Barrbeelvissen 2020 in de Weser

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    Barrbeelvissen 2020 in de Weser

    De afgelopen 3 weken door gebracht op een camping aan de Weser, een rivier in Duitsland. Daar in deze rivier leuk barbeel te vangen valt, ging de extra heavy feeder mee.
    Viste ik voorheen altijd met een kleine bigpit molen, Ultegra 5500 XSC, had ik nu besloten eens een baitrunner, Super Baitrunner XTR 8000 RA te proberen. Deze heb ik geleend,
    van een van mijn karperhengels.

    Op de camping een vergunning gehaald voor 2 weken en als we niets anders gingen ondernemen, dan ging ik vissen.

    Tegen beter weten in, had ik van thuis een grote bak met maden meegenomen om daar eens mee te beginnen en in de korf een mengsel van Sonubaits barbeel voer en 4 mm
    Sonubaits Robin red pellets. Als onderlijn een meter 25/00 fluoro carbon met een Guru MWGB maatje 10. Ik had verwacht nog wel een barbeel te vangen op de maden, maar
    helaas bleef het bij een aantal alvers.



    Omdat ik toch gericht op de barbeel wilde vissen, ben ik overgeschakeld op een DB the source pellet in 14 mm, gepresenteerd op een hair aan een Drennan wide gabe haakje in maatje 8.
    Hier ving ik de eerste barbeel op en ook een gelijk een mooie. Hij paste amper in het schepnet en op de onthaakmak, bleek de vis 70 cm lang te zijn.



    De dag er na ving ik op dezelfde soort pellet bovenstaande barbeel van 65 cm.



    Een dag later mocht ik deze barbeel van 60 cm landen. Ook weer op dezelfde soort pellet.

    Alle vissen gevangen in de eerste week en de tweede week niets gevangen. Nog wel een vis vlak voor de kant gelost.

    Ik heb vol in de stroming gevist en op verschillende afstanden, andere stek geprobeerd, in de korf voer of een mix van verschillende diameters pellets, maar niets mocht
    baten. Daarom ook maar op de stek blijven vissen, waar ik alle 3 barbelen heb gevangen. Deze stek was ook redelijk schoon, zodat ik deze keer geen materiaal heb
    verspeeld, ondanks dat ik wel een paar hangers heb gehad.
    Vaste stok | Match | Feeder
  • hans vis
    Sportvisser
    • 26-08-2009
    • 998
    • Eelde-Paterswolde

    #2
    Mooie formaten, Jeroen, maar wel een stugge visserij als ik dat zo lees. Geen andere soorten?
    groet,
    Hans

    https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2325
      • Ter Apel

      #3
      In al die jaren dat ik er gericht op barbeel heb gevist heb ik geen andere soorten gevangen.

      Overigens alle barbelen, die ik daar gevangen heb op een pellet, konden een 14 mm The source pellet van DB niet weerstaan, terwijl
      ik ook Robin Red pellets in 12 en 15 mm bij me had.

      Dit jaar was het inderdaad een stugge visserij.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • hans vis
        Sportvisser
        • 26-08-2009
        • 998
        • Eelde-Paterswolde

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Rolla
        In al die jaren dat ik er gericht op barbeel heb gevist heb ik geen andere soorten gevangen.
        Opmerkelijk, je zou denken dat brasem, winde en blankvoorn hiermee ook te verleiden zijn.
        groet,
        Hans

        https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

        Reageer

        • Rolla
          Allroundvisser
          • 03-05-2009
          • 2325
          • Ter Apel

          #5
          Dat zoiu je inderdaad wel denken. Mijn ervaring is dat een brasem zelfs een 20 mm boillie nog wel pakt.
          Waarschijnlijk zullen deze vissoorten in het stuk, waar ik zat te vissen, niet aanwezig zijn.
          Vaste stok | Match | Feeder

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎