dieptemeter

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • timmus
    Newbie
    • 31-10-2004
    • 2

    dieptemeter

    hallo , ik heb een paar vragen over een diepte meter.ik ben hier namelijk niet echt bekend mee,maar heb gehoord dat je er een veel hogere vangst mee kan realiseren.
    nu heb ik er 2ehands 1 gekocht maar deze is zonder nederlandse handleiding, dus zou ik graag willen weten of er iemand in het bezit is van een nederlandse handleiding voor een lowrance X65.
    ook zou ik willen weten , als je bijvoorbeeld op 10 meter diepte vaart op welke diepte je dan moet vissen om de snoeken op te sporen.
    alvast bedankt voor de uitleg.
    een beginner
  • Vissport
    Sportvisser
    • 07-01-2004
    • 756
    • Maasbracht

    #2
    timmus.

    Ik heb de lowrance dieptemeter x75 dat is een totaal andere, dus ik kan je de gebruiksaanwijzing van de x65 niet bezorgen. Je kan het eens proberen op de site van lowrance,of ze je de gebruiksaanwijzing kunnen bezorgen. Die is echter veelal in het engels. Ik had ze ook in het engels, maar heb ze via een bekende op een bootforum laten vertalen in de nederlandse taal, heb ik wel extra moeten betalen. Maar dat is perfect gegaan.
    Wat de snoeken aangaat, je kan op de lowrance wel 3 soorten of grootes van vissen zien, klein, middelmatig en groot.
    Ook op welke diepte de vis zwemt kan je zien, de visvinder geeft precies de diepte aan, inclusief de meters. Dus je ziet bijvoorbeeld vlak bij de bodem een groote vis dan staat er automatisch de diepte bij van de vis.Dus onmiddelijk naast het visje staan de meters waar de vis zich bevindt.
    De diepte kan je instellen tot ongeveer 670 meter diepte, als er een reflectie van een voorbijkomende vis is dan zal de visvinder dit aangeven.Het kan bij sommige meters verschillen van diepte, meer of minder naargelang de uitvoering.Dus het is heel eenvoudig, even de maximum diepte instellen, en dan naar de visjes kijken op het schermpje.Dat wil nog lang niet zeggen dat je die vis gaat vangen, integendeel het valt vies tegen,ze moeten ook actief zijn.De visvinder dieptemeter is in ieder geval een hulpmiddel, maar geen wondermiddel.En vissen die stil op de bodem liggen , daar moet je zo wie zo al goed opletten, anders vallen ze nog niet op.
    Met een lowrance visvinder /dieptemeter vissen leer je niet in 1 dag,of maand, zeker niet. Ervaring en leren dan kan je er profijt van hebben. ipe:
    www.pa3gju.nl
    Beste groeten.

    Reageer

    • timmus
      Newbie
      • 31-10-2004
      • 2

      #3
      oke , bedankt voor de informatie. ik ga het binnenkort uitproberen en als ik dan nog vragen heb leg ik ze in dit forum gewoon weer voor .

      Reageer

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎