Boilies

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ronaldinjooo
    Newbie
    • 03-09-2019
    • 13
    • Groningen

    Boilies

    Ik ben het afgelopen jaar/anderhalf jaar lekker wezen feederen, mooie vissen gevangen.
    Alleen het lukt me maar niet om een fatsoenlijke boilie te vinden. Ik vis met een kant en klaar onderlijntje van Guru, met bayonet, vind ik gewoon makkelijk. Boilie aan de bayonet, en vissen maar. Alleen, ik heb tot nu toe maar 1 soort boilie gevonden die mij helemaal bevalt. De rest van de boilies vind ik ofwel te zacht, en valt er na 2x werpen af, ofwel brokkelen ze zodra ik hem aan de bayonet doe. Tot nu toe bevalt mij alleen maar de miniboilie van Carpzoom.. Maar ik zou zo graag ook andere soort boilies willen proberen. Doe ik iets fout? Is niet elke boilie geschikt voor een bayonet? Of wat kan de reden zijn dat veel boilies zo makkelijk van mijn onderlijntje afvallen?
  • PeBo
    Hengelaar
    • 29-09-2007
    • 2636
    • Oosterhout

    #2
    Mainline boilie van 10 mm. Smaak tutti frutti. Is donker oranje met donkere plekjes. Zijn zacht en geschikt voor aan de bajonet. Niet in een afgesloten potje in de zon bewaren, want dan gaan ze zweten/schimmelen. Dus af en toe het deksel even open draaien. Gebruik ze regelmatig. succes.
    ]Member of the Easterwood dreamteam.
    Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

    Groeten,
    PeBo.

    Reageer

    • bart125
      van alles wat
      • 03-11-2020
      • 157
      • A

      #3
      harde bolies kan je met een iets kleiner boortje voorboren zodat ze niet uit elkaar barsten als je de bayonet er in draaid

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2325
        • Ter Apel

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door ronaldinjooo
        Ik ben het afgelopen jaar/anderhalf jaar lekker wezen feederen, mooie vissen gevangen.
        Alleen het lukt me maar niet om een fatsoenlijke boilie te vinden. Ik vis met een kant en klaar onderlijntje van Guru, met bayonet, vind ik gewoon makkelijk. Boilie aan de bayonet, en vissen maar. Alleen, ik heb tot nu toe maar 1 soort boilie gevonden die mij helemaal bevalt. De rest van de boilies vind ik ofwel te zacht, en valt er na 2x werpen af, ofwel brokkelen ze zodra ik hem aan de bayonet doe. Tot nu toe bevalt mij alleen maar de miniboilie van Carpzoom.. Maar ik zou zo graag ook andere soort boilies willen proberen. Doe ik iets fout? Is niet elke boilie geschikt voor een bayonet? Of wat kan de reden zijn dat veel boilies zo makkelijk van mijn onderlijntje afvallen?
        Ik gebruik de bollies van Ringers i.c.m. Guru bayonet en dat gaat prima.

        Zachte boillies kiun je wellicht ook voorboren en dan een speed stop er door.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        • ronaldinjooo
          Newbie
          • 03-09-2019
          • 13
          • Groningen

          #5
          Top mannen, ik zal eens gaan kijken naar de voorgestelde boilies!
          Een speedstop zou ik natuurlijk ook eens kunnen gaan proberen als het me maar niet naar mijn zin blijft gaan met de bayonet..

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎