Barbeel vissen , en klunen over de blokken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • t kan bitter
    Newbie
    • 05-06-2020
    • 10
    • HELMOND

    Barbeel vissen , en klunen over de blokken

    Na een dikke 30 jaar bijna niet gevist te hebben , heb ik nu weer tijd om te gaan vissen.
    Ik wil op barbeel gaan vissen, ik ben er bijna 2 maanden geleden mee begonnen , en heb nu 8 dagen gevist op de Ijssel. Elke dag toch zeker 7 uur lang, helaas , in totaal wel een paar flinke aanbeten gehad en 2 lossers.
    Mijn materiaal is redelijk tot goed, heb een nieuwe molen en hengel aangeschaft, maar ik moet nog veel leren, en dat op mijn leeftijd, maar oke ik ga ervoor.
    Waar ik wel problemen mee heb zijn de visstekken met blokken , en op de de kribben vertoeven. Ik heb wat problemen met lopen , knie en heupen werken niet zo goed mee. En nu ben ik laatst bij Velp overhoop gevallen , gelukkig niks gebroken, maar ben toch wel geschrokken.
    En hier komt mijn vraag, ik zoek eigenlijk een kiezel strand , of een kant zonder die grote blokken, van waar ik vanuit de auto niet te ver naar toe kan lopen . Dat mag op de ijssel zijn , of Waal of Nederrijn, Wie weet er een plekje voor mij dat ik daar kan gaan vissen op de Barbeel.
    Zelf kom ik uit Brouwhuis / Helmond, maar heb geen probleem om een afstand te rijden voor een goede visplek.
    Daarbij zou ik het prettig vinden om eens met iemand ergens af te spreken om op Barbeel te leren vissen. Mijn vrouw is trouwens ook helemaal gek van het vissen , die gaat ook altijd mee.
    Graag hoor ik iets van iemand.
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    #2
    In de ijssel, of in het algemeen, kun je de buitenbochten proberen en de stukken waar de rivier smaller is. Daar stroomt het harder, dus meer stenen op de bodem. Binnenbochten stromen langzamer en daar bouwt het zand juist op. Zeker een dagje gaan rondrijden voor stekverkenning, dat kan wonderen doen! Het is altijd zoeken naar plekken waar je dichtbij het water kunt komen. Is niet heel gemakkelijk. Omgeving Veessen en verder stroomopwaarts zijn in het algemeen goede plekken voor barbeel. Continu maden brengen als je er op gaat vissen. Die professionele vissers gooien er vele liters in op een dag. Er staat er dan 1 voortdurend te voeren stroomopwaarts en de ander zit dan bij de hengels. Dat is er wat over natuurlijk. Ik zou toch minimaal een liter brengen op een sessie van 5 uur en lange onderlijnen van 1.5 meter wil ook nog wel eens helpen. Bij de veerpont van Wijhe kun je redelijk dicht bij het water komen. Iets stroomafwaarts heb je een stuk zonder kribben en daar stroomt het hard. Daar kun je ze wel vangen!

    Mvrgr,
    Dennis
    Carpe Diem

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2325
      • Ter Apel

      #3
      PB gestuurd.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • t kan bitter
        Newbie
        • 05-06-2020
        • 10
        • HELMOND

        #4
        Dag Dennis en Rolla ,, vandaag zijn we die kant op geweest en onderweg een paar interessante vis stekken gezien , dit geeft de burger hoop , heb ook nog een paar uur gevist bij Wijhe, niks groots gevangen. wel een paar vervelende grondels.
        Het valt niet mee om goed begaan bare visplaatsen te vinden, maar oke, mss kom ik ze nog tegen.

        En Rolla , als ik dit jaar niet in Noorwegen binnenkom motor vakantie , ( corona ) dan wil ik wel richting naar dat adres van jou aan de Weser, gaan we daar een paar dagen vakantie vieren, vis vakantie.

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎