Oorspronkelijk geplaatst door
Gerrit Bakker
mijn favoriet

Alleen is die van mij in het wit.
Goed zichtbaar ook op grote afstanden
goede vlucht eigenschappen, gaat kaars recht waarbij anderen soms wel eens een slinger in de lucht maken
zeer goed uit te loden zodat je ook die kleine vis makkelijk kan vangen.
Lange waggler zodat je lijn onder de boven/windstroming blijft en je waggler beter op de plek blijft.
enigszins buigzaam zodat hij niet direct breekt.
Goed waterdicht zodat hij niet steeds dieper gaat staan.
Wat schepnetsteel betreft zou ik eens kijken naar de beastmaster steel van Shimano wel een rib uit je lijf maar gewoon een steel voor het leven die je simpelweg niet kunt verslijten.
Vis je veel op hoge kades dan toch ook kijken naar een telescopische steel. Nadeel van een telescopische steel is wel dat je hem vaak altijd op volle lengte moet gebruiken terwijl insteek/oversteek stelen vaak op meerdere lengtes te gebruiken zijn.
Wat het net betreft goed kijken naar het gewicht van het net want als je een steel van 4m hebt hangt dat ding wel op 4m afstand en 100 gram meer is op 4m snel te zwaar.
Dus ook die rubbercoated netten zijn prachtig maar het gewicht is ook van groot belang en veel zijn dan veel te zwaar.
Ik zou dus op zoek gaan naar een lichtgewicht rubbercoated net of ander visvriendelijk lichtgewicht net en die hoeven helemaal niet zo duur te zijn, heb ze al gezien voor goed 15 euro.
Wat het vissen betreft moet je nu toch meer de plekken weten waar de vis zich in het najaar verzameld, bekend zijn de havens maar er zijn ook in vijvers vaak bepaalde plekken waar de vis zich verzameld om te gaan overwinteren.
Favorieten/bladwijzers