Geen vangst met Softbait

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Dongle
    Newbie
    • 09-09-2021
    • 3
    • Zutphen

    Geen vangst met Softbait

    Hallo allemaal,
    Ik heb een vraag mbt softbaits;
    Ik vis al een behoorlijke tijd met succes op baars met spinners (met name de mepps agila). Ik vang altijd wel wat met dit kunstaas. Aangezien softbaits niet zijn weg te denken in het hedendaagse roofvissen, heb ik shads en twisters aangeschaft van 7cm tot 10cm in verschillende kleuren (redelijk wat in de bekende fluor groen). Maar de vangsten blijven uit. Niet eens een aanbeet... Manier van vissen verschild van naar de bodem laten zakken, en met rukjes binnenvissen, waarbij ik altijd de lijn strak houdt. Ik vis meestal met jigkoppen van 7 tot 14 gr tot rustig binnenvissen met korte rukjes. Zelfs op de rivier, tussen de kribben ( waar ik normaal altijd vis vang), geen succes.
    Mijn setup nog even:
    Strakke spinhengel met zachte top en werpgewicht van 7 tot 28gr. 16 honderdste gevlochten lijn met voorslag van 32 honderdste fluorocarbon. 2500 molen.
    Heb ik gewoon geen geluk of doe ik iets fout? Vaak als ik de spinner aanknoop heb ik vis...

    Graag jullie input.
    Alvast bedankt!
  • bart125
    van alles wat
    • 03-11-2020
    • 161
    • A

    #2
    voel je het aasje goed met die hengel?
    een goede spinhengel is geen goede hengel om met een shad te vissen meestal is de top veel te zacht om de bodem echt goed te voelen.

    je lijn is erg dik als ik gericht op baars vis gebruik ik meestal 7 of 9/100 gevlochten lijn omdat je daarmee beter de kleine shads mee kan voelen.
    maar mogelijk is dat op de rivier te dun en verspeel je te veel loodkoppen

    als je aas de grond raakt mag je lijn best even slap komen te staan

    Reageer

    • Dongle
      Newbie
      • 09-09-2021
      • 3
      • Zutphen

      #3
      Dankjewel voor je reactie.
      Het zou een hengel speciaal voor jiggen moeten zijn. Het vage blijft dat ik ook geen aanbeten heb gevoeld. Ik voel namelijk wel de bodemstructuur door de hengel heen... Ik moet er ook bij vermelden dat ik voornamelijk met mooi weer vis, maar dat verklaart nog niet waarom ik met spinners wel vang.

      Reageer

      • bart125
        van alles wat
        • 03-11-2020
        • 161
        • A

        #4
        Als je de bodem goed kan volgen is je hengel prima.
        dan is het een kwestie van volhouden en vooral ook andere vissers in de gaten houden die wel vangen.
        kijk en vraag eens wat zij anders doen als jij.

        Reageer

        • Dongle
          Newbie
          • 09-09-2021
          • 3
          • Zutphen

          #5
          Gisteren na n kwartier gooien een vette baars gevangen!
          Wat ik heb veranderd: vaker naar de bodem laten afzinken en rustiger binnenvissen. Kunstaas was een fluor groene shad van 6 cm en jigkop van 7 Gr. Hoop dat mensen hier iets aan hebben. De beleving is zo veel malen beter als je vertrouwen in je kunstaas en manier van vissen hebt!

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎