Hoe begin ik het beste aan Dropshotvissen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Gabriel_Bogerd
    Newbie
    • 16-06-2020
    • 1
    • Schilde

    Hoe begin ik het beste aan Dropshotvissen?

    Ik zou graag willen beginnen met dropshotvissen maar ik heb helemaal geen idee hoe ik er aan moet beginnen of welk materiaal ik nodig heb.
    Als iemand me hiermee zou kunnen helpen zou ik dat erg fijn vinden.
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Als je nog niet met de dropshot gevist heb dan zou ik eerst eens kijken of je een hengel hebt die je kunt gebruiken om het dropshotten te proberen.
    Als je een spinhengel hebt met een werpgewicht tot max. 20 gram en een redelijk gevoelige top dan zou ik het daar eens mee proberen.

    Fox Rage heeft kant en klare dropshotsetjes. Deze hoef je alleen nog maar aan je hoofdlijn te knopen. Zie ook onderstaande film.

    Mocht je het dropshotten leuk gaan vinden, dan kun je altijd nog een geschikte hengel aanschaffen. Vind je het niets dan heeft het je alleen dat setje van
    Fox Rage gekost.

    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • Emmer
      Newbie
      • 03-04-2020
      • 9
      • Lansingerland

      #3
      Een gevoelige top is een vereiste ; je moet alles kunnen voelen ;

      Reageer

      • John67
        Nooit uitgeleerd...
        • 26-09-2020
        • 323
        • Nuenen

        #4
        Een vraagje: gisteren met dropshothengel gevist (Spro CRX Dropshot & Finesse L 2,40m (4-21g)). Als aas heb ik maden gebruikt omdat ik weet dat er veel voorn zit in de plas waar ik was. Heel veel aanbeten maar ik heb er geen enkele vis uit kunnen halen (ook mestpieren gebruikt; daarbij wel wat aanbeten gehad maar minder dan bij de maden...). Het aas was en in veel van de gevallen af.

        Ik weet niet wat ik fout doe. Ik heb geconstateerd dat ik een redelijk dikstelige haak gebruikt heb; zou dat het kunnen zijn?

        Reageer

        • Bert Kamp
          Frequent aanwezig
          • 08-09-2017
          • 158
          • Almelo

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door John67
          Ik weet niet wat ik fout doe.
          Om te beginnen, met een dropshothengel op voorn vissen?
          Je vertelt ook niet op welke manier je met die hengel vist, met een dobber, een of ander schuifsysteem op de bodem met een korfje of schuiflood of op de dropshot manier.

          Reageer

          • John67
            Nooit uitgeleerd...
            • 26-09-2020
            • 323
            • Nuenen

            #6
            Excuus; op de dropshotmanier.

            Reageer

            • hans vis
              Sportvisser
              • 26-08-2009
              • 998
              • Eelde-Paterswolde

              #7
              paternostersysteem of een schuivend maakt het verschil..
              schuivend geeft harde aanbeten waardoor je wellicht te snel reageert. Paternoster geeft een gedempter beeld, als de vis de top daadwerkelijk krom trekt..dan.
              groet,
              Hans

              https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

              Reageer

              • bart125
                van alles wat
                • 03-11-2020
                • 161
                • A

                #8
                dropshot op voorn kan natuurlijk ik doe het ook wel eens.
                maar witvis vooral de kleintjes zijn moeilijk te vangen met een standaard dropshot montage
                in zijn algemeenheid zit daar een redelijk grote haak aan en witvis speelt vaak met een hele school met je aasje voordat er 1 hem echt pakt en er mee wegzwemt

                standaard zit de haak bij dropshot rechtstreeks op de hoofdlijn/voorslag en hangt je loodje daar een cm of 20 onder.
                paternoster kan ook maar is minder gebruikelijk.

                de kunst is over het algemeen niet te slaan maar de vis het werk te laten doen
                Probeer een een stek waar je veel baarsjes weet te zitten dan zal je zien dat die helemaal niet zo moeilik te haken zijn.

                Reageer

                • John67
                  Nooit uitgeleerd...
                  • 26-09-2020
                  • 323
                  • Nuenen

                  #9
                  Ok. Ik heb alleen geen idee waar ik hier in de buurt (Nuenen) meer kans heb om baars te vangen.

                  Reageer

                  • pastoor
                    ...
                    • 02-02-2003
                    • 1112
                    • Drongelen

                    #10
                    Bij son en breugel ligt een mooi kanaal en de zuid willemsvaart is ook niet zo ver weg.

                    Bij de zuid willemsvaart waar ik veel vis met de vaste stok komen bij regelmaat baarzen tot wel 50 cm de voorn die ik op haal na gezwommen.
                    Vorige week ving ik nog op die manier een snoekbaars van 80 cm met de vaste hengel.
                    Ook deze kwam de voorn na en pakte hem op half water.

                    ps Het beste is te vissen in het voerspoor waar normaal de voornvissers zitten.

                    Jos.

                    Reageer

                    • bart125
                      van alles wat
                      • 03-11-2020
                      • 161
                      • A

                      #11
                      Er is in Nederland maar heel weinig water waar geen baars zwemt.
                      maar hotspots zijn bruggen duikertjes steigertjes en andere obstakels

                      in diep water vang je ze vaak strak tegen het kantje

                      Reageer

                      • John67
                        Nooit uitgeleerd...
                        • 26-09-2020
                        • 323
                        • Nuenen

                        #12
                        Vandaag weer even gedropshot: weer veel grondels maar ook stuk of 10 baarsjes; niet heel groot maar heel mooi!. Ik ving ze direct aan de kant. Is het de bedoeling dat je bij dropshot direct aan de kant vist of kun je ook verder uit de kant vissen (bv. 10 mtr.)?

                        Reageer

                        • bart125
                          van alles wat
                          • 03-11-2020
                          • 161
                          • A

                          #13
                          kan beide
                          vanaf een bruggetje of bootje is ook een hele goede manier.

                          Reageer

                          • Bert Kamp
                            Frequent aanwezig
                            • 08-09-2017
                            • 158
                            • Almelo

                            #14
                            Ik ben nu toch nieuwsgierig. Veel grondels en 10 baarsjes vang je niet 'even' , ook niet met een dropshothengel op de dropshot manier.
                            Post eens een foto van jouw onderste meter, de fluocarbon leader met haak en loodje bedoel ik.

                            Reageer

                            • bart125
                              van alles wat
                              • 03-11-2020
                              • 161
                              • A

                              #15
                              van scholen baarsjes 10-25 cm kan je er echt tientallen per uur vangen als je op het juiste moment op de juiste plek bent.
                              Ik ken een klein polder gemaaltje als dat aan staat en het iseen goede dag is vang je er rustig 2 tegelijk als je 2 shads aan je dropshot hebt zitten

                              2-5 grams loodje haakje nummer 2 en een shad van 3,5cm

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎