Montage feederhengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Gerrit Bruurmijn
    Newbie
    • 01-08-2021
    • 2
    • 's-Hertogenbosch

    Montage feederhengel

    Hallo forumleden.

    Heb gisteren besloten een Feederhengel te kopen, ben gepensioneerd en leek me weer leuk te gaan vissen.
    Naar de plaatselijke hengelsport winkel gegaan, kreeg goede uitleg dacht ik en omdat ik eerst wilde weten of ik het wel leuk vond (niet meteen het dure spul) was het advies om een
    Ctec prion methodfeeder 3000 50gr met een Ctec Prion 3000 molen te kopen.
    zat ook al snaar op dus alleen maar makkelijk.
    Heb er ook een aantal andere dingen bij gekocht op advies o.a. rubber stops en hoekafhouders.
    Mijn vragen zijn nu eigenlijk.
    Wat is de beste of makkelijkste montage.
    Komt de montage op een apart stukje lijn in dezelfde dikte als de lijn op de molen.
    En nu misschien een domme vraag als je stopt met vissen laat je dan als de montage aan de lijn rechstreeks van de molen zit alles aan de lijn zitten of moet je alles er af halen.
    heb n.l op internet gezocht, maar sommige dingen voor een leek niet duidelijk.
    Alvast bedankt voor de reacties.
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Vroeger gebruikte ik ook hoekafhouders voor de montage van de voerkorf, maar tegenwoordig gebruik ik de montage, zoals in onderstaande video wordt uitgelegd.
    Eventueel kun je in plaats van een feeder link ook een speldwartel op de lijn schuiven.

    In de video wordt gebruik gemaakt van een voorslag materiaal, maar dat is alleen van toepassing als je een gevlochten lijn gebruikt. Jij kunt gewoon de feeder link
    op de lijn schuiven, gevolgd door een stuitje en aan het uiteinde van je hoofdlijn een stuk van circa 15 cm twisten. Dit twisten zorgt er voor dat je onderlijn
    van je korf af komt te staan, zodat je de boel minder snel in de war gooit.

    Na het vissen haal ik de hengel uit elkaar (montage blijft zitten) en maak de delen vast met hengelbandjes. Vervolgens gaat de hengel in een hardcase foudraal.

    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • Gerrit Bruurmijn
      Newbie
      • 01-08-2021
      • 2
      • 's-Hertogenbosch

      #3
      Dank je Rolla voor de reactie zal als de winkel open gaat een paar feeder links gaan halen en uitproberen, is inderdaad een simpele montage.

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎