strand/pier IJmuiden

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Pieter Pepping
    Frequent aanwezig
    • 11-08-2003
    • 206

    strand/pier IJmuiden

    hallo,

    ik wil in de herfstvakantie een keer aan zee gaan vissen bij IJmuiden. Ik heb totaal geen verstand van zeevissen. Ik heb dit forum al doorgezocht, maar kon niet echt vinden wat ik wilde weten.

    Zou iemand mij kunnen vertellen of ik het best vanaf de pier (met lood over alle rotsblokken heen, of met een dobber?) of vanaf het strand kan vissen?

    Wat heb ik dan nodig en wat kan ik het beste als aas gebruiken?

    Ik hoop dat iemand reageerd. (zag namelijk dat het hier niet erg druk bezocht word )

    alvast bedankt
    ---------------

    Pieter
  • Kwik
    Frequent aanwezig
    • 12-08-2003
    • 120

    #2
    ik heb nog nooit aan de noordzee gevist, maar ik vis aan zee meestal vanop grote rotsblokken, aan de monding van riviertjes en kanaaltjes.

    ik heb een surfcast-hengel waaraan ik 100gr lood hang, daarboven hangt wat ze hier 'palangrotte' noemen, een constructie in metaaldraad waaraan je op drie plaatsen een onderlijn kan monteren.
    terwijl deze hengel wacht op een beet, gebruik ik mijn gewone werphengel om op kleinere visjes te vissen vlakbij en tussen de rotsen. (dobber 5gr, inwerpen aan de kant en laten meedrijven met de stroming met open pick-up)

    wat aas betreft, daarvoor kan je je best laten inlichten bij de plaatselijke handelaars, die kunnen je zeggen wat er het meest of best gebruikt word.

    als je trouwens met je gewone werphengel aan zee vist, wel nadien alles goed spoelen met zoet water, en je spoel een nachtje in een emmer water laten liggen.

    ook zie ik regelmatig mensen aan zee vissen met hun karperhengels (tip!) waar ze dan een 'palangrotte' aan monteren.

    veel plezier aan zee,
    kwik

    Reageer

    • Pieter Pepping
      Frequent aanwezig
      • 11-08-2003
      • 206

      #3
      Kwik,

      bedankt voor je reactie!