Welke type Matchhengel?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Fritsie
    Frequent aanwezig
    • 19-10-2005
    • 185
    • Heerenveen

    Welke type Matchhengel?

    Hallo allemaal welke type matchhengel heeft jullie voor keur.

    1. Volledige actie in de hengel of alleen een goede top actie

    2. lengte 3.90, 4,2 of 4,5

    3. Welke merk.

    Ik heb zelf 2 stuks zie onder deze bezitten een goede topactie. Ben van plan om er nog 1 bij te kopen en dan met volledige actie. Type en merk nog geen id,

    Catch and release

    METHOD FEEDERVISSER!!!!!!!

    Team www.hengelsportcentrumarnold.nl
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    #2
    Ik neem aan dat je met een volledige actie een parabolische actie bedoeld? Ik zou in dat geval voor een light versie gaan. Niet veel merken hebben een echte light versie. De nexave van shimano gaat tot 10 gram. Drennan heeft ook lichte hengels, maar zijn wel duur . Nadeel is van een light is dat je minder kracht kunt zetten met werpen. Naar mijn idee is het ook niet echt nodig, want de top van een matchhengel is al zeer soepel in veel gevallen, zodat de klap van de vis goed wordt opgevangen.

    Je bent al van 3,90 en 4,20 meter voorzien, waarom ga je niet voor Mark Pollard Canal rod van 3.55 meter. Dan ben je ook voor de korte afstand voorzien. Deze hengel is speciaal gemaakt voor kleine wagglers. Kost je wel iets van 175 euro

    Good luck!
    Carpe Diem

    Reageer

    • Roha
      pennenbouwer
      • 18-04-2005
      • 1175
      • Nijverdal

      #3
      Hey Fritsie,

      Je vraagt om een favoriet type matchhengel? Die keuze hangt sterk af van wat jouw wensen zijn. Net als bij de feederhengels heb je light, medium en heavy types.
      Kijk ff naar je wensen qua vistechniek en te bevissen water, dan zal er vast wel een geschikte hengel te vinden zijn.

      Ik ben van plan om twee Speedmasters van Shimano aan te schaffen. De 'gewone' 3,90 (niet Fast action!) is voor mij zacht genoeg om met straight wagglers van 4 tot 7 gram te vissen tot op zo'n 30 meter.(= overzijde kanaal) Als onderlijn durf ik bij deze hengel te gaan tot 7/100 .

      Eigenlijk zou je een aantal hengels moeten kunnen uitproberen voordat je besluit tot de aanschaf van één.

      De meest parabolische matchhengel die ik ken is de Byron 3,90. Gemaakt van een vliegenblank met een mooie sterke dikke wand terwijl de blank zelf mooi dun is. Deze stok is samen met zo'n 10 andere soorten matchhengels te beoordelen bij Vos hengelsport in Almelo

      Groet'n,

      Ronald


      ><((('<><((('<><((('>
      www.dobberbouw.nl

      Reageer

      • Fritsie
        Frequent aanwezig
        • 19-10-2005
        • 185
        • Heerenveen

        #4
        Spro heeft ook een nieuwe serie mooie matchhengels met een mega parabolische actie. Mijn voorkeur gaat uit naar hengels van 4.20 m om dat ik hiermee ook goed uit de voeten kan in de polder op zeelt en karper.

        Ben ff de naam van de serie kwijt dat zal ik hier morgen es ff tikken. Deze hengels zijn er in diverse maten 3.90, 4.20 en 4.50m 3-10 gram en 5-15 gram.


        [Gewijzigd door Fritsie op 03-23-06 at 06:45 PM]
        Catch and release

        METHOD FEEDERVISSER!!!!!!!

        Team www.hengelsportcentrumarnold.nl

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎