dobbers

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • milan
    Newbie
    • 24-06-2020
    • 3
    • gouda

    dobbers

    Hallo,

    Een tijdje geleden ben ik begonnen met snoekbaarzen met een dobber
    Ik zit met een vraag: snoekbaars dobbers zijn vrij groot(de dobbers die ik in de viswinkel tegen kwam waren 4 tot 8 gram), waarom zijn ze zo groot? ik vis met wormen en die zijn niet zo zwaar, waarom is een grotere dobber beter dan bijvoorbeeld een gramdobber?

    groetjes Milan
  • Master
    Voerboer
    • 26-02-2007
    • 1148
    • Zoetermeer

    #2
    Ik denk dat het te maken heeft met het werpen met wat gewicht. Een te lichte dobber krijg je waarschijnlijk niet ver genoeg ingeworpen.
    Theo de Kreij.
    www.natuurzorg.eu

    Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2325
      • Ter Apel

      #3
      Op deze pagina wordt alles prima uitgelegd.

      Ik vis zelf met de snoekbaarsdobbers van Dam Effzet. Deze heb ik tot een gram of 5 en lood ik uit middels loodhagels verspreid over de lijn, waarbij het laatste loodje de dobber laat zinken.
      Vervolgens schuif ik mijn dobber net zolang omhoog, tot dat dit loodhageltje op de bodem ligt.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • bart125
        van alles wat
        • 03-11-2020
        • 161
        • A

        #4
        Snoekbaars dobbers zijn bedoeld voor vissen met een aasvisje ze zijn zo lang en redelijk zwaar omdat je op de bodem wilt vissen en je visje over de bodem kunt laten huppelen door meerdere drijflichamen die er op een snoekvaarsdobber zitten

        met een worm kan je zo ongeveer alles vangen ook snoekbaars maar de kans daarop is vrij klein als er bijvoorbeeld ook grondels of kleine baarsjes rond zwemmen

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎