De politiek doet alles naar de klo...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Blackhawk
    Komt net kijken
    • 10-09-2003
    • 77

    #16
    ja idd frederik,

    trouwens is er hier controle op ?

    Reageer

    • Frederik
      Specimen Hunter
      • 05-01-2005
      • 1734

      #17


      Denk niet dat hier werkelijk controle op gedaan wordt.

      Iedereen kan een extra centje gebruiken hé.

      Reageer

      • Deputy
        Sportvisser
        • 04-02-2002
        • 606
        • Lille

        #18
        Wannes,

        ik ken collega's vissers die elke week minstens een keer of 3 vis eten, dit ipv vlees. Dus zit je zeer snel boven de 40 kg
        en
        je weet zo goed als ik : eenmaal een "leek" jouw vis heeft geproefd : vers, zonder op kunstijs gelegen te hebben, willen ze bijna niks anders meer.
        groetjes van Deputy Dog

        ---------------------------
        http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
        http://www.marcelvandeneynde.be

        Reageer

        • Wannes
          Komt net kijken
          • 14-04-2003
          • 77

          #19
          Deputy , ik heb geen enkel probleem met vissers die voor de eigen pan vissen , voor mijn part eten ze 3 maal per dag en 7 dagen op 7 zelfgevangen vis . Ook geen probleem met vissers die hun vangst wegschenken aan familie , buren of vrienden .
          Ik heb wèl een probleem met "sportvissers" die via - al dan niet illegale vangstmethoden - menen een stuiver te moeten bijverdienen .
          De vraag is : waar ligt de grens ?
          Wat mij betreft ligt de grens op het punt waar men geld ontvangt voor zijn vangst .
          Dàt bedoelde ik met : dan ben je geen sportvisser meer .

          Greetz ,
          Wannes .

          [Gewijzigd door Wannes op 11-11-03 at 09:28 AM]

          Reageer

          • Deputy
            Sportvisser
            • 04-02-2002
            • 606
            • Lille

            #20
            Wannes,

            je hebt gelijk.
            Maar je weet ook dat tegenwoordig een dagje vissen op zee al een aardige euro kost.
            Velen verkopen een deel(tje) van hun vis om uit de kosten te geraken.

            Maar het is inderdaad zou dat er "stropers" bij zijn die meer verdienen aan de verkoop van hun vangst dan aan hun stempelgeld.
            Maar dan nog : eigenlijk is die hoeveelheid die zij vangen nooit zo hoog dat de ze zal worden leeggevist.
            Maar ik vrees dat je zulke methodes nooit zult kunnen uitschakelen, ook niet met meer controles enz...
            groetjes van Deputy Dog

            ---------------------------
            http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
            http://www.marcelvandeneynde.be

            Reageer

            • Frederik
              Specimen Hunter
              • 05-01-2005
              • 1734

              #21
              Hallo Wannes ben het volledig met je eens.

              Reageer

              • Wannes
                Komt net kijken
                • 14-04-2003
                • 77

                #22
                Klopt volledig Deputy , het zijn niet de stropers noch de sportvissers die de zee doodvissen . En ik weet ook wel dat een vangstbeperking voor vb. gul voor sportvissers een druppel op een hete plaat is .
                Het gaat mij voor een groot deel om het principe . Een hobby waar je ècht van houdt mag geld kosten , dient niet om geld op te brengen of kosten te drukken .
                Het is mijns inziens juist de "hebberigheid" die de sport dreigt te verpesten .
                Als je wil weten wat ik bedoel , ga bijvoorbeeld maar eens in april/mei met een haringpaternostertje aan de slag bij de sluis op de Brouwersdam .
                Maar neem dan wel een baseballknuppel en een paar stevig uit de kluiten gewassen vismaats mee want je riskeert er haast je leven , ja zover zijn we gekomen ...
                Maar goed , ik denk dat we het in grote lijnen met elkaar eens zijn (bedankt Frederik overigens) .
                Anders zouden we mekaar niet tegenkomen op een Hengelsportforum .
                Toch ?

                Greetz ,

                Wannes .

                Reageer

                • robson
                  Banned
                  • 30-12-2002
                  • 289

                  #23
                  het is allemaal te gek , het is nu aan ons om de jeugd weer op het goede pad te brengen en niet verder te doen zoals sommige die zelfs een snoekbaars van 30cm doodknuppelen ... catch & release

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎