            Daar heb ik in het verleden ook een aantal dobbers besteld en gebruik ze nog steeds voor het penvissen.
            Zijn prima pennetjes voor het geld wat er voor gevraagd wordt.
            Vaste stok | Match | Feeder

            Reageer

            • Luppie
              Newbie
              • 25-07-2009
              • 23
              • Beilen

              #21
              Ik ben nu meer op karper aan het vissen op andere plekken. Heb mij een bivvy gekocht en een stretcher enzo. Na 30+ zeelt wil ik ook eens wat aan de karpercstokken vangen. Eerste nacht niets aan de plas 2e nacht een mooie schub van 74cm en overdag graskarper van 108cm. Weer een dag later een karper verspeeld. Erna moest ik naar huis door een grove fout van een stel boa''s. Het wou zo goed bijten dat ik anders nog wel een paar nachten zou blijven. Ik had ook mijn penhengel mee maar weinig mee gevist. Ik kreeg later een brief thuis dat de bekeuring werd ingetrokken. Daar gaat je stek door een stel boa's die niet weten wat wel en niet mag. Schelden ging ik bij de plas weg want ik wist dat ik niets fout deed. Ik heb het in eens niet meer zo op dat volk.

              Reageer

              • Luppie
                Newbie
                • 25-07-2009
                • 23
                • Beilen

                #22
                Dit was me toch een bak. Een mooie graskarper van 108cm. Maar was niet erg zwaar met zijn 14kg

                20200612_175717.jpg

                Reageer

                • Rolla
                  Allroundvisser
                  • 03-05-2009
                  • 2325
                  • Ter Apel

                  #23
                  Dat zijn mooie vangsten, zo'n graskarper. Daar ben je vast wel even mee aan het drillen geweest.
                  Vaste stok | Match | Feeder

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎