Dode snoek-baars??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Chico
    Newbie
    • 21-06-2004
    • 9

    Dode snoek-baars??

    In mijn omgeving liggen meerdere oude meanders van de Schelde.Ga dikwijls even n'kijkje nemen om het water even te observeren.Werd er geconfronteerd,op een van die waters,met twee dode snoekbaarzen(+-60-70cm),op een ander water een dode snoek van zo'n zelfde lengte...En dit is niet een alleenstaand geval,ieder jaar,tijdens deze periode,is dit een terugkerend fenomeen!Is er hier een verklaring voor te vinden?

    Jammer,zo'n fenomeen....

    Greetz
    Wou dat hengelen mijn beroep was...!!!
  • Thizzlexl
    Newbie
    • 26-10-2004
    • 3

    #2
    ik ben ook op zoek naar die verklaring...

    ik was van plan om in een poldersloot te gaan vissen op snoek en toen we uit de auto stapten roken we al de rotte vislucht. langs het riet lagen op een afstand van ongeveer 100 meter wel 6 dode snoeken. ik ben heel benieuwd wat dit kan zijn. de week daarvoor was dit namelijk niet het geval.

    het kan te maken hebben met zuurstof. maar dan zou je ook andere dode vissen aan moeten treffen.
    ook kan het te maken hebben met gewoon een visser die niet goed bij zijn hoofd is.... :@

    anders zou ik het eigenlijk niet weten..

    Is het geen vervuild water?

    greetz thijs

    Reageer

    • rudy vis
      sportvisser
      • 01-02-2003
      • 656
      • merelbeke

      #3
      hallo chico dit jaar in meilegem,moet je ook wel kennen,verschrikkelijk veel dode snoekbaars gezien.de reden is niet ver te zoeken.er is daar een fruitboer die zijn boompjes even gesproeid heeft en die avond heeft het ferm geonweerd en er is veel regen gevallen.het resultaat heb ik gezien.hetzelfde aan de zonneput te zwijnaarde ze waren daar aan het bemesten er liep even veel aal in het water als op het land.greets

      Reageer

      • Red Candy
        Newbie
        • 06-11-2004
        • 2

        #4
        beste rudy... mag ik vragen op welke put je het dan hebt in meilegem... moet dan toch de 2de zijn , denk ik want wij hebben regelmatig op de lange gevist dit jaar en nada dode vis gezien...
        ps ... heb onlangs de vismetingen bestudeerd , genomen in meilegem door het iwb... en daar stond geen snoekbaars tussen. toch heb ik nog al gehoord dat er zou snoekbaars zitten op de 2de put. By the way ... is die een jaar of 10 terug niet herbepoot met allerlei vis? ja toch...? toen hadden ze net zo'n probleem gehad met watervervuiling... maar toen was zo goed als alles dood... snoekbaars is idd wel de meest gevoelige vis... maar sproeistoffen zouden volgens mij wel alles doden .. niet enkel de snoekbaars.
        graag reacties

        greetz
        Tim aka RC
        hallo

        Reageer

        • rudy vis
          sportvisser
          • 01-02-2003
          • 656
          • merelbeke

          #5
          hallo red candy het was op de tweede put ,daar waar je auto niet achter jou staat.je moet een paar trapjes naar beneden gaan.ik zeg niet dat ze allemaal dood zijn ,maar er lagen er toch verschillende en allemaal opgzwollen.ik ben sindsdien niet meer geweest.greets

          Reageer

          • Red Candy
            Newbie
            • 06-11-2004
            • 2

            #6
            beste rudy... de put die jij bedoeld is dus de langste arm... ik dacht dat je de middelste bedoelde.
            greetz
            hallo

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎