Mooie dag

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • John67
    Nooit uitgeleerd...
    • 26-09-2020
    • 323
    • Nuenen

    Mooie dag

    Nou na een miserabel roofvisseizoen (2 snoeken, waar ik overigens heel blij mee ben: waren de eerste 2 van mijn leven) vandaag met de vaste stok naar de visstek gegaan waar ik mijn jeugd doorbracht. Een geslaagde dag: het waren kleine maar oh zo mooie voorns. Ik ben gestopt met tellen bij 30 stuks...

    Er zat er 1 bij van ongeveer 20 cm, de rest was jeugd.

    20210418_120640.jpg
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Het hoeft niet altijd groot te zijn om een mooie visdag te beleven.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • John67
      Nooit uitgeleerd...
      • 26-09-2020
      • 323
      • Nuenen

      #3
      @Rolla: klopt helemaal! Kleine voorn is prachtig maar zou wel leuk zijn als er ook af en toe een grotere tussen zou zitten ;-) . Ik kan ook de haak op de bodem neerleggen in de hoop een brasem te vangen (ik ben vooralsnog geen karperfan) maar denk dat het aantal dan minder wordt.

      Nog een vraagje: ik kijk en lees me suf op het internet en zie heel veel verschillende meningen van vissers die volgens hen dé manier zijn om goed vis te vangen. Ik ben, om mijn nieuwe uitrusting een beetje onder de knie te krijgen begonnen met vissen op voorn, ook omdat dat voor nu het meeste resultaat oplevert. Wat ik steeds tegenkom is diepte peilen. Ik zie verschillende meningen: de één zegt dat de meeste voorn te vangen is op 30-40 cm onder het wateroppervlak, de ander zegt staande haak; wat is jullie ervaring? Ik begrijp uiteraard dat de watertemperatuur ook een rol speelt maar daar wordt heel vaak niet over gesproken.

      Bedankt voor de info,
      Groet John

      (is er wellicht een "instructeur" in de buurt van Nuenen die me tijdens een visdag een keer wat uitleg wil geven?)

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2325
        • Ter Apel

        #4
        Meestal peil ik mijn dobber staande haak uit, als ik op voorn vis. Wil ik alle waterlagen afvissen dan gebruik ik meestal een gespreide loodzetting, welke bestaat uit hageltjes van een en het zelfde gewicht.

        Als ik weet dat er brasem te vangen valt dan wil ook wel met 2 voerplekken werken. Vaak cup ik dan voerballen voorzien van mais, geknipte wormen, dode maden en casters op een stek recht voor mij .
        De stek laat ik eerst met rust in de hoop dat er brasem/zeelt op af komt.

        Rechts van mij, maak ik dan een voerplek welke ik met 5 deeltjes afvis. Dit om snel wat vis te kunnen vangen. Na een half uur of een uur begin ik dan meestal op de stek recht voor mij te vissen,
        Wissel ik van stek dan voer ik altijd wel bij, zodat de vis blijft azen.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        • bart125
          van alles wat
          • 03-11-2020
          • 161
          • A

          #5
          Had jij echt een slecht roofvis seizoen?

          Ter hoogte van Purmerend /Hoorn was het in september geweldig met baars/snoekbaars en in december/januari ging de snoek helemaal los
          Ik persoonlijk ca 10 meter snoeken gevangen zien worden dit jaar meestal is dat er hoogstens 1
          (mijn grootste kwam helaas met 98 cm net te kort voor die magische grens)

          Reageer

          • John67
            Nooit uitgeleerd...
            • 26-09-2020
            • 323
            • Nuenen

            #6
            Een 10 metersnoek is wel heel groot. Geintje. Ik heb er idd maar twee gegevangen maar moet wel zeggen dat ik starter ben...

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎