Forellen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • kantvisser
    Bart Van Peborgh
    • 24-12-2002
    • 837
    • Koningskooikt

    Forellen

    Volgende week ga ik forellen op een vijver in de omgeving van Mol, ik heb nog nooit op forel gevist, wat moet ik meenemen?

    Made, pieren of meelwormen

    Moet ik met de vaste stok vissen of met de werphengel (kunstaas misschien) of met levende visjes

    moet je op de grond vissen of ondiep :?
    Groeten van Kantvisser

    Bart Van Peborgh
    Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
    Koning 2004

    http://mokabe.be
  • brakeltje
    Newbie
    • 18-07-2005
    • 33

    #2
    Ik heb regelmatig in een kunstmatige forellen viiver gevist met wat zwagers en kennissen. Bij ons bleek dat degene die met een kleine werphengel vistte de meeste forellen vingen. In mijn ervaring werkte maden het best (een stuk of drie, dat kriebelt lekker) Sowieso zou ik geen vaste hengel nemen, een forel kan aardig vechten en dan is een beetje slip wel makkelijk. Gewoon zwevend vissen een centimeter of 10 boven de grond en het aas een beetje bewegen. Glitterend kunstaas schijnt ook te werken maar daar heb ik geen ervaring mee.

    Vergeet je fileermes niet, een forel op de BBQ is niet te versmaden

    Reageer

    • Hylkez1
      Feeder visser
      • 23-07-2005
      • 158
      • Tolbert

      #3
      Dan hier mijn ervaringen:

      Maden zijn de "best of de rest", echter in sommige forelvijvers zwemmen ook enkele zeer mooie karpers rond en dan kun je die ook op maden vangen, maar daar kom je natuurlijk niet voor .

      Het beste is POWERBAIT, de kleur maakt niet echt veel uit. Powerbait is een kunstmatig deegje, dat ruikt naar vissen en zoals je vast wel weet is de forel een roofvis en ik heb altijd verreweg de beste resultaten met Powerbait.

      Daarbij is kunstaas in bijna alle forelvijvers verboden, maar op sommige vijvers in nederland mag Powerbait ook niet meer.

      Dat over de vaste stok zit wel enig punt van waarheid in , ze kunnen behoorlijk sterk zijn met soms hele mooie drills en runs. Maar het kan best met een vaste.
      Dat over die BBQ is helemaal waar .

      Ondiep of diep hangt er heel erg vanaf. Als het warm is zie je ze allemaal aan de oppervlakte zwemmen en springen (prachtig gezicht) en als het wat kouder is zie je ze niet zo vaak en is ondiep het best, maar zwevend is over het algemeen wel het beste

      Tip: Zorg dat als je de vis moe hebt je het schepnet voorzichtig brengt want daar kunnen ze heel erg van schrikken en zijn ze weer weg, dus verberg die een beetje of houd hem alvast onderwater tijdens de drill.
      www.vissite.nl.tt
      Tha bream-fisher

      Reageer

      • tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

        #4
        Hallo
        als kunstaas en powerbait niet meer mag
        dan kun je een onderlijn met tonwartel gebruiken en je maden er zo aanprikken dat ze doen wat je met federen wilt voorkomen namelijk ROTEREN
        gr Gerard

        Reageer

        • Hylkez1
          Feeder visser
          • 23-07-2005
          • 158
          • Tolbert

          #5
          dat kan ook idd , nog nooit geprobeerd trouwens maar het idee klinkt goed .

          Je kan ook gewoon met een dobber en daar wat maden aan pleuren en dan om de 10 sec ofzo ff je molen een 180 graden opdraaien.

          Onderlijntjes zijn trouwens een MUST, ze slikken de brut nog meer in dan een baars. En dan kun je wel denken dan trek ik de vis er wel bij mee uit want ik eet ze toch op, dat werkt bijna niet
          www.vissite.nl.tt
          Tha bream-fisher

          Reageer

          • tester
            Maas en Waal visser
            • 06-03-2004
            • 2596
            • Son

            #6
            Hallo
            vergeten als powerbait mag kun je er een wokkel van maken actie verzekert
            er is zelfs een mal voor in de handel (meen ik)
            gr Gerard

            Reageer

            • Hylkez1
              Feeder visser
              • 23-07-2005
              • 158
              • Tolbert

              #7
              Ja dat kan ook idd , maar over het algemeen is die alleen te verkrijgen bij de grotere winkels . Met Powerbait kun je ook PRIMA statisch vissen, dat is voor de vaste natuurlijk ook wel het makkelijkst
              www.vissite.nl.tt
              Tha bream-fisher

              Reageer

              • kantvisser
                Bart Van Peborgh
                • 24-12-2002
                • 837
                • Koningskooikt

                #8
                bedankt voor de reacties mannen, ik ga zeker een potje powerbeet kopen, ik denk niet dat het verboden om daarmee te vissen, er staat niets van vermeldt op het infobladje
                Groeten van Kantvisser

                Bart Van Peborgh
                Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
                Koning 2004

                http://mokabe.be

                Reageer

                • Vissport
                  Sportvisser
                  • 07-01-2004
                  • 756
                  • Maasbracht

                  #9
                  Vergeet ook de sprinkhanen niet....dit is namelijk het beste forel aas.
                  Ze zijn nu te vangen al zijn ze nog klein, doe er 2 op de haak plus 1 made.
                  Succes verzekerd, ik heb er meer forellen mee gevangen dan met powerbait.
                  Sprinkhanen kan je in hoog droog gras vangen met een fijnmazig netje, en zet ze dan in een potje met wat droog gras om ze vers te houden.
                  Of in een nylon kous van moeder de vrouw, dan kunnen ze er niet uit, ze blijven er met de poten in hangen.


                  [Gewijzigd door Vissport op 07-29-05 at 09:46 AM]
                  www.pa3gju.nl
                  Beste groeten.

                  Reageer

                  • Hylkez1
                    Feeder visser
                    • 23-07-2005
                    • 158
                    • Tolbert

                    #10
                    Tjah dat zal best kunnen, het is ook een vlieg-achtig beestje natuurlijk en aangezien vliegvissen over het algemeen alleen voor forel en zalm word gebruikt/was bedoeld...
                    www.vissite.nl.tt
                    Tha bream-fisher

                    Reageer

                    • fisheraat
                      Newbie
                      • 29-07-2005
                      • 1

                      #11
                      Ikzelf heb ook weleens op een kunstmatige forellenvijver gevist. Mijn ervaringen waren beduidend anders dan bij de meeste mensen hier. Ikzelf ving niet zoveel, 1 maar. Maar een andere jongen ving heel veel. Hij had een gewone forelhaak, met daaraan 1/2 meelwormen . Een goede foreldobber had hij aan zijn lijn zitten, en hij liet de dobber gewoon liggen ( dus niet inhalen )
                      Ook heb ik weleens gevist op forellen tijdens een forellenwedstrijd, op de de plaatselijke vijver van de visvereniging. De forellen werden daar een dag van tevoren uitgezet. Daar waren mijn ervaringen totaal anders. Het was veelal Powerbait. Felle kleuren deden het goed. Ze hadden een zware dobber aan de lijn zitten ( om ver in te kunnen gooien ) Het waren meestal snoekdobbers, waar veel gewicht aan kon worden gehangen. De lijn werd ingeworpen en weer langzaam ingedraaid. Tussentijds liet men het aas even rustig liggen.
                      Het ligt dus vooral aan de plaats waar je vist. Op kunstamtige forellenvijvers moet je anders vissen dan op visvijers waar forellen gewoon zijn uitgezet ( voor bijv wedstrijden )
                      Hopelijk heb je iets aan mijn ervaringen.
                      Als ze me missen ---> Dan ben ik vissen

                      Reageer

                      • Hylkez1
                        Feeder visser
                        • 23-07-2005
                        • 158
                        • Tolbert

                        #12
                        Op ALLE forelvijvers in Nederland zijn de forellen uitgezet.

                        Ze komen nergens meer wild voor in Nederland of het moet al in de Rijn of de Maas zijn.
                        www.vissite.nl.tt
                        Tha bream-fisher

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎