Onderlijnen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jan Grijpstra
    Sportvisser
    • 09-10-2002
    • 646
    • Aalzum

    #16
    met onderlijnen/spinstangen van 60 cm is dat probleem snel verholpen.
    -------------------------------------
    Groeten van Jan

    Reageer

    • jasper.bijker

      #17
      wat ik vaak doe is met lussen werken, aan je hoofdlijn heb je een mooie lus gemaakt, en en ander los lijntje ik gebruik vaak 0,40 aan allebei de kanten en lus, eerst maak je de lus aan het kunstaas vast, gewoon het uiteinde v/d lus door het oog halen en dan de andere lus door de lus halen die uit het kunstaasoogje steekt, dan heb je het kunstaas vast, en dan doe je het vervolgens aan de lus van je hoofddraad, die daar als oog diend

      Reageer

      • johnny
        Newbie
        • 13-04-2003
        • 24

        #18
        Beste Pierre, het is inderdaad veel te riskant om zonder stalen onderlijntje te vissen.Een snoek die de hongersdood moet sterven met jou kunstaas in zijn bek, ik wil het niet op mijn geweten hebben. Er bestaan in de handel genoeg stevige, fijne stalen onderlijntjes die de actie van je minni-plugjes niet of amper beinvloeden.Je kunt deze onderlijntjes trouwens zelf maken en de lengte aanpassen aan jou behoefte. Maak ze niet te kort, 30cm is wel een minimum, ook kanjersnoeken durven zo'n miniding aanvallen.Weet je niet hoe je zo'n stalen onderlijntjes zelf maakt, stuur mij dan een mailtje.
        Groeten
        Johnny

        Reageer

        • Pieter Stam
          Tinca Tinca
          • 11-10-2002
          • 2882
          • NL

          #19
          Hey Johnny,

          Misschien een beetje een late reactie maar ik heb ook niet altijd tijd.
          Afgelopen winter ging ik naar de hengelsportzaak en wat vond ik...
          De door jouw beschreven stalen onderlijntjes. Dun sterk en soepel. Werkt perfect.

          Mzzl,
          Pierre

          Reageer

          • johnny
            Newbie
            • 13-04-2003
            • 24

            #20
            Blij dat je ze gevonden hebt, ze zijn inderdaad heel soepel en ik gebruik ze bij het vertikalen op snoekbaars.
            Johnny

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎