Impact R Carpodrome van Mitchell

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Amadeus
    Knoeit wat aan het water.
    • 02-09-2007
    • 1626
    • Westerlee

    Impact R Carpodrome van Mitchell

    Impact R Carpodrome?
    Ik kom deze stokken steeds meer tegen en om eerlijk te zijn vind ik de prijs ook niet verkeerd.

    Ik heb zelf nog de spro s6 en bevalt me overigens prima, maar soms mist je net even dat metertje dat je verder uit de kant wil.
    Maar ben wel nieuwsgierig naar die mitchell.
    En dan in de verhouding tot de s6.
    Maar veel kan ik daar niet over vinden, behalve dan de reclameverkooppraat.
    Wie heeft ervaring met deze stok?
    Is het zo'n slappe dweil of breken de delen met stil weer?

    Wat ik zoek in een hengel is een stok die niet door hangt ( dus geen dweil ) en zeker niet breekt met een zeelt of knappe brasem.
    Wat ook belangrijk is, ik vis met kikkers dus geen elastiek.
    https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Ik ken de hengel niet, maar als ik er op Google dan is het hengel gebouwd uit composiet materiaal, welke 45% carbon bevat. Gezien de prijs is het een budget hengel, welke
    op 11 meter 1125 gram weegt. Jouw Cresta S6 weegt ongetwijfeld veel minder. Daarnaast heeft de hengel een holle top, voor elastiek, en wil je met kikkertjes zul je er een
    losse spriet bij aan moeten schaffen.

    Persoonlijk zou ik je S6 niet verruilen voor de Mitchell als ik op de beschrijvingen van beide hengels af ga. Ik zou dan iets meer uitgeven en voor een allround vaste stok gaan.

    Ik zou gewoon eens naar een goed gesorteerde hengelsportzaak gaan, waar de stokken op volle lengte in de winkel liggen, en daar eens wat stokken in de hand nemen.
    Belangrijk is dat een hengel niet te zwaar is, zodat je hem ook uit de hand kunt vissen. Als je hengel te zwaar is en je legt hem daarom in de steunen dan ga je ongetwijfeld aanbeten missen.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • Amadeus
      Knoeit wat aan het water.
      • 02-09-2007
      • 1626
      • Westerlee

      #3
      Beetje aan de late kant ( van mijn kant ). .
      Maar iig bedankt voor je mening.
      Was er ondertussen ook al achter dat ik het nog even bij mijn sprootje hou.
      Soms wil je gewoon wat nieuws in handen.
      Maar je weet wat je hebt en niet wat je weer krijgt.
      https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2325
        • Ter Apel

        #4
        Soms wil je inderdaad weleens wat nieuws, maar als die S6 nog bevalt dan zou ik voorlopig gewoon mee door gaan vissen.

        Mocht je later toch besluiten een andere vaste hengel te willen dan zou ik eens rustig gaan kijken en een weloverwogen keuze maken.
        Een vaste stok is een aanschaf waar je jaren plezier van wilt hebben. Dan geef ik liever een beetje meer uit voor een goede vaste stok.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎