Vissen vanaf een bootje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Joost
    Komt net kijken
    • 25-04-2003
    • 54

    Vissen vanaf een bootje

    Ik wil binnenkort eens gaan vissen op snoek vanaf een boot, slepen met kunstaas.
    Het water waar ik ga vissen is tussen de 1.5 - 2.5mtr diep.

    Ik gebruik vaak twisters maar ik weet niet of dit de beste manier is vanaf een boot.
    Wie kan mij een aantal tips geven over kunstaas als je gaat slepen?
    Welk soort, hoe groot etc.

    Joost
    Behandel ze netjes en vang ze nog een keer
  • Vissport
    Sportvisser
    • 07-01-2004
    • 756
    • Maasbracht

    #2
    Joost.

    Je kan vissen met shads, dat is een goed kunstaas. Bijvoorbeeld groene shads met de bekende glitter erin. Ook de twisters zijn goed.
    Echter er bestaan duizenden soorten kunstaas, en modellen, dus je zal het zelf moeten ondervinden.
    Als je vanuit een bootje vist, ingooien en het kunstaas tot op de bodem laten zakken.
    Onmiddelijk een stukje ophalen, en pompende bewegingen maken.
    Doe dat wel regelmatig, dus zonder stoppen. Bij de geringste weerstand aanslaan.
    Voor kunstaas zoals de shads, neem gerust een grote haak, nr 1 is uitstekend. Roofvis interesseert zich namelijk niet voor de haak.
    Je kan ook trollend vissen. Laat het kunstaas zakken naar de bodem, en haal dan 50 cm in. Zet de hengels in de hengelsteunen. Begin langzaam te varen en je kan de beet heel goed zien, namelijk de snelle rukken aan de hengel. Deze manier is zeer populair, en zeker niet moeilijk. Let echter op dat je een gelijke diepte hebt , anders zou je kunstaas vast komen te zitten. De shads die ik gebruik zijn tussen de 10 en 12 cm. Neem wel een haak met loodkop voor de roofvis, dat vist stabieler in water dan zonder loodkopje. In ieder geval krijg je er niet alleen snoek, maar ook snoekbaars aan.
    Nogmaals je zal zelf moeten experimenteren met wat voor kunstaas je het beste vist, en vangt.
    Denk wel aan de gesloten tijden voor roofvis.

    www.pa3gju.nl
    Beste groeten.

    Reageer

    • Joost
      Komt net kijken
      • 25-04-2003
      • 54

      #3
      Bedankt.
      Ik ga het maar gewoon proberen.

      Eventuele vangsten zal ik wel even melden.

      Joost
      Behandel ze netjes en vang ze nog een keer

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎